UrgeLoL Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Herregud da. Dra rundt på diverse elbutikker å snakk med de som jobber der. I mange butikker er det på ett år gått fra å være 80 % crt tv'er og 20% hd tv'er til nå å være omvendt. 80 % hd tv'er og 20 % crt tv'er. "2005 var gjennombruddsåret for flat-tv i Norge. Til sammen ble det solgt nesten 210.000 plasma- og LCD-skjermer, og bransjen regner med at det vil bli solgt enda flere flatskjermer i år.- Ifølge prognosene våre vil det bli solgt mer enn 300.000 flat-tv-er i Norge i løpet av 2006, sier informasjonssjef Erik Andersen i Elektronikkbransjen til Newswire. Han tror veksten vil fortsette. - Neste år kommer sannsynligvis fire av fem tv-er som selges til å være flate." Kilde
UrgeLoL Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Det betyr at over 13 % av norske husstander har i dag tv'er som klarer høyrer oppløsning en den gamle 480i/p.Synes da det er kjedelig av nintendo og ikke støtte iværtfall 720p. Men men det blir sikkert en bra konsoll uansett oppløsning. 7043226[/snapback] De er sikkert mer opptatt av at de 87% som ikke har HDtv skal få fullt utbytte av konsollen. Nintendo har vel snakket om at neste konsoll kommer med HD output. Da har nok fler fått en HD ready tv også. 7043321[/snapback] Så Nintendo kommer med ny konsoll om 2-3 år? da har sikkert 40-50 % av alle norske husstander hd klar tv. Fint at Microsoft og Sony lager konsollene sine slik at de kan ta nytte av ny teknologi samtidig som de støtter de gamle. Selv om det betyr at de blir dyrere. 7043449[/snapback] Neppe om så kort tid, men det tenkte du deg nok frem til selv. Men fint at du legger frem tall du slett ikke har 'pulled out of your ass' som det heter 7043487[/snapback] Å nei! drar ikke tall ut av ræva! Må være skikkelig vondt. Men viss kilden jeg linket til ovenfor er rett så ble det solgt 200 000 skjermer i 2005 og over 300 000 i 2006. Å la oss si da at jeg trekker ett tall ut av nesen, for så å si det at i 2007 vil det bli solgt minst 400 000 skjermer. Da er vi oppe i nesten 1 million. Å så året etter
LMH Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Og hvorfor er han en tufs? Eg syns han oppførar seg i overkant arrogant til tider og det er det generelle inntrykket eg har av mannen. Han er flink og alt sånn, men likevel. Tufs er uansett ikkje det mest grusomme ein person kan vere er det vel? Uansett.. må vi diskutere akkurat det? Belysning, teksturer, og shader-operasjoner er like viktig som antall polygoner. Det eneste Wii-spillet som imponerer når det gjelder grafikk, er Red Steel, og til en viss grad Zelda. Zelda kommer på GC, og både GC, PS2, og XBOX kunne klart Red Steel med god optimalisering. For deg er det kanskje like viktig, eg bryr meg personlig ikkje så mykje om det. Så lenge grafikken gjer meg den rette følelsen eg kan forvente av gameplayet er eg fornøgd. Eg kan nok like vel finne på å forsvare tekniske aspekt av konsollar når det blir sagt ting som eg meinar ikkje stemmer. Anklager ingen spesifikk person for å være fanboy, men enkelte fanboys på forumet kaster seg over en person hvis vedkommende kritiserer ett aspekt ved en Nintendo-konsoll, til gjengjeld gjør disse fanboyene narr av Sony. Joda, det er sant. Men ikkje kom her og sei at det ikkje fins folk i ps3-land som har samme tendensar! Når PS2 og XBOX ligger på det samme nivået som GC grafisk, kan de sammenlignes. Alle dei tre har forskjellig arkitektur og forskjellig frekvens. Korleis vil du samanlikne dei då? Du seier sjølv at xbox og GC nesten kunne prestere akkurat det samme. Når frekvensen til Wii no er mykje høgre enn GC, så ringer vel det ei bjelle? Spillet er bra (var det første Zelda-spillet jeg prøvde), men imponerer ikke mye grafisk sammenlignet med de flotteste PC- eller Amiga-spillene fra samme periode. 7043334[/snapback] Det imponerte meg!
