Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yay, skulle prøve å sette mitt 7900GTO i pc`en i dag.. men neeh.. For det første er kortet helt vilt langt, så må antakligvis plugge ut en del kabler osv for å få plassert inn kortet først.. Også... A8N-SLI hovedkortene er kjent for sin crappy chipset vifte som bare streiker etter kort tid.. det gjorde min også, så jeg kjøpte en sånn passiv kjøler fra zalman elns.. Den er litt høy, og er plassert ca midt mellom PCI-E slottene.. så gjett hvem som ikke får plassert sitt nye skjermkort! :cry:

 

Skal ned til byen å kjøpe ny chipset vifte (en lav en) nå.. bare håper at den er lav nok!

 

Hva skjer med at Nvidia og ATi ikke finner ut hvordan man kan minke den fysiske størrelsen på kortene sine? :S

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har spurt enda, har ikke rukket og lese igjennom hele tråden. Men; Når jeg prøver og spille battlefield 2 med dett kortet, lagger det noe hel jev**g, med alt på fullt. 1600*1200 oppløsning... :thumbdown:  Hadde ikke dett problemet med mitt gamle 7900gt...? Hva kan det komme av? Har bare prøvd med den nyeste Forcewareen 95.97, tenkte jeg skulle teste med 91.47 nå, bare for og sjekke!  :roll:  :hmm:

7101599[/snapback]

Litt off topic, men bytta du et 7900GT mot et GTO? det lønner seg da ikke?

7102181[/snapback]

 

 

eeehhhh....JO! det lønner seg... har du ikke fulgt med i tråden?

 

Les første post.... :ph34r:

7102301[/snapback]

Jojo rent ytelsessmessig er det vel et godt bytte, men veit ikke om jeg hadde giddet å bytte ut et GT mot et GTO når jeg først hadde et :cool:

Men klart, rent ytelses/ overklokkingsmessig er det et veldig godt kjøp.

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen har spurt enda, har ikke rukket og lese igjennom hele tråden. Men; Når jeg prøver og spille battlefield 2 med dett kortet, lagger det noe hel jev**g, med alt på fullt. 1600*1200 oppløsning... :thumbdown:  Hadde ikke dett problemet med mitt gamle 7900gt...? Hva kan det komme av? Har bare prøvd med den nyeste Forcewareen 95.97, tenkte jeg skulle teste med 91.47 nå, bare for og sjekke!  :roll:  :hmm:

7101599[/snapback]

Litt off topic, men bytta du et 7900GT mot et GTO? det lønner seg da ikke?

7102181[/snapback]

 

 

eeehhhh....JO! det lønner seg... har du ikke fulgt med i tråden?

 

Les første post.... :ph34r:

7102301[/snapback]

Jojo rent ytelsessmessig er det vel et godt bytte, men veit ikke om jeg hadde giddet å bytte ut et GT mot et GTO når jeg først hadde et :cool:

Men klart, rent ytelses/ overklokkingsmessig er det et veldig godt kjøp.

7102681[/snapback]

 

er enig med deg der ja, har et GT selv og blir nok ikke å bytte det ut for et GTO, da kjøper jeg heller et til GT og kjører overklokket SLI :thumbup:

 

Jeg får jo 10074 i 3dmark05 med ett GT, tro hva jeg får med to da :hmm:

Endret av amdme
Lenke til kommentar
vent litt her.. det er da vel bare å putte kortet i PCI-E Slotten, og ferdig? Husker på mitt 6600GT måtte jeg koble til strøm på toppen av kortet, men sto ikke noe om dette på 7900GTO

7103204[/snapback]

Du må koble 6-pins PCIe kontakt på kortet. Slotten på hovedkort gir bare 75watt, og 7900GTO trenger mer strøm. 6-pins PCIe kontakt finnes på de aller fleste nye PSU'er.

 

Dersom du ikke har en slik, mener jeg at det følger med en 4-pins molex-til-PCIe kontakt i 7900GTO eska.

Lenke til kommentar

ett spørsmål. Har nå klokket opp litt med rivatuner og lurer på om hvordan merker man at ting er klokket for mye og og ting blir ustabilt. Kan windows i seg selv bli veldig ustabilt eller gjelder det mest at grafikken/bilde/grafikk i spill blir fucka opp

 

opplevde nemlig ett par ganger i går at windows ikke klarte å skru seg av helt av når jeg skulle avslutte windows men lurer bare på om det kunne vært fordi at steam programmet til hl2 ikke var helt skrudd av eller at jeg hadde testet pcen med mange tunge programmer og spill

Endret av scorcho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...