Gå til innhold

Vista RC2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opengl spill funker i Vista. Problemet er nok en gang grafikkortprodusenter som har fokusert mer på å få Aeroglass til å funke perfekt (dermed også directx) enn å få spill til å funke skikkelig.

 

jaha? Sitter på et ati skjermkort og får det ikke til å kjøre. Må jeg laste ned noe spesielt?

Lenke til kommentar
Men er helt sikkert.. Vista bruker en hel dag på installere seg..  :( Den har nå holdt på 1t 15min og er enda ikke ferdig..

 

Specs:

 

Amd64 3000+

2gig ram

7026853[/snapback]

Hos meg tok det ca en halvtime. Upgrade tar lang tid. Kanskje noe er galt noe sted?

 

Opengl spill funker i Vista. Problemet er nok en gang grafikkortprodusenter som har fokusert mer på å få Aeroglass til å funke perfekt (dermed også directx) enn å få spill til å funke skikkelig.

 

jaha? Sitter på et ati skjermkort og får det ikke til å kjøre. Må jeg laste ned noe spesielt?

7027067[/snapback]

 

Ati støtter ikke ikke OpenGl i Vista med driverene sine enda

Release notes:

Note: The following ATI features are not supported in the Catalyst® Vista RC1 driver for the Microsoft Windows Vista operating system:

· CrossFire™

· Catalyst® Control Center Video aspect page

· OpenGL

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Vista fant ikke driver til mitt lydkort som er Creative Sound Blaster Audigy 2 LS, bruker 64bits versjonen av Vista. Noen som vet hvor jeg finner denne lydkort driveren?

Lenke til kommentar
Vista fant ikke driver til mitt lydkort som er Creative Sound Blaster Audigy 2 LS, bruker 64bits versjonen av Vista. Noen som vet hvor jeg finner denne lydkort driveren?

7027453[/snapback]

 

prøv å oppdater vista.

 

da kommer som regel lyd driverene inn sammen med oppdateringer.

 

slik har det funket for meg siden jeg startet å teste beta 1.

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Det største problemet til Vista er uten tvil drivere. Er ikke mange problemer jeg har støtt på i Vista RC2. UI-tweaking, bugfiksing og drivere er de tre viktigste tingene som gjenstår før Vista går RTM.

7027395[/snapback]

 

 

når det gjelder drivere til windows vista så sammarbeider de med aktører med å utvikle drivere til vista.

men det vil ta tid før alle har kompatible drivere.

 

De fleste aktører har laget egne beta drivere til vista rc1.

de fleste av de vil funke men ver ops de er ikke klar gjort av microsoft taem'et og kan lage mere bugs for dere.

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Det som overrasket meg litt i den artikkelen var at vi med XP Pro. kan oppgradere til Vista gratis. Da lurer jeg bare på hva slags Vista-versjon vi vil få? Basic eller Premium?

7026315[/snapback]

 

For tredje gang i denne tråden:

 

Microsoft har ifølge nettstedet Betanews planer om å tilby rimelige og gratis Vista-oppgraderinger for kunder som kjøper nye PC-er etter 28. oktober, men før jul 2006. Kunder skal ha muligheten til å oppgradere på disse vilkårene frem til 15. mars 2007

 

AtW

7026330[/snapback]

 

Beklager, klarte ikke å sette de to avsnittene i sammenheng :)

Lenke til kommentar

Creative har ikke noen fornuftige drivere til vista :no: På min RC1 x64 var det kun win xp 64 bits driverne som funket! IKKE vista driverne.

 

Så når RC2 er lasta ned kommer jeg nok til å prøve meg på ekte xp drivere der også.

 

Men pakk ut exe fila, og kjør setup filen som ligger i driver mappa!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Når jeg skal starte Vista tar det nesten 10 minutter før jeg kan bruke pc-en. Har kraftig nok pc, men jeg fikk kun en to'er på HD'en som jeg la Vista innpå.

 

Dette er en Maxtor 7200rpm s-ata disk, selve system disken min er en Raptor 10000rpm. Jeg mener å lest at når man skal legge inn Vista skal man koble i fra den andre disken under installasjonen, er dette riktig?

 

Og det virker på meg som at den leter etter oppdateringer, hver gang jeg starter opp, noen måte å sjekke det på eller slå av update ved oppstart eller noe sånt?

 

Edit: edit

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...