Gå til innhold

Vista RC2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg skal starte Vista tar det nesten 10 minutter før jeg kan bruke pc-en. Har kraftig nok pc, men jeg fikk kun en to'er på HD'en som jeg la Vista innpå.

 

Dette er en Maxtor 7200rpm s-ata disk, selve system disken min er en Raptor 10000rpm. Jeg mener å lest at når man skal legge inn Vista skal man koble i fra den andre disken under installasjonen, er dette riktig?

 

Og det virker på meg som at den leter etter oppdateringer, hver gang jeg starter opp, noen måte å sjekke det på eller slå av update ved oppstart eller noe sånt?

 

Edit: edit

7029004[/snapback]

 

jeg har 3 disker i min pc og har lagt vista inn på disk nr 3 og hadde null problemer med det selv.

 

men 10 minutter så lukter det rimelig feil på din instalaskjon, er nok feil et sted det.

prøv å formater og legg den inn på nytt.....

 

jeg har nå lagt inn vista build 5744 på min laptop type Acer Ferrari 4006 og hadde null problemer med å få det i gang.

er kun minne kort leseren, blåtanna som ikke finnes drivere til enda.

bruker der vindows xp drivere og det funker fint.

 

opstart tid hmm rekekr ikek fylle koppen med kaffe en gang. det går utrolig fort.

 

 

og ja lisens koden fra beta 2, rc1 funker på rc 2.

 

test og ha det gøy ;)

Lenke til kommentar
Hmm.. Installerte grafikkdrivere (nvidia x64), og "scoren" på grafikkortet mitt gikk fra 4 til 1.0  :cry:  Noen som har fått nvidia driverne til å funke i rc2? Har nforce3 chipsett.

7029671[/snapback]

 

 

etter det jeg kan si er at de drivene du la inn funker ikke optimalt på vista.

prøv å heller bruk den som vista legger inn selv.

den er i alle fall testet og fungerer best per i dag.

 

slik er det i alle fall med mitt x700 ati kort på min laptop.

Lenke til kommentar

Dette kan kanskje hjelpe noen med å enable Aero (Det hjalp meg):

Hi,

It seems there is a problem with RC2 if you don't have 1GB of RAM however

they say this will be fixed in the Final release. A gentleman on another

site found this work around.

 

1/ Ensure that you have the following registry value set to :

 

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition set to 1 (32-bit DWORD)

 

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\CompositionPolicy set to 2 (32-bit DWORD)

 

2/ Restart DWM by opening a command prompt with administrative privileges :

 

- Type 'net stop uxsms'

- Then 'net start uxsms'

 

It works!!

--

Paul

Lenke til kommentar
Hmm.. Installerte grafikkdrivere (nvidia x64), og "scoren" på grafikkortet mitt gikk fra 4 til 1.0  :cry:  Noen som har fått nvidia driverne til å funke i rc2? Har nforce3 chipsett.

7029671[/snapback]

etter det jeg kan si er at de drivene du la inn funker ikke optimalt på vista.

prøv å heller bruk den som vista legger inn selv.

den er i alle fall testet og fungerer best per i dag.

7030022[/snapback]

Joda, har gått tilbake til vista-driverne, og da fungerer det :) Nvidia driverne fungerte i rc1, så der er tydeligvis noen endringer ute og går...

 

@oddarne84

Bra tips, skal prøves når jeg kommer hjem :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke testa RC2, men brukte RC1 littegrann. Utseendemessig ser det bra ut, men det var generelt tregere enn XP. Syns også det er for dårlig på driversiden, men dette kommer seg selvsagt.

 

Men spørsmålet er jo om det er no vits å oppgradere med èn gang, eller vente til SP1 f.eks. Problemet er om det skulle bli mye "Vista Exclusive" ting fremover. Isåfall må man jo oppgradere for å henge med..

