Gå til innhold

Xbox 360 firmware


Eristoff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en xbox360 som er produsert 10jan 2006, som jeg har planlagt å endre firmware'en. Det er en Hitachi dvd spiller som står i. Hvilken firmware bør jeg bruke? Og har noen en link til den beste "step by step" guiden?

 

Har sett mye på nettet. Men det står så masse forskjellig+ det meste jeg finner er kanskje gammelt nytt? Derfor spør jeg her.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet OPA-XTREME-HITACHI-7IN1-V2_1, og tenkte å prøve denne firmware. Hvis ikke noen vet om en bedre da?

 

Men ihvertfall, når jeg kommer et stykke i guiden jeg fant står det:

 

Extract the files and from a cmd promt in the right folder run FLASH21.BAT <Hitachi drive letter> <unique 4 digit number> batch file from a dos promt specifying drive letter

 

Hvordan finner jeg mine<unique 4 digit number>? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Type dvd brenner du har da?

6991417[/snapback]

 

v

ROM VER:0047DJ

MODEL: GDR-3120L

6991859[/snapback]

 

 

Jeg tenkte på dvd brenneren i pcen.....OPA 2.1 liker ikke mange dvd brennere

 

 

bruker du den HER er sjansene større

6992813[/snapback]

 

 

Takk for den kewell79 :thumbup: Håper det går. Kjørte slax cd'en i går for å få xboxen i modeb, men maskinen låste seg hele tiden. Etter 2forsøk klarte jeg å starte windows men maskinen låste seg når jeg skulle begyne å flashe. Skal prøve hos en annnen kompis i dag, muligens det går det. Men er det vanlig at pcen låser seg?

Endret av Eristoff
Lenke til kommentar

Jeg har MATSHITA UJ-840D DVD-RW brenner.

 

Prøvde å flashe boxen i dag me birdy sin autoflash men den fant ikke xboxen =( Kjørte slax cden, og alt så ut slik som det skulle. Har prøvd på 3forskjellige pcer nå men virker ingen steder. Maskinene blir helt ustabile. Men jeg klarte som sakt å starte windows en gang men klarte ikke å finne xboxen :( Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Jeg har MATSHITA UJ-840D DVD-RW brenner.

 

Prøvde å flashe boxen i dag me birdy sin autoflash men den fant ikke xboxen =( Kjørte slax cden, og alt så ut slik som det skulle. Har prøvd på 3forskjellige pcer nå men virker ingen steder. Maskinene blir helt ustabile. Men jeg klarte som sakt å starte windows en gang men klarte ikke å finne xboxen :( Noen forslag? :)

7009685[/snapback]

 

Fikk du flasha eller? Og hvordan fungerte brenning av backups på den Matshita-brenneren du har. Jeg har nemlig samme brenneren, men har ikke fått flasha firmwaren selv enda :)

Lenke til kommentar
Jeg har MATSHITA UJ-840D DVD-RW brenner.

 

Prøvde å flashe boxen i dag me birdy sin autoflash men den fant ikke xboxen =( Kjørte slax cden, og alt så ut slik som det skulle. Har prøvd på 3forskjellige pcer nå men virker ingen steder. Maskinene blir helt ustabile. Men jeg klarte som sakt å starte windows en gang men klarte ikke å finne xboxen :( Noen forslag? :)

7009685[/snapback]

 

Fikk du flasha eller? Og hvordan fungerte brenning av backups på den Matshita-brenneren du har. Jeg har nemlig samme brenneren, men har ikke fått flasha firmwaren selv enda :)

7044502[/snapback]

 

Ikke enda. Pcen klarte ikke å finne dvd-rommen, så nå har jeg bestilt Connectivity Kit. Skal gi beskjed når boxen er flashet og si hvordan det gikk med brenneren. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har MATSHITA UJ-840D DVD-RW brenner.

 

Prøvde å flashe boxen i dag me birdy sin autoflash men den fant ikke xboxen =( Kjørte slax cden, og alt så ut slik som det skulle. Har prøvd på 3forskjellige pcer nå men virker ingen steder. Maskinene blir helt ustabile. Men jeg klarte som sakt å starte windows en gang men klarte ikke å finne xboxen :( Noen forslag? :)

7009685[/snapback]

 

Fikk du flasha eller? Og hvordan fungerte brenning av backups på den Matshita-brenneren du har. Jeg har nemlig samme brenneren, men har ikke fått flasha firmwaren selv enda :)

7044502[/snapback]

 

Ikke enda. Pcen klarte ikke å finne dvd-rommen, så nå har jeg bestilt Connectivity Kit. Skal gi beskjed når boxen er flashet og si hvordan det gikk med brenneren. :)

7047078[/snapback]

 

Har nå flasha firmwaren, og min Matshita UJ-841Db fungerer utmerket med Verbatim-plater brent med Clone CD @ 2-2.4x

Lenke til kommentar
Blir Generic-brennaren støtta av nokon firmware?

Eller, vent litt.

Fins det ein brennar med merket Generic?

Det er det som kjem opp då eg går inn på Enhetsbehandling.

7116868[/snapback]

 

Tror ikke Generic er noe merke nei. Generic er en generell/overordnet benevning på en eller annen enhet. F.eks. Generic DVD-brenner sier at det er en DVD-brenner, men ikke noe spesifikt om hvilket merke/modell det er, om det er en dual-layer brenner etc.

Lenke til kommentar
Korleis kan eg finne ut kva merke eg har, då?

7121298[/snapback]

 

Trykk Start -> høyreklikk på My Computer -> Velg "Manage" -> Velg "Device Manager" -> Klikk på +-tegnet ved DVD/CD-ROM drives, og du vil da få opp merke og model (ivertfall får jeg det :)) Hvis ikke...mulig du ikke har riktige drivere??!

7122144[/snapback]

 

Evt. kan du gå inn i BIOS'en ved oppstart av maskina og se om du finner noe der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Når du gjør det så kan 360'n din spille av brente spill, så du kan ta backup av dine egne spill.

 

Man mister garantien ja, for man åpner boxen og det kan hende du blir sperret ute fra Xbox Live en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...