Gå til innhold

Disken vil ikke initialiseres.


jsol

Anbefalte innlegg

Sliter med en av harddiskene mine. Jeg finner den i BIOS, samt på enhetsbehandling, men ikke i min datamaskin. Vet at jeg må initialisere den og så formatere for å ordne dette, men problemet her er at jeg får feilmelding når jeg prøver å initialisere disken. Har også prøvd meg med partition magic, men programmet fryser (!!) når jeg prøver å gjøre noe med denne disken! Disken har heller ingen filsystem.. Hva kan vere galt?

 

Takker for svar!

 

Screenshot

Hendelsesliste

Endret av jsol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk disken med fabrikantens diagnoseprogram. Du finner disse på UBCD.

http://www.ultimatebootcd.com/

Er ikke sikker på hva de meldingene prøver å si.

7033662[/snapback]

 

har vært borti det samme en gang med en disk som ikke ville formateres, fikk feilmelding på slutten av formateringen om et eller annet.

 

Det jeg gjorde var å koble fra de andre diskene og kun ha i den disken jeg ville formatere koblet til. Så satte jeg i win XP cden for å installere windows. Da får du beskjed om å formatere disken først. Regner med dette vil funke. Bare å slå av maskina når windows begynner å installere, koble til de andre diskene og slette de få windowsfilene som ble kopiert over til disken :)

 

Si i fra hvordan det gikk!?

Lenke til kommentar
Har formatert nå, men desverre får jeg samme feilmelding når jeg prøver å initialisere disken.

7035166[/snapback]

 

 

Du kan ikke formatere, for så å initialisere.

At du har formatert, betyr det jo at du har partitionert(initialisert), og da blir det bare for Windows å få disken i registry og du er i gang med å skrive på den.

 

Error kode 11 =Det ble gjort forsøk på å laste inn et program med feil format.

 

Kontrollere at disken er riktig tilkoplet på kortet ditt. Jumper settings, kabler osv.

Bruke diskpart for å fjerne all informasjon fra MBR.

(se i hjelp og støtte vedrørende det)

kommando er ..clean... etter at du har rettet focus på disken det gjelder.

 

restarte PC-en og initialisere disken. Formatere ikke Hurtig.

etter det, utføre du enda mer kontroll på disken med chkdsk.

 

Hvis det er omfattende sektor problemer, du må lowformatere etter instruks fra leverandøren.

 

Er det fysiske skader på overflate, må du nok kaste den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...