Endret av -JallaMann-
Lenke til kommentar

Muligens et dumt spm, jeg har ikke giddet å bruke tid på å teste Vista før den begynte å bli litt mer stabil: Hvordan får jeg tak i en key jeg kan bruke? Klarte bare å se at det er noen referanser til "Customer preview", men ikke noe sted hvor jeg kan registrere meg å få en key? Kan noen barmhjertige sjeler hjelpe en villfaren og nysgjerrig linux-bruker? :)

 

Edit: Fant det ut til slutt :) (Spørsmålet er vel likevel om jeg får somlet meg til å prøve det, da... "Keep your friends close, keep your enemies closer" :) )

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det som er så merkelig at Vista funker helt glatt når den er oppe å går, det er selve oppstarten som er så utrolig treg. Jeg har hørt at når man skal legge inn Vista skal man koble i fra andre disker som man måtte ha, for så koble disse til etter at Vista er oppe kjører.Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Det som er så merkelig at Vista funker helt glatt når den er oppe å går, det er selve oppstarten som er så utrolig treg. Jeg har hørt at når man skal legge inn Vista skal man koble i fra andre disker som man måtte ha, for så koble disse til etter at Vista er oppe kjører.Stemmer dette?

7033204[/snapback]

 

For min del stemmer ikke dette.

Jeg har to harddisker, begge av typen WD, som er henholdsvis 20 GB(ca 5 år) og en på 120 GB(3 år), og selvfølgelig IDE-disker.

På disken med 120GB har jeg en XP-(C:) og en Vista-installasjon(D:).

 

Jeg har brukt flere versjoner av Vista(fra Beta2), og aldri koblet fra den ene harddisken min for å installere Vista.

 

Så er det noe annet jeg lurer på, hvilken score får dere på ytelsestesten til Vista?

Med min S754 Athlon 64 3700+, 2GB RAM og GF 7800 GS får jeg 4,3.(begrenset av CPU og RAM)

 

Jeg må også legge til at jeg bruker bare Vista's egne drivere til alle komponenter i pc'en min. :)

Lenke til kommentar

Vil Vista RC2 sett opp Dualboot med WindowsXP

Tenkte endelig å teste Vista. Kan ikke oppgradere på grunn av forskjell i språk, ikke det

at jeg vill gjort det uansett.

 

Installasjonen påstår den vil slette "eksisterende" filer og settings, vil dette også bli gort ved installasjon på ny partisjon. Har ikke lyst til å ta noen sjanser som gjør at jeg må reinstallere XP.

 

Skal installere Vista på Disk1, tom primary partisjon I:

XP er installert på Disk0, primary partisjon C:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
For min del stemmer ikke dette.

Jeg har to harddisker, begge av typen WD, som er henholdsvis 20 GB(ca 5 år) og en på 120 GB(3 år), og selvfølgelig IDE-disker.

På disken med 120GB har jeg en XP-(C:) og en Vista-installasjon(D:).

 

Jeg har brukt flere versjoner av Vista(fra Beta2), og aldri koblet fra den ene harddisken min for å installere Vista.

 

Så er det noe annet jeg lurer på, hvilken score får dere på ytelsestesten til Vista?

Med min S754 Athlon 64 3700+, 2GB RAM og GF 7800 GS får jeg 4,3.(begrenset av CPU og RAM)

 

Jeg må også legge til at jeg bruker bare Vista's egne drivere til alle komponenter i pc'en min. :)

7034728[/snapback]

 

 

Jeg fant ut av problemet mitt! Jeg sjekket i kabinettet og jeg oppdaget at det var en HD pinne som sto i Raptoren min. Når jeg fjernet denne fant Vista ut at jeg hadde en Raptor og installerte drivere til disken umiddelbart :thumbup: Etter dette så gikk ytelsen på HD i testen i Vista i fra 2.0 til 5.9 :w00t:

 

Nå loader Vista kjappere enn XP.

 

På mitt oppsett med S754 Athlon 64 3000+, 2GB RAM ATI X800 får jeg en score av 4.1

Lenke til kommentar
Vil Vista RC2 sett opp Dualboot med WindowsXP

Tenkte endelig å teste Vista.  Kan ikke oppgradere på grunn av forskjell i språk, ikke det

at jeg vill gjort det uansett.

 

Installasjonen påstår den vil slette "eksisterende" filer og settings, vil dette også bli gort ved installasjon på ny partisjon.  Har ikke lyst til å ta noen sjanser som gjør at jeg må reinstallere XP.

 

Skal installere Vista på Disk1, tom primary partisjon I:

XP er installert på Disk0, primary partisjon C:

7034781[/snapback]

 

 

ja du får valget mellom vista og xp vis du legger de inn på 2 forskjellige disker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hva er de forskjellige build nummerene til Vista? Jeg har build 5744 står det på skrivebordet mitt. Under installasjonen står det at dette er RC 1, men som sagt på skrivebordet står det, build 5744 RC 2.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...