monkeyboogie Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg har i det siste betalt prøver på teoritentamen.no å klarer å bestå der nå med 1 til 3feil, er dette en god side å øve på teorien til? har jeg en god sjanse får å besto hos biltilsynet vis jeg består der?
Bruktbilen Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 De prøvene er ganske gode, men det som er problemet med teoriprøven er de random spørsmålene du får der... Svært lett å få 2-3 feil pga du ikke fatter hva som står der, eller hva de vil fram til, eller hva de faktisk tenker når de lager spørsmålene
monkeyboogie Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har fått ganske varierte spørsmål på denne siden.
Bruktbilen Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er et spørsmål på teoriprøven som handler om paragrafer bakerst i boka, så pugg paragrafer 1-10 så er du safe kunne nok sagt svaret, siden de ikke bytter på det spørsmålet ser det ut som, but that would be cheating
BeFs Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Når du har tatt teoritentamen et par ganger, så er du godt utrustet til å ta teoriprøven.
monkeyboogie Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Skrevet 4. oktober 2006 Skal ta 10-12prøver på teoritentamen sånn før jeg skal ta teoriprøven imorgen, burde være ganske greit da, pluss at jeg kan ende trafikk-teori fra før av.
BeFs Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Hadde visjoner om å ta den kjempemange ganger jeg også. Men holdt ut bare 3-4 tror jeg.
hanvar Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Dettev er den absolutt beste siden for å øve til teorieksamen. Jeg vet med sikkerhet at antall spørsmål på teoritentamen.no er maange flere enn de andre testene du finner på nettet. Så du får veldig varierte spørsmål bare du orker å ta prøven mange nok ganger. Det er en grunn til at du må betale for denne i motsetning til de testene som er gratis. Så ta prøven mange ganger - da blir du ikke blant dem som stryker på eksamen..
Elmek38 Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Teoritentamen er den beste og mest realistiske teoriprøven i forhold til teoriprøven som du tar på biltilsynet. Eg fikk mange spørsmål som var lik eller nesten lik på selve teoriprøven. Den er absolutt værdt de 30 kr det koster per døgn.
Krizzy Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 sjølvsagt er teoritentamen den beste. ( sjølv om noen spm kjem om igjen og om igjen heile tida!! ) Men eg tok den fleire gongar, opp mot 20 gongar vil eg tru. Fekk først 12 feil, og siste gong eg tok den før eg skulle ta teorien fekk eg 0 feil. men eg fekk " ikkje bestått". kjipt å vente 2 veker til neste gong eg kan ta den..
mutamata Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 teoritentamen er absolutt verdt de 30 kr. det koster å bruke den i 24 timer. uten den hadde jeg aldri klart teoriprøva. fikk noe av de samme spørsmålene på teoriprøva som jeg gjorde på teoritentamen.
egil88 Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg brukte teoritentamen dagen før prøven. Satt 2-3 timer og øvde, fikk 5 feil på teoriprøven. De fleste kameratene min har gjort det samme. Hørte også noe om at teoriprøven ble enklere etter 1. Juni, mange glupinger strøk før det, mens "dumme" meg klarte på 1. forsøk
danny123 Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 teoritentamen er en veldig bra side, hjalp meg veldig. klarte teorien straks etter jeg hadde betalt 30 kr og tatt prøven der inne noen ganger. mange av spørsmålene du får der inne får du også på teoriprøven. anbefales på det sterkeste!!!
Antarctica Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg leste slavisk i veien til førerkortet, og tok prøven på teoritentamen 15 ganger, og sto alle gangene. Tok prøvene til jeg kunne alle spørsmålene der. Den dagen jeg hadde teorieksamen, fikk jeg 2 feil! Men jeg vil ikke si det at teoritentamen hjalp så veldig mye på selve spørsmålene. Men du finner ut hvordan prøvene er lagt opp, og hvordan de blir stilt. Men jeg kan si det, at jeg fikk ca 2-3 spm fra teoritentamen på teorieksamen!
РЦП-88 Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 tok teorien i dag, 2 feil første forsøk Teoritentamen 10-12 ganger og litt lesing. Bra side!
