Gå til innhold

PC med Core 2 Duo og 2 GB - best pris?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en rask pc som skal brukes til relativt enkle oppgaver, men mye multitasking (office, surfing, itunes, o.l.). Vil derfor prioritere prosessor og ram fremfor grafikk/lydkort.

 

Nå har jeg skjønt at Dell ikke er spesielt kult, men er ikke dette et godt tilbud?

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...hsftdppdesktop2

 

Core 2 Duo E6300 og 2GB til 6448,- inkl. porto slår det jeg har klart å finne på andre nettbutikker.

Eller? Noen som har bedre forslag?

Endret av sinur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har noen ganger sjekket prisen på PC fra Dell med liknende ytelse som maskiner eg har bygget for venner. I alle tilfellene så har den selvbygde maskinen vore 30-40% billigere enn maskinen fra Dell.

 

Sist gang så bygget eg en PC som med 19" LCD og en rimelig skriver kom på 13000kr inkludert XP-lisens. En sammenlignbar PC fra Dell kostet litt over 18000.

 

Dersom du ikkje er kompetent til å bygge en PC sjølv, så gjør både Komplett og Netshop det for deg for ett ganske lite tillegg i prisen. Mye billigere enn Dell ihvertfall.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd hos Komplett:

Komplett Student 10i med samme prosessor og like mye minne får jeg ikke lavere i pris enn 6973,- og da kommer frakt i tillegg (og minus OS, mus og tastatur). Skjermkortet er sikkert bedre, men det har jeg som sagt ikke bruk for.

 

Kan dere hjelpe meg med et oppsett som matcher dell-maskinen i ytelse og slår den i pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...