Garps Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Hei. Jeg ser etter et program som kan oppdage ekstern ip adresse til enhver tid mens pcen er koblet til internet/også etter automatisk redial, og sende den videre til eposten min. Jeg kobler meg med remote desktop fra skolen mot pcen hjemme, men noen gang så endrer remote ip seg og jeg trenger et program eller annet som kan holde meg oppdatert om det som skjer hjemme :!: Noen gode ideer?!
Moskus Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Det enkleste er vel: http://www.no-ip.com/ De har et program som henter oppdatert IP-adresse på maskinen din. Du får ditt eget "domene" å koble til. Så da er det bare å koble til dindatamaskin.no-ip.com (eller tilsvarende). Men vil du slippe all den problematikken, så anbefaler jeg LogMeIn. Det er gratis, man slipper å bekymre seg over IP-adresser som endrer, og det fungerer bak brannmurer og NAT. Bruker det daglig, både på jobb og PDA, og det fungerer uten problemer. Endret 5. oktober 2006 av moskus
Garps Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Skrevet 5. oktober 2006 Tusen takk. Man får svar kjapt her. Så glad at jeg funnet dette forumet her Jeg har 32 Mbit/sec mellom de to datamaskinene så tror jeg at dette kommer til å funke supert... Men funker lyd, bilde, og alt annet godt med LogMeIn, er det helt det samme som remote desktop men man kjører den fra IE?!! Kan man bruke da F11 (fullskjerm)?!
Garps Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Skrevet 5. oktober 2006 Det enkleste er vel: http://www.no-ip.com/De har et program som henter oppdatert IP-adresse på maskinen din. Du får ditt eget "domene" å koble til. Så da er det bare å koble til dindatamaskin.no-ip.com (eller tilsvarende). Men vil du slippe all den problematikken, så anbefaler jeg LogMeIn. Det er gratis, man slipper å bekymre seg over IP-adresser som endrer, og det fungerer bak brannmurer og NAT. Bruker det daglig, både på jobb og PDA, og det fungerer uten problemer. 7004557[/snapback] Tusen takk. Man får svar kjapt her. Så glad at jeg funnet dette forumet her Jeg har 32 Mbit/sec mellom de to datamaskinene så tror jeg at dette kommer til å funke supert... Men funker lyd, bilde, og alt annet godt med LogMeIn, er det helt det samme som remote desktop men man kjører den fra IE?!! Kan man bruke da F11 (fullskjerm)?!
Moskus Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Det er tilsvarende Remote Desktop, og man kan kjøre det i fullskjerm i browseren (den typiske F11) og i "ekte" fullskjerm (dvs du ser bare den kontrollerte PCens skjermbilde). Lyd fungerer desverre ikke med LogMeIn FREE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå