Gå til innhold

msn på linux?


Anbefalte innlegg

Hei..

Har nettop (1 time siden) instalert linux på pc'n til mor :p

Må jo prøve det også..

Saken er, ho sitter mye på msn, men å få opp msn var ikke helt enkelt fant jeg ut :p

Går det and å bruke msn på linux? i så fall, hvordan?

Prøvde å søke litt uten hell..

Kanskje dette er kjempe enkelt. kanskje ikke :p

Jeg spørr ivertfall ;)

 

Mvh Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For Ubuntu: Programmer -> Internet -> Gaim

For Kubuntu: Programmer -> Internet -> Kopete

 

 

..tror i hvertfall Kopete er installert på en fersk Kubuntu-install; det er uansett lett å legge til enten Kopete eller Gaim eller i grunn hva som helst v.h.a. Synaptic (som du finner under menyen System -> Administrasjon)

Lenke til kommentar

Faktisk så er aMSN en bedre MSN Messenger klient enn hva Gaim og Kopete er. Uheldigvis så er aMSN laget i Tck/Tk som gir et uhyggelig, stygt grensesnitt og en uhyre stygg farge(Takk og pris for skins). Men skin virker bare på selve kontaktlisten og meldingsvinduet, alt annet er Tcl/Tk.....

 

Jeg installerte nettopp aMSN, men jeg får den ikke til å starte automatisk ved oppstart. Noen som vet hvordan man kan løse dette?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Faktisk så er aMSN en bedre MSN Messenger klient enn hva Gaim og Kopete er. Uheldigvis så er aMSN laget i Tck/Tk som gir et uhyggelig, stygt grensesnitt og en uhyre stygg farge(Takk og pris for skins). Men skin virker bare på selve kontaktlisten og meldingsvinduet, alt annet er Tcl/Tk.....

 

Jeg installerte nettopp aMSN, men jeg får den ikke til å starte automatisk ved oppstart. Noen som vet hvordan man kan løse dette?

6997114[/snapback]

Kan du utdjupe litt kvifor aMSN er ein bedre MSN klient enn Kopete?

Lenke til kommentar

Jeg har lenge foretrukket Gaim over de fleste IM klienter. Er enig at den er renere og enklere, men ikke penere!...Versjon 2.0 har fjernet endel instillingsmuligheter som jeg likte.

 

En dag bestemte jeg meg for å kaste ut GTK og fjernet det fra systemet mitt og måtte dermed installere Kopete da jeg foretrekker KDE. Den fungerte, men jeg var ikke fornøyd, likte ikkje grensesnittet på den. Installerte så aMSN fordi det så ut som den støttet flere "features" av MSN enn de andre, slikt som webkamera. Synes den "ser penere" ut enn Gaim. Men jeg blir kanskje sikkert å gå tilbake til Gaim ettervært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...