Knebel Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Ingen her har forresten sagt at Wii er bra fordi ps3 er dyr, men det veit du nok, ettersom du virkar som ein oppegåande person. 7043252[/snapback] Takker for tilliten, det er lenge siden jeg har fått slik ros . Satt på spissen så ble ikke saken lagt frem slik jeg påsto, men man forsøkte å rettferdiggjøre kritikk mot Sony og PS3 på bakgrunn av bla. "horribel pris". Det må man selvfølgelig få lov til å synes. Men for å sette hele prisgreia på spissen og litt i perspektiv: Man har lov til å kaste skitt mot Sony fordi de selger en konsoll til en høy pris (som faktisk er kraftig sponset) mens man kan ikke kaste skitt mot Nintendos prissetting fordi de selger en konsoll til en lavere pris (ikke sponset - Nintendo tjener penger fra day 1) med spill med meget lave utviklingskostnader til 10$ mindre spillet enn hva Sony gjør. Dette slipper Nintendo unna med uten noen form for kritikk. Det synes jeg blir helt feil. Eg har sett spel til SNES med bedre grafikk enn spel til ps3. 7042347[/snapback] Når det gjeld SNES spel så veit eg faktisk ikkje kvar eg skal begynde, men A Link to the Past er eit fantastisk nydeleg spel. 7043252[/snapback] Ermmm.. Okay..... Ikke ta dette alvorlig nå.. Jeg fant et bilde fra A Link to the Past; Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Vel, det er da ingame i det minste
LMH Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Heh.. sikker? det KAN vere CGI! Grafikken er kanskje ikkje avansert, men eg kan ikkje tenke meg det spelet på nokon anna måte! Nydelig! Eg skjønnar godt kva du meinar, det kan diskuterast om Nintendo er grådige eller ikkje. Men eg føler, i alle fall i den tråden her, at dei blir kritisert på fullstendig feil grunnlag.
Knebel Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Kjører sikkert i stabil fps også. 7043695[/snapback] Hehe, man var ikke direkte plaget med frameraten i de dagene nei.. Selv om jeg minnes at min hadde en tendens til å klippe når man fyrte avgårde for mange ildkuler på en gang i Super Street Fighter II Turbo. Shoooo ryouuuu Ken :!:
_norse_ Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Men for å sette hele prisgreia på spissen og litt i perspektiv: Man har lov til å kaste skitt mot Sony fordi de selger en konsoll til en høy pris (som faktisk er kraftig sponset) mens man kan ikke kaste skitt mot Nintendos prissetting fordi de selger en konsoll til en lavere pris (ikke sponset - Nintendo tjener penger fra day 1) med spill med meget lave utviklingskostnader til 10$ mindre spillet enn hva Sony gjør. Vi kan jo ikke kritisere Sony, MS eller Nintendo for det de tjener på konsollen, det vet vi egentlig lite om. Vi kan forholde oss til den prisen vi må betale og da er PS3 priset rimelig høy til å være en spillkonsoll. Wii er kanskje dyr i forhold til den grafiske kraften, men den er fortsatt rimelig i forhold til de to andre konkurrentene. Det er spillgleden som etter min mening avgjør om prisen er for høy eller ikke. Hvis jeg får mer spillglede ut av Wii enn av X360 eller PS3 er den verdt mer penger i mine øyne.
Hossa Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Og fortsatt går det ikkje inn hos folk at Twilight Princess er laget for GC,der kontrollen er einaste forskjellen i mellom Wii og GC-versjonen. 7043518[/snapback] Det var vel meninga det skulle kommet ut for ei stund siden på GC? Men siden det ble så forsinka uansett la de det til overgangen GC/wii? 7043546[/snapback] De har forsinket det fordi de skulle få bruke det til å selge Wii maskiner. De er til og med "frekke" nok til å holde igjen GC versjonen til 1 måned etter Wii har kommet ut.
Pastor Lorentzen Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 GC kan ikke noe som PS2 og XBOX ikke kan. Den kan laste inn data fra disk til minne raskere enn både PS2 og Xbox. De fleste førsteparts-spill til Gamecube har innlastingstider som knapt er merkbare, spesielt sammenliknet med PS2.
Dragon Hunter Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 GC kan ikke noe som PS2 og XBOX ikke kan. Den kan laste inn data fra disk til minne raskere enn både PS2 og Xbox. De fleste førsteparts-spill til Gamecube har innlastingstider som knapt er merkbare, spesielt sammenliknet med PS2. 7043784[/snapback] Fordi den benytter seg av Mini-DVD. Dette er også en ulempe, siden Mini-DVD-ene som GC bruker ikke har mer enn 1,5 GB.
