Gå til innhold

Hvorfor så mange psykoer i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer litt på hvor du får tallet 70% fra, men det får så være, de har jo veldig mange våpen og veldig mye media, så det er ikke så rart det er en del skyteepisoder og at de blir veldig godt dokumentert.

7002005[/snapback]

 

 

Tallet 70% har jeg fra "60 minutes".

Endret av registrer
Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på hvor du får tallet 70% fra, men det får så være, de har jo veldig mange våpen og veldig mye media, så det er ikke så rart det er en del skyteepisoder og at de blir veldig godt dokumentert.

7002005[/snapback]

 

ja la oss skylde på media og skytevåpen....? :thumbup:

 

hva mener du med "psykoene", er vel heller de som prøver mest som får mest motgang....

Lenke til kommentar

Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

 

Strengt tatt så er vel f.eks massemordere ganske sjeldent utenfor USA ?

 

2 ganger på en uke er er det skutt vilt rundt på barneskoler, finner du det andre plasser ? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

 

Strengt tatt så er vel f.eks massemordere ganske sjeldent utenfor USA ?

 

2 ganger på en uke er er det skutt vilt rundt på barneskoler, finner du det andre plasser ? :hmm:

7002161[/snapback]

 

 

Hm, Irak?

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

 

Strengt tatt så er vel f.eks massemordere ganske sjeldent utenfor USA ?

 

2 ganger på en uke er er det skutt vilt rundt på barneskoler, finner du det andre plasser ? :hmm:

7002161[/snapback]

 

 

Hm, Irak?

7002173[/snapback]

 

nå håper jeg virkelig at du sikter til de innfødte som liker og ha "accesories" som sprenger, og ikke mener de amerikanske soldatene....

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

 

Strengt tatt så er vel f.eks massemordere ganske sjeldent utenfor USA ?

 

2 ganger på en uke er er det skutt vilt rundt på barneskoler, finner du det andre plasser ? :hmm:

7002161[/snapback]

 

 

Hm, Irak?

7002173[/snapback]

 

he he, er jo mye amerikanere der nå :whistle:

 

Det er vel streng tatt en krigssone :)

Lenke til kommentar

Fant en liten interessant statistikk, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_seria...lers_by_country

 

Listen kan selvfølgelig ikke brukes som noe "bevis", da hvem som har kompilert den er avgjørende for hvilket land som vil få mange på listen. Jeg vil f.eks. tro at Kina har hatt langt flere enn 1 seriemorder blant sin befolkning på 1 milliard, men det er nok ikke alt som kommer ut til oss internettbrukere i Norge.

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

Helt enig.

 

Et eksempel fra Russland er det store antallet misshandlinger av soldater som har 'førstegangstjeneste' hvert år. Sist år ble mer enn 6000 soldater misshandlet. Svært mange dør i løpet av tiden, enten drept eller pga. selvmord. Det hele dysses ned. Eneste grunnen til at jeg vet om det er unntaket som førte til redsak og at noen ble dømt for misshandlingen. Offeret i dette tilfelle ble misshandlet slik at han i ettertid måtte amputere både beina og kjønnsorganene.

 

Ref: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/5381188.stm

 

USA er et åpent samfunn. Vi får vite om all dritten når det skjer. Det skjer utrolig mye dritt i mange andre land også, men vi får ikke vite like mye om det.

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

 

Nå har lignende ting skjedd i Kina (det var tre tilfeller av psykoer som gikk amokk med kniv på barneskoler i fjor som jeg leste om), men de ble ikke dysset ned i Kinesisk presse. De ble derimot ignorert av vestlig presse.... I alle fall fikk de ikke samme oppmerksomhet som sakene fra USA. Så selv om vi lever i et åpent samfunn er vårt nyhetsbilde og verdensbilde i stor grad preget av journalistenes utvelgelse av nyheter som skal publiseres.

Lenke til kommentar
Hvordan 60 minutes kan måle antall "psychoer" i verden vet jeg ikke. Personlig tror jeg ikke det skjer så mye mer i USA enn andre steder. Det er bare det at USA dominerer mediebildet i hele verden, så vi får høre om hver minste episode. Hadde det samme skjedd i feks Russland ville det bli dysset ned til de grader. For ikke å snakke om Kina.

7002130[/snapback]

 

Nå har lignende ting skjedd i Kina (det var tre tilfeller av psykoer som gikk amokk med kniv på barneskoler i fjor som jeg leste om), men de ble ikke dysset ned i Kinesisk presse. De ble derimot ignorert av vestlig presse.... I alle fall fikk de ikke samme oppmerksomhet som sakene fra USA. Så selv om vi lever i et åpent samfunn er vårt nyhetsbilde og verdensbilde i stor grad preget av journalistenes utvelgelse av nyheter som skal publiseres.

7002751[/snapback]

 

Der har du nettopp poenget! Hvis det skjer i Kina eller Russland dysses det ned av både myndighetene der, og ignoreres av den venstrevridde pressen i vesten. Hvilken forside hadde Dagbladet valgt; "20 skolebarn drept av knivdesperado i Kina", eller "20 skolebarn slaktet av revolvermann i Texas"? Den norske og europeiske pressen elsker å henge ut USA. Sånn har de altid vært.

Lenke til kommentar
Fant en liten interessant statistikk, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_seria...lers_by_country

 

Listen kan selvfølgelig ikke brukes som noe "bevis", da hvem som har kompilert den er avgjørende for hvilket land som vil få mange på listen. Jeg vil f.eks. tro at Kina har hatt langt flere enn 1 seriemorder blant sin befolkning på 1 milliard, men det er nok ikke alt som kommer ut til oss internettbrukere i Norge.

7002256[/snapback]

 

Fra listen: ""Wild Bill" Hickman - killed in the name of religion (many of his alleged exploits are disputed)"

 

BUSTED! :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...