Gå til innhold

24 sesong 6 - For de som følger USA sendinger.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la merke til at idet Jack plukka opp den angrepsrifla til den mannen han skjøt i trappa (en G-36C vel og merke), og sjekket om siktet funka eller no, så var det ikke noe magasin i våpnet. Neste klipp var magasinet på... liten tabbe som irriterte meg pitte litt.

 

Men jeg er nok for opptatt av detaljer :)

Lenke til kommentar
Jeg la merke til at idet Jack plukka opp den angrepsrifla til den mannen han skjøt i trappa (en G-36C vel og merke), og sjekket om siktet funka eller no, så var det ikke noe magasin i våpnet. Neste klipp var magasinet på... liten tabbe som irriterte meg pitte litt.

 

Men jeg er nok for opptatt av detaljer :)

8563913[/snapback]

 

Du er ikke den eneste som la merke til det for å si det sånn ;) Måtte hoppe tilbake å sjekke det en gang ekstra når jeg så det for å være sikker. Slurvefeil av de, men men er vel sånn som skjer.

Lenke til kommentar
Jeg la merke til at idet Jack plukka opp den angrepsrifla til den mannen han skjøt i trappa (en G-36C vel og merke), og sjekket om siktet funka eller no, så var det ikke noe magasin i våpnet. Neste klipp var magasinet på... liten tabbe som irriterte meg pitte litt.

 

Men jeg er nok for opptatt av detaljer :)

8563913[/snapback]

 

Du er ikke den eneste som la merke til det for å si det sånn ;) Måtte hoppe tilbake å sjekke det en gang ekstra når jeg så det for å være sikker. Slurvefeil av de, men men er vel sånn som skjer.

8563922[/snapback]

 

 

Nå skal jeg ikke gå helt off topic her, men jeg mener og tror at 24 er en ganske realistisk serie når man tenker på våpen handlingen til de forskjellige karakterene.

 

Ja det er en tv-serie, ja Jack klarer alltid å drepe fienden før fienden dreper han, men mye VIRKER realistisk...

 

Men en annen ting som irriterer meg er lyddempede pistoler i serien. Når Jack går rundt gjennom halve serien uten såkalte "threads" på pistolen, og de magisk dukker opp når han skal feste en lyddemper på, da stusser jeg :hmm:

 

Men igjen.... detaljer. :)

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke gå helt off topic her, men jeg mener og tror at 24 er en ganske realistisk serie når man tenker på våpen handlingen til de forskjellige karakterene.

 

Ja det er en tv-serie, ja Jack klarer alltid å drepe fienden før fienden dreper han, men mye VIRKER realistisk...

 

Men en annen ting som irriterer meg er lyddempede pistoler i serien. Når Jack går rundt gjennom halve serien uten såkalte "threads" på pistolen, og de magisk dukker opp når han skal feste en lyddemper på, da stusser jeg :hmm:

 

Men igjen.... detaljer. :)

8563960[/snapback]

 

Har du lagt merke til at når et rom eller en bygning skal stormes, så har de vanlige gruntene fullt SWAT-kit med hjelm, briller og maskinpistol mens vår mann (Jack eller Doyle) stiller med en pistol og kanskje en skuddsikker vest. Allikevel er det helten som løper inn først. Var et eksempel senest idag. Realistisk? Jeg skal ikke en gang begynne å snakke om satellitter.

Lenke til kommentar
Har du lagt merke til at når et rom eller en bygning skal stormes, så har de vanlige gruntene fullt SWAT-kit med hjelm, briller og maskinpistol mens vår mann (Jack eller Doyle) stiller med en pistol og kanskje en  skuddsikker vest. Allikevel er det helten som løper inn først. Var et eksempel senest idag. Realistisk? Jeg skal ikke en gang begynne å snakke om satellitter.

8565046[/snapback]

 

 

Ja, jeg har lagt merke til det. Rart, men nå er det jo helten som ordner opp :)

Lenke til kommentar

Dette var en bra episode. Jack har vel aldri sitti så lenge i ro før? :wee: Jaja.. Skjønte ikke helt hva de skulle med gutten, kunne han klare å fikse den duppedingsen liksom? Men fikk jo vite det etterhvert.. Egentlig ganske åpenbart at det var faren til Jack som ordna det hele. Den lille sidehistorien med presidenten og alt tullet er egentlig ganske uinteressant.

 

Haha, la merke til at noe var galt med det våpenet Jack plukka opp, men skjønte ikke hva det var. :wee: Nå ser jeg jo det så klart. Ikke magasin -> magasin -> ikke magasin -> magasin. :wee:

Lenke til kommentar

Tidenes lol-episode for meg. Jeg lo seriøst når terroristene stormen inn bygningen. Skyter ca 50 vakter,men ingen av terroristene tar skade... Så kommer Jack inn og skyter fire stykker på ca 20 sek, og tar ut 8 til sammen før han bvir tatt :!:

 

Ah, morsomt... Og det beste er at faren hans sto bak, åh fy faen så bra tenkt... Fin episode, og morsom for min del...

 

Det at Doyle og Jack går kledd inn sånn, skjer også i virkeligheten. Skjer ofte at lederen under en narkorazia faktisk går inn sånn. Jack trenger jo ikke mere...

 

Edit: Mye action i dag, følelsemessig, vanlig action og seff litt hot love... :innocent:

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Tidenes lol-episode for meg. Jeg lo seriøst når terroristene stormen inn bygningen. Skyter ca 50 vakter,men ingen av terroristene tar skade... Så kommer Jack inn og skyter fire stykker på ca 20 sek, og tar ut 8 til sammen før han bvir tatt :!:

8566135[/snapback]

 

Nå overdriver du litt.

 

50 vakter, tror ikke det.

Kanskje terroristene var bedre trent, mer erfarne og hadde mer ildkraft?

Og for Jack sin del... element of surprise!

Lenke til kommentar
Nå overdriver du litt.

 

50 vakter, tror ikke det.

Kanskje terroristene var bedre trent, mer erfarne og hadde mer ildkraft?

Og for Jack sin del... element of surprise!

8566339[/snapback]

Jepp. Et annet element er at vaktene for det meste står der eller løper. Om de ser noen som vil skyte dem, trekker de våpen, ikke før, selv om de vet det er et angrep på gang.

 

Jack Bauer vet det er et angrep som kommer med en gang han merker det er noe galt og har våpnene ladde og oppe før de som kommer kommer. I dette tilfellet hadde han og overraskelsesmomentet i tillegg til at han hadde 1 og 1, vaktene ble overrumplet.

 

Men, det er pokkers irriterende at de måtte drepe Milo! Jeg likte han ufattelig godt, og de kan gjerne slutte å drepe personene i CTU, kan de ikke i det minste ble rammet av en normal sykdom, bli forlfyttet til Paris osv. ikke kun:

 

- Han der slutter, vi drepern!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...