Mala Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Og fortsatt går det ikkje inn hos folk at Twilight Princess er laget for GC,der kontrollen er einaste forskjellen i mellom Wii og GC-versjonen. 7043518[/snapback] Det var vel meninga det skulle kommet ut for ei stund siden på GC? Men siden det ble så forsinka uansett la de det til overgangen GC/wii? 7043546[/snapback] De har forsinket det fordi de skulle få bruke det til å selge Wii maskiner. De er til og med "frekke" nok til å holde igjen GC versjonen til 1 måned etter Wii har kommet ut. 7043766[/snapback] Ja det veit du sikkert bedre enn oss andre som ikkje sitter med slik informasjon. Eg tolker det heller som eit spill som har vert i grundig produksjon i så mange år for å kunne gi oss ein spillopplevelse som kan måle seg med OOT. Hadde man ville solgt Wii maskiner som hadde man slettes ikkje gidd det ut på GC i heile tatt. Det der er eit spel folk går mann av husa av for å få fatt i.
UrgeLoL Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Å Microsoft lanserer tilfeldigvis Gears of War den 17 november..
Dragon Hunter Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 Hvor finner man disse Sonydissingstrådene? 7043158[/snapback] Se etter tråder som er startet av Fedorov, eller Avanore (samme person?). Begge disse brukerene (førstnevnte har vi ikke hørt noe fra på en stund) kaster seg inn i en hver tråd som handler om Sony for å lage bråk.
Matsini Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Orker ikke å diskutere stort lenger med deg nå... Hvor vil du hen Dragon Hunter? Enig i at mange spill til wii ikke ser så forferdleig bra ut. Der har du et godt poeng! Men hvordan kan du ut i fra det fastslå at wii har en dårligere hw enn forrige generasjoner? Kom med konkrete beviser så skal jeg gi meg.. Endret 10. oktober 2006 av Matsini
Straffa Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Hvor finner man disse Sonydissingstrådene? 7043158[/snapback] Se etter tråder som er startet av Fedorov, eller Avanore (samme person?). Begge disse brukerene (førstnevnte har vi ikke hørt noe fra på en stund) kaster seg inn i en hver tråd som handler om Sony for å lage bråk. 7044258[/snapback] Gi meg link i stedet du
Straffa Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Orker ikke å diskutere stort lenger med deg nå... Hvor vil du hen Dragon Hunter? Enig i at mange spill til wii ikke ser så forferdleig bra ut. Der har du et godt poeng! Men hvordan kan du ut i fra det fastslå at wii har en dårligere hw enn forrige generasjoner? Kom med konkrete beviser så skal jeg gi meg.. 7044346[/snapback] Du trenger nok ikke diksutere så lenge med han fyren der. Ikke lenge til før han blir utestengt fra dette forumet når han holder på slikt
Dragon Hunter Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Orker ikke å diskutere stort lenger med deg nå... Hvor vil du hen Dragon Hunter? Enig i at mange spill til wii ikke ser så forferdleig bra ut. Der har du et godt poeng! Men hvordan kan du ut i fra det fastslå at wii har en dårligere hw enn forrige generasjoner? Kom med konkrete beviser så skal jeg gi meg.. 7044346[/snapback] Se på spillene, kun noen få imponerer grafisk. Offisiell statistikk er ikke faststlått etter det jeg har hørt. Jeg utelukker ikke at Wii har bedre HW enn forrige generasjon, men vil gjerne se bevis, siden ingen spill overbeviser meg om at den faktisk har det. Endret 10. oktober 2006 av Dragon Hunter
jag Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Avanore og Fedorov er nok ikke samme person. Avanore var faktisk ganske pro PS3 inntil E306. Etter det var han som mange av oss ganske skuffa (for å leke litt dr Phil), og det gikk utover Sony og Sony fanboys. Mye av det med all rett etter min mening. Ser man gjennom trådene og luker ut litt, spesielt den senere tid, er han faktisk ikke så "ille", men dissing av PS3 fanboys førte til mange artige tråder her på forumet. Fedorov var stort sett imot alt som hadde med konsoller å gjøre, troll er godt besrkivende...
Matsini Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Da kan du altså ikke fastslå at hw-en ikke er bedre enn de forrige generasjoners hw? Nå motsier du bare deg selv her.. Du åpnet denne tråden med blant annet dette utsagnet: "(...)De lovet vel også at den skulle få bedre HW enn forrige generasjons konsoller? Jeg lot meg lure av begge disse løgnene, og skal heretter ta Nintendos utsagn med en klype salt.(...)" Slik jeg tolker dette, sier du direkte at hw-en til wii ikke er bedre enn forrige generasjoner, og at nintendo er løgnere. Du har ikke noe som helst grunnlag for å si dette uten å kunne forrankre påstanden i troverdige kilder. Det eneste du har sett i likhet med oss andre, er at flere av lanseringstiltene til wii ikke har den grafikken noen gjerne forventet og se. Ut fra det blir det feil å konkludere med at hw-en virkelig ER dårligere enn forrige generasjoner...
Anbefalte innlegg