Gå til innhold

Den Store 7900GTO Tråden


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint kort :D

 

Spec:

E6400 @ 2815 Mhz

MSI 7900GTO @ 700/1600

Abit AW9D-MAX

2GB Corsair TwinX 6400C4 @ 350 4-4-4-12 (skal kunne kjøre på 3-3-3-10, men de vil bare ikke :()

7109205[/snapback]

Trodde det var du som skulle vente på x1950pro jeg men :whistle:

7111086[/snapback]

 

Da tror jeg nok du må lese de forrige postene mine oppat igjen. Jeg hadde allerede bestilt GTO, men lurte på hvordan X1950 Pro ville yte i forhold, og om det evt var et bedre kjøp.

Lenke til kommentar
OT: Så mange snakket om Watt på forrige side, hvordan måter dere strømbruken?

 

*Venter i spenning på mitt 7900GTO*

7111284[/snapback]

 

Kjøpt på clas ohlson. Kobler KUN pc'en denne her. Den er nøyaktig. Har testet den på flere ting som f.eks. varmeovner og lyspærer. En lyspære på 25watt trekke 25watt strøm om du lurte :p

Den viser også Ampere pc'en trekker. Hendig sak jeg kjøpte på tilbud for 139 kroner. Koster til vanlig 199 tror jeg.

 

El-Energimåler. Flyttbar elmåler som viser elkostnad/forbruk for et nettilkoblet apparat/utstyr. Å ha apparater i standbymodus er dyrt. Med denne måler plassert mellom uttak og støpsel avsløres alle "standby-tyver". Viser Volt, Watt, Ampere samt kostnaden for det aktuelle apparatet på tydelig LCD-display. Programmerbar kilowattpris. Måleområde: Volt; 0-300V, Watt; 0-4800VA (3600W), Ampere; 0,02-16A. 230V, jordet. Drives med 2 stk batterier type SR44 (medfølger).

el_m_ler.bmp

Lenke til kommentar
Bra score, men hvorfor prøver du å kjøre så stramme timings som mulig? Tror det er AMD som har nytte av stramme timings, jeg har samme rambrikker og kjører dem lett 1100MHz 5-5-5-18 på 2,1V. Prøv å kjøre dine på maks klok, jeg tror du får raskere maskin av det. Ellers skal du også kunne kjøre 1000MHz på 4-4-4-12.

7110482[/snapback]

 

Hm, hehe, aldri hatt Intel før vettu ;)

Testa nå med 4:5 divider(DDR på 875Mhz), gav meg 27 3dmark poeng, wee! :p

Noe jeg tuller med eller? Pointless hvis man ikke tjener mer på det imho.

Har også lest at det ofte funker bedre å kjøre 1:1, enn superhøy clock(?). Tar gjerne imot tips, ikke akkurat en OC guru selv, spess ikke når det gjelder intel.

Lenke til kommentar
Hm, hehe, aldri hatt Intel før vettu ;)

Testa nå med 4:5 divider(DDR på 875Mhz), gav meg 27 3dmark poeng, wee! :p

Noe jeg tuller med eller? Pointless hvis man ikke tjener mer på det imho.

Har også lest at det ofte funker bedre å kjøre 1:1, enn superhøy clock(?). Tar gjerne imot tips, ikke akkurat en OC guru selv, spess ikke når det gjelder intel.

 

Jeg har hørt at Intel ikke er så bra å klokke jeg! men hva vet da jeg da. Kan ikke en shit om OC! Har hørt at AMD skal være klokke vennlig ut av pokker!

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Intel ikke er så bra å klokke jeg! men hva vet da jeg da. Kan ikke en shit om OC! Har hørt at AMD skal være klokke vennlig ut av pokker!

7111981[/snapback]

Det er sånn det var fær Core 2 Duo kom ut for da var AMD sin opteron et monster av en kloker, men nå er den plutslig en dårlig klokker etter at Core 2 Duo kom som nevnt

Lenke til kommentar
Bra score, men hvorfor prøver du å kjøre så stramme timings som mulig? Tror det er AMD som har nytte av stramme timings, jeg har samme rambrikker og kjører dem lett 1100MHz 5-5-5-18 på 2,1V. Prøv å kjøre dine på maks klok, jeg tror du får raskere maskin av det. Ellers skal du også kunne kjøre 1000MHz på 4-4-4-12.

7110482[/snapback]

 

Hm, hehe, aldri hatt Intel før vettu ;)

Testa nå med 4:5 divider(DDR på 875Mhz), gav meg 27 3dmark poeng, wee! :p

Noe jeg tuller med eller? Pointless hvis man ikke tjener mer på det imho.

Har også lest at det ofte funker bedre å kjøre 1:1, enn superhøy clock(?). Tar gjerne imot tips, ikke akkurat en OC guru selv, spess ikke når det gjelder intel.

7111635[/snapback]

Jeg har null erfaring med Intel, sier bre hva du skal kunne få ut av minnet ditt. Men se etter overklokking av C2D tråder her på forumet, og spør om hjelp der.

Lenke til kommentar
genexxa:

 

Jeg har f.eks en E6600 som klokker fra 2.4GHz til 5000+MHz, E6300 og E6400 som gjør 4GHz. E6700 som gjør 5GHz og en X6800 som gjør 5,2-5,3 , så å si at Intel Core2Duo er dårlige klokkere er vel strengt tatt ikke sant.

7112247[/snapback]

 

jeg har bare hørt det, og det er en del årsiden. Da var ikke de E6xxx på markede.

Pentium 3 og 4 var da.

Lenke til kommentar

Test.nr2:

Måte bare teste og se hva jeg fikk i 3d mark 06 med 7900GTO og resultatet ble:

 

6309 3D Marks

SM2.0 2718

HDR/SM3.0 2577

CPU Score 1993

 

Har X2 4600+, 4 x 512 mb, A8N-Sli Deluxe 939.

 

Har bare trimmet litt på mhz på GFX kortet og CPU'n fra 2,4 til 2,76.

Men problemet som jeg også har er 4 x 512mb brikker å må derfor bruke 2T på minnet. Hmm, nei må teste lit mere her gitt.

Lenke til kommentar

Da var kortet hentet på Posten..

Denne kjøleren er virkelig Feit...

 

Ble også vekket av postmannen i morrest...

0830 ringte han på og gav meg en pakke...

nytt hovedkort... p5b-dlx..

 

men desverre er det på tide å reise bort for helgen,, :hrm:

poster vel litt bechmarks på søndag da..

 

(oysfaerg -> :ph34r: )

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Foreløpig anbefaler jeg deg å holde deg til BIOS versjon 05.71.22.39.09 dersom du ser på 7900GTO BIOS'ene som er tilhjengelig.

 

Hvorfor det ? Fordi du ikke anser en GTX-bios som stabil enda ? Jeg sitter her og har lyst til å gjøre dette akkurat nå skjønner du, men så fikk jeg litt sånn second thoughts da jeg leste akkurat det der.

 

Eventuelt noen andre som kan svare meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...