Gå til innhold

BF2 funker ikke med AMD X2?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et problem med BF2(Battlefield 2). Det går helt fint å kjøre singelplayer mode, men så fort jeg spiller over nett blir jeg disconected etter 5min. Jeg har et Asus M2N32 Sli-Deluxe hovedkort med AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2 og XFX 7900GT skjermkort, CorsAir DDR2 800MHz 1GB. Har lest noen plasser at BF2 har problemer med 2-kjerne, men det hjelper ikke å angi èn kjerne. Samme problemet oppstår! Jeg har prøvd å legge det inn flere ganger...

Trenger HJELP! Begynner å bli frustrert!

Endret av Kula82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har nok ingenting med din X2 prosessor å gjøre. Iom at du får spilt singleplayer mode med pc'n din, så bør iallefall alle delene dine være kompitable med spillet.

Kanskje du skal sjekke evt firewaller du bruker, eller hvor høy ping du får. Kan være at noen av serverne har egne regler for hvor høy ping man har lov til å ha.

Forresten, får du noen form for feilmelding når du detter ut av spillet?

Skrevet

Symptomene du beskriver tyder på det helt klassiske to-kjerne problemet. Prøv å kjør det via RunFirst.exe (google), ev. å velge 'Set Affinity' på prosessen (som du sier at du har gjort, men viktig å gjøre det i taskmanageren, på selve BF2.EXE-prosessen).

Skrevet (endret)

Er på jobb nå men skal prøve når jeg kommer hjem.. Pingen er bra se det er ikke det. Skal både deaktivere firewall og sette affinity på èn i taskmanager. Har prøv før, men skader ikke å prøve igjen. Feilmedldningen er vel "Connection lost to server" el. Men merkelig det fungere helt fint i singelplayer da... Kjører forresten v1.4

Endret av Kula82
Skrevet

Da har jeg lastet ned dual-core optimizer, angitt kun èn prosessor og slått av firewall, men får fortsatt "There is a problem with your connection" etter at jeg har spilt bare noen minutter. Pingen ser jeg varierer alt fra 10 til 200. Men i Counter Strike Source er den stabil og ingen problemer der. Så det skulle ikke ha noe å si at jeg "låner" trådløs internett av nabon min her i Bergen :cool: Er fattig student så... :blush: Skjønner ingen ting... Så lenge det fungerer helt fint i singelplayer, hvorfor får jeg "There is a problem with your connection" da? Og CS går helt fint..

Skrevet

Til dere andre som har svart, han får jo spilt spillet uten problemer, og det burde jo tilsi at det ikke er noe som helst hardware-problemer. (med unntak av nettverkskortet muligens) Så med mindre det er noen kjente problemer med X2 og kun spilling på "nettet" så tviler jeg på at det er prosessoren.

Nå har jeg også hørt at battlefield 2 krever 1mbit for å kunne kjøres optimalt over nett, og hvis naboen din ikke har det, så kan det jo være litt av problemet. Cs krever ikke på langt nær så mye en gang.

Skrevet

Trådløst og BF2 går ikke så veldig godt sammen. Har selv forsøkt dette og innimellom forsvinner noen pakker og dermed blir jeg kastet ut. Det blir for ustabilt med trådløst. Noen rutere kneler bare de må gjøre litt mer enn å sjekke mail eller surfe. BF2 er avhengig av at pakkene kommer frem og gjerne slik de var ment å komme.

Løsningen er kablet nett, ikke så pent å "låne" av andres båndbredde.

Skrevet (endret)
Til dere andre som har svart, han får jo spilt spillet uten problemer, og det burde jo tilsi at det ikke er noe som helst hardware-problemer. (med unntak av nettverkskortet muligens) Så med mindre det er noen kjente problemer med X2 og kun spilling på "nettet" så tviler jeg på at det er prosessoren.

7019812[/snapback]

Kjent problem på en del X2-prosessorer, der det er forskjell på timinginformasjonen mellom de to kjernene. Dermed vil en tråd som flytter seg mellom kjernene oppleve at det plutselig har gått negativ tid siden sist frame. Dette fører til en del sære problemer i spill som ikke har låst gitte tråder til å kun kjøre på en kjerne (slik som at spillet går alt for fort, animasjonene ikke henger på greip, etc).

I Battlefield 2 slår dette ut med at man ikke klarer å holde seg tilkoblet til en server. For min del er symptomene først og fremst at jeg blir koblet av etter 2-5 minutter i første omgang, og deretter ikke får koblet til igjen ("Connection Lost" før jeg i det hele tatt kommer inn). Sett spillet til å kjøre på kun en kjerne, og vips, så er problemet borte.

For mer informasjon, ta en titt på:

QueryPerformanceCounter and Athlon X2

Timer Troubles

Simple PC Timer using QueryPerformanceCounter

NB: Dette er ikke et problem om man låser tråden til å kjøre på en prosessor / kjerne vha f.eks.

HANDLE th = GetCurrentThread();

SetThreadAffinityMask(th, 1);

Endret av fiskfisk
Skrevet (endret)

Ser at du har 2 tråder om samme problem. Kjøp en linje selv eller ikke spill online ser ut som det rette svaret i begge tråder.

Endret av MaX [NOR]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...