Gå til innhold

Pianotråden, diskutér her

rabbitmonster

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Den var vill :wow:

Noen som har hørt den saken som heter Fantasie Impromptu elns. Råe saker. Har notene i en bok som fulgte med pianoet.

edit: Fant den!

Endret av Metalheart
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Denne her derimot ser utfordrene ut :)

Skulle gjerne hatt noter på den :D

http://www.youtube.com/watch?v=7t74HRsHhSs

Var sågar litt bluesy, den der.

For de av dere som liker jazztolkninger av klassiske stykker, anbefaler jeg Eugen Cicero, og særlig albumet Classics in Jazz 1. Han gjør bl.a. en tolkning av Chopins vals i C#-moll der som er helt overlegen.

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Noen her som vet hvor det er mulig å få tak i notene til enten "My heart will go on" av Celine Dion/James Horner, eller "Yesterday" av The Beatles? :)

Gjest Slettet+9871234
Skrevet
Jeg har begge... Men finnes jo masse versjoner av de. jeg har f eks 4 forskjellige versjoner av "my heart will go on"... Skulle gjerne hatt den fineste :p

Ah. Er ingen av dem du har fine? :p

Skrevet
Kan dere anbefale meg noen sanger? helst ikke så über-vanskelige. :)

Jeg har for eksempel nettopp lært denne:

Fairytale [ noter ]

Kongesang. :D

Til Elisa av Beethoven går jo fint ann å lære seg etter en god stund.

Tusen takk for den sangen! Den skal jeg lære meg! Jeg elsker sånne litt triste pianosanger :love:

Skrevet
Jeg har begge... Men finnes jo masse versjoner av de. jeg har f eks 4 forskjellige versjoner av "my heart will go on"... Skulle gjerne hatt den fineste :p

Ah. Er ingen av dem du har fine? :p

Har bare spilt igjennom den ene :p Synes den var ganse fin, men har hørt finere pianoversjoner ;)

Skrevet

YES! Har fått fatt på notene til hovedtemaet til filmen Cleopatra fra 1963. Fin, litt trist melodi av Alex North... noen som har sett filmen? Lager en 4-hendig versjon for piano nå, litt artig å krydre med arabiske skalaer osv. :)

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Hei! :new_woot: Jeg spiller Schindlers list. den er vanvittig fin, men veldig trist da... ELSKER å spille. har spilt i 7 år, og har lyst til å begynne på musikklinja.

Såpass. Du spiller bare etter noter eller også på improvisasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...