Kannath Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg brukte teoritentamen dagen før prøven. Satt 2-3 timer og øvde, fikk 5 feil på teoriprøven. De fleste kameratene min har gjort det samme. Hørte også noe om at teoriprøven ble enklere etter 1. Juni, mange glupinger strøk før det, mens "dumme" meg klarte på 1. forsøk 7148303[/snapback] At den ble forenklet etter 1. Juni er ikke umulig, når jeg tok teorien i Mai så fikk jeg bla. et par spm som hverken jeg eller kjørelærer følte var relevante (Kjørelærer når jeg fortalte i ettertid). Dette omhandlet bla. danske tegn for vikeplikt ved at de kan ha bare 3kanter på bakken og ikke skilt osv. Denne prøven fikk jeg 8 feil på å strøk (Men hadde den om Danmark riktig etter det jeg forsto). Men når jeg igjen prøvde i oktober (mye jobbing i vår/sommer mndene ) så spurte jeg hun i informasjonen på biltilsynet om de følte at det spørsmålet egentlig var relevant. Fikk som svar at spørsmålet nå var fjernet fra prøven fordi det ikke var relevant for den norske prøven.
redclover Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Jeg prøvde ulike gratis-sider for å trene litt til teorien, men holdt meg til teoritentamen.no etter å ha betalt de 30 kronene for et døgn. Gode oppgaver, varierte spørsmål i større grad enn de andre og veldig lik den du får hos biltilsynet den store dagen. Jeg tok tentamen på teoritentamen.no 19 ganger, strøk med en feil for mye de 3 første gangene, stod etterpå 16 ganger på rad. Da var jeg også kommet igjennom samtlige spørsmål som finnes i databasen deres tror jeg. Anbefaler tentamen.no fordi den er god og lettforståelig og lik den du møter på biltilsynet, men også fordi den er tilstrekkelig. Målet mitt var ikke å pugge spørsmål og svar, men lære HVORFOR noe var riktig eller galt. Svarte jeg feil, tok jeg for meg oppgaven på nytt slik at jeg skjønte og lærte hvilke(n) regler(regel) som lå til grunn for rett svar. Reglene finner man i vegtrafikkloven og trafikkreglene, og det er de man skal lære seg. Kan du de, vil du gjøre det helt greit på teorieksamen selv om spørsmålene ikke er akkurat de samme som på teoritentamen.no. Skilter bør man pugge kjapt - de fleste er jo rimelig åpenbare. Lurt også å notere seg antall meter man kjører i sekundet i ulike hastigheter. Tekniske ting og krav til bilen bør en også pugge. Men ellers er jo resten logisk utifra trafikkreglene. Jeg løste som sagt 19 tentamener på tentamen.no, samt at jeg skumleste igjennom Veien til førerkortet i løpet av en halv dag (mulig jeg forstår og tar ting litt kjappere pga alderen min dog, 26 år gml). Har ikke øvelseskjørt og bare hatt et fåtall timer enda med kjørelærer for å lære teknisk beherskelse av bilen. Likevel klarte jeg teorieksamen i dag med glans (prøvde egentlig bare litt på gøy), fikk to feil av de syv lovlige for å bestå.
fiskebolleboks Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 (endret) Når du skal ta teoriprøve så er det bare å krysse av på de "verste" alternativene for biltilsynet skal vise deg hvor farlig alt i trafikken er. Som f.eks. hvor lang bremsestrekning = det lengste alternativet, hvor langt ifra må bil være før du kjører ut på forkjørsvei = alternativet lengst unna, hvilken fart kan du holde = laveste alternativ, hvor lang bremsestrekning ved sånn og sånn økning av fart = lengste alternativ, reaksjonstid = dårligste alternativ osv osv Bare tenk sikkerhet, forsiktighet, og at alt er veldig farlig, Endret 18. november 2006 av fiskebolleboks
KristianF Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Jeg åpna aldri boka. Brukte kun www.teoritentamen.no og www.teoriproven.no . Bestod teoriprøven på første forsøk.
РЦП-88 Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Når du skal ta teoriprøve så er det bare å krysse av på de "verste" alternativene for biltilsynet skal vise deg hvor farlig alt i trafikken er. Som f.eks. hvor lang bremsestrekning = det lengste alternativet, hvor langt ifra må bil være før du kjører ut på forkjørsvei = alternativet lengst unna, hvilken fart kan du holde = laveste alternativ, hvor lang bremsestrekning ved sånn og sånn økning av fart = lengste alternativ, reaksjonstid = dårligste alternativ osv osv Bare tenk sikkerhet, forsiktighet, og at alt er veldig farlig, 7306963[/snapback] Helt enig. Gjelder også når du får bilde av en situasjon, da skal du nesten alltid "velge å holde tilbake" eller "jeg slipper den stakkars lastebilen forbi" eller "jeg burde ha tenkt på dette tidligere" ... osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå