Gå til innhold

Tele2 Familie - erfaringer?


Anbefalte innlegg

På mandag skal jeg sette inn mitt nye Tele2 simkort etter mange år som Chess-kunde.

 

Ser at Tele2 har en tjeneste som heter Tele2 Familie. Siden mannen også har Tele2 tenkte jeg det må være lurt å samle abonnementene våre med dette? Så vidt jeg kan se er det ingen ulemper (bortsett fra at en av oss ikke vil få navnet sitt på nummeropplysningen). Fordelen er jo at vi får alt på én faktura men kan beholde det abonnementet som passer oss best - og ikke minst at vi ringer gratis til hverandre! Hva med sms - betaler man vanlig abonnementspris for dette? (Jeg har Champion og han har Pluss). Man betaler vel også oppstartsavgift?

 

Hva legger Tele2 til grunn for "Familie" - ser bare at man ikke trenger å bo under samme tak. Kan feks. søsteren min eller moren min meldes inn i vår Familie avtale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(bortsett fra at en av oss ikke vil få navnet sitt på nummeropplysningen).

 

7019595[/snapback]

 

Dette medfører ikke riktighet, selv om enten du eller din mann står som juridisk ansvarlig for begge abbonementene så kan de ha ulike navn på hvem som står oppført som bruker. Det er nemlig brukeren som står oppført hos nummeropplysningen, og ikke den juridisk ansvarlige. Dermed vil din søster eller mor om de ønsker å bli med på avtalen fortsatt stå hos nummeropplysningen, så lenge de står registrert som brukere av mobilnummeret sitt.

Lenke til kommentar
Ja, du kan koble din mor/søster/den du vil med et tele abbonement innpå deres "familie". Men det medfører jo også at de du kobler inn må betale sin regning til dere, i og med at alt kommer på en faktura.

7023309[/snapback]

 

Ok flott. Jeg er klar over at man får alle på en faktura men de ringer ikke såå mye (og billigere blir det når vi ringer gratis til hverandre) så det ordner vi. :)

Lenke til kommentar

(bortsett fra at en av oss ikke vil få navnet sitt på nummeropplysningen).

 

7019595[/snapback]

 

Dette medfører ikke riktighet, selv om enten du eller din mann står som juridisk ansvarlig for begge abbonementene så kan de ha ulike navn på hvem som står oppført som bruker. Det er nemlig brukeren som står oppført hos nummeropplysningen, og ikke den juridisk ansvarlige. Dermed vil din søster eller mor om de ønsker å bli med på avtalen fortsatt stå hos nummeropplysningen, så lenge de står registrert som brukere av mobilnummeret sitt.

7022934[/snapback]

 

Jeg har sjekket hos Tele2 og siden med informasjon om Tele2 Familie er veldig tydelig:

Vil mitt mobilnummer være søkbart hvis noen ringer opplysningene?

Det er kun en person som kan stå oppført hos opplysningsbyråene og dette er fakturamottaker. Denne personen vil da komme fram i nummersøk som blir gjort på alle mobiltelefoner som ligger på fakturaen. For å unngå at personen som bruker mobilnummeret kommer opp i opplysningen kan nummeret gjøres hemmelig. Ta kontakt med kundeservice for å få gjort dette.

Jeg synes det er veldig dumt. Hvor har du det at alle brukere skal kunne ha sitt eget oppslag i opplysningen? Samboeren min er nemlig lite glad for at hun ikke lenger staar under eget navn i opplysningen siden vi har meldt oss paa.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Dersom man tar kontakt med nummeropplysningen så kan man visst likevel få riktig bruker på nummeret. Tror jeg leste det på sidene til Tele2 et sted har bare ikke tid til å lete etter det akkurat nå.

7025601[/snapback]

 

Riktig. Hos tele2 må du bare gjøre nummeret hemmelig, så ringer du findexa/gulesider/nummeropplysningen å får dem til å manuelt legge inn nummeret på korrekt navn:)

Lenke til kommentar

(bortsett fra at en av oss ikke vil få navnet sitt på nummeropplysningen).

