Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtallsperre nedsatt, Opel Omega -94 2.0i 16V


PC^2020

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med turtallssperra, da den har sunket med 2000 o/m. Den skal egentlig stoppe ved 6500, men butter på 4500. Vet ikke om dette er relevant, temperaturmåleren på motoren fungerer ikke på dashbordet. Gjør muligens at sperra settes ned for å ikke overopphetes? Jeg mangler sikringsskjema over sikringene i motorrommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Omega'n din en gul lampe som lyser ved feil på motorstyringen, for å vise at den kjører i nødprogrammodus? Min 1999 Astra var omtrent slik da luftmassesensoren feilet, den mistet all motorkraft ved 4000, og etter 3 sek lyste denne lampen. Det var jo mulig å få den over allikevel (ikke slik som turtallsperren, altså), men altså uten særlig nytte.....

 

Fikk lest ut feilkodene fra motorstyringen, som viste at Lambda-sonden hadde feil. Denne ble byttet, men samme feil fortsatte. Det viste seg at feilen på luftmasseføleren ga feil i avgassene som motorstyringen registrerte som feil ved lambdasonden. Det virker som om det ikke er noen kontroll med spenningene fra luftmasseføleren.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opel kjører motoren over i nødprogram ved feil. Kor lavt turtalsgrensa ver satt kjem an på kva for ein feil som vert registrert.

Har vore borti at den kom så lavt som på 3000 (seriøs feil, opel i tyskland betalte mot at dei fekk delane... Dette var ein bil som gjekk 45000+ i året og derfor fekk ev. feil _litt_ før dei andre bilane som var seld samtidig og det var blant dei første med 2,2i)

Mest sansynleg er det ein sensor og det er ikkje så dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...