 

7019595[/snapback]

 

Dette medfører ikke riktighet, selv om enten du eller din mann står som juridisk ansvarlig for begge abbonementene så kan de ha ulike navn på hvem som står oppført som bruker. Det er nemlig brukeren som står oppført hos nummeropplysningen, og ikke den juridisk ansvarlige. Dermed vil din søster eller mor om de ønsker å bli med på avtalen fortsatt stå hos nummeropplysningen, så lenge de står registrert som brukere av mobilnummeret sitt.

7022934[/snapback]

 

På Tele2 har man ikke mulighet til å velge bruker på abbonementet, eier vil bli stående som bruker.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det i det hele tatt være lønnsomt for operatørene å tilby slike tjenester lurer jeg litt på.. annet enn at de sikrer seg noen flere kunder kanskje.. men hjelper de vel kanskje ikke så mye om de stort sett ringer gratis?

 

Ser at Telenor har kuttet startavgift på samtalene i familiepakken sin.. kan vi forvente at Tele2 vil gjøre det samme kanskje?

Lenke til kommentar
Hvordan kan det i det hele tatt være lønnsomt for operatørene å tilby slike tjenester lurer jeg litt på.. annet enn at de sikrer seg noen flere kunder kanskje.. men hjelper de vel kanskje ikke så mye om de stort sett ringer gratis?

 

Ser at Telenor har kuttet startavgift på samtalene i familiepakken sin.. kan vi forvente at Tele2 vil gjøre det samme kanskje?

7027021[/snapback]

 

 

De sikrer seg mange nye kunder, og de fleste av disse ringer jo ikke bare til familien. Jeg, min samboer og mine foreldre har også trådløs familie gjennom NetCom, men telefonregningene blir jo allikevel høye (har ikke fasttelefon, så all kontakt med venner o.l. går jo gjennom mobilen). :)

Lenke til kommentar
Irriterer meg at du må være minst 26 år for å kunne være endel av "familien", samme gjelder jo hos chess og netcom, men telenor krever abre at du er 19 år. Håper de 3 førstnevnte kommer etter ;)

7028040[/snapback]

 

Man må vel ikke være 26 år for å være med i familie - tror det kun er den ene som er hovedansvarlig som må være over 25. (Uansett ikke noe problem her i gården om det skulle være tilfelle).

Lenke til kommentar
Jeg har sjekket hos Tele2 og siden med informasjon om Tele2 Familie er veldig tydelig:
Vil mitt mobilnummer være søkbart hvis noen ringer opplysningene?

Det er kun en person som kan stå oppført hos opplysningsbyråene og dette er fakturamottaker. Denne personen vil da komme fram i nummersøk som blir gjort på alle mobiltelefoner som ligger på fakturaen. For å unngå at personen som bruker mobilnummeret kommer opp i opplysningen kan nummeret gjøres hemmelig. Ta kontakt med kundeservice for å få gjort dette.

Jeg synes det er veldig dumt. Hvor har du det at alle brukere skal kunne ha sitt eget oppslag i opplysningen? Samboeren min er nemlig lite glad for at hun ikke lenger staar under eget navn i opplysningen siden vi har meldt oss paa.

7025355[/snapback]

 

Flotte greier. Nok et godt argument for å velge NetCom som faktisk gir deg mulighet for å sette forskjelliger brukere på alle nummer pluss at du ikke har noen oppstartsavgift og kontantkort kan være med i avtalen ;)

Lenke til kommentar
Flotte greier. Nok et godt argument for å velge NetCom som faktisk gir deg mulighet for å sette forskjelliger brukere på alle nummer pluss at du ikke har noen oppstartsavgift og kontantkort kan være med i avtalen ;)

7042949[/snapback]

 

Trodde det samme skjedde hos netcom og jeg? Synd netoms kontantkort er så ubrukelig dyrt, latterlig kontantkort sammenlignet med f.eks telenors kort og kontant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...