Gå til innhold

Hvilket spill? Helst strategi, noen anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er i riktig del av forumet, men som topic sier har jeg veldig lyst til å spille et strategispill igjen. Kan nevne noen tidligere titler: Setlers, civilization, warcraft osv. Jeg har egentlig bare spilt wow nå siden release, så har falt litt utenfor ang. hva som er nytt osv. Og er det noen som kan komme med noen fornuftige svar på dette må det jo være på denne delen av forumet ;)

 

Hvilke spill vil dere anbefale? Har dere noen klare favoritter? Brukte ufattelig mye tid på Heroes of Might and Magic 3, og dette var kjempemorsomt. Har ikke en pc som drar alt men kan føre ned specsa:

 

AMD 3000+

1gb Twinmos

Abit 3`rd eye

6800le skjermkort

 

Har spilt NFS - Most Wanted men det var et spill som jeg ble lei av allerede etter dag 2, liker spill der du må bruke taktikk, handle med andre, bygge byer osv.

Er åpen for forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to strategispillene jeg har hatt det mest gøy med de siste 4 måndene - og jeg tuller ikke - Age of Empires III og Starcraft. (Begge deler multiplayer, riktignok) På singleplayer delen har jeg jo spillt en del Rome: Total War, og gleder meg helt villt til Medieval 2: Total War. Ellers så fikk jo Company of Heroes 94% av GameSpot, og det er visstnok helt knall.

Lenke til kommentar

Om du liker relativt dype strategispill anbefaler jeg Rome:Total War.

 

I Rome bygger du byer, arméer, handler me andre osv på et risk-lignende kart over Europa i antikken (kartet er selvfølgelig mer interaktivt enn risk :p), mens den ekte krigføringen foregår i real-time og 3D, hvor massive armeer (mange tusen menn) møtes.

Spillet er ganske tidkrevendes, men det er et fantastisk spill.

 

Den gode nyheten er at et nytt Total War spill kommer før jul, nemlig Medieval II:Total War :D

 

Age of Empires serien er også ganske underholdendes, selv om jeg personlig finner grensesnittet i disse spillene noe irriterende.

 

Var kanskje ikke så veldig nye spill jeg anbefalte, men de er ihvertfall gode.

 

Edit: Min post ble visst en relativt grei kopi av Anothims inlegg :blush: vi skrev nok inn på likt. Men er enig i at StarCraft er et kongespill :thumbup:

Endret av Toxin
Lenke til kommentar

Ja, starcraft spilte jeg MYE i sin tid! Og ja har lest en god del om Medieval 2: Total war, og har gledet meg til dette en god stund nå.

Jeg skal lese litt mer om dette Company of Heroes spillet, minnes å ha lest noe om det tidligere.

 

Rome: Total War spleiset meg og en kompis på for en god stund tilbake, og dette var noe som falt i smak, må installere det på nytt å spille en omgang tenker jeg, var jo noen bugs i det der du har en borg som du defender, så lurer du motstanderens styrker nærmere mens du løper inn i borgen igjen, på den måten vant jeg ganske ofte mot hærer som burde slått meg lett. Men sett bort ifra det, så var det et knall spill.

 

AoE var et spill som jeg ble ganske fort lei, spilte vel igjennom det.

 

Kunne jo også prøve meg på en runde med Civ4 igjen, burde vel kjøre det greit med de specsa mine? trenger ikke kjøre alt på fullt? så lenge det går greit med medium maps og masse players er jeg fornøyd :hrm:

Endret av Kalamdrar
Lenke til kommentar

Får se om jeg finner noen tester av dette spillet? Høres litt ut som et dårlig fps spill, men skal sjekke det litt nærmere ut :D

 

Edit: så litt skjermbilder derfra nå, virker som et morsomt spill men kanskje ikke helt det som jeg er på jakt etter? Tror jeg skal få installert civ4 og Rome: Total War og spille dette til Medieval kommer ut, eller NWN 2 kommer.

Endret av Kalamdrar
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg godt for Company of Heroes, har spillt det endel i det siste. Det er ganske "strategisk" men kan ikke samenlignes med total war spillene, jeg synes det er morsomere en RTW pga. det er mye "raskere" action og man trenger ikje å være veldig strategisk for å spille det. Er også en tutorial i spillet, som viser deg alt du trenger å vite for å spille, på en veldig god måte.

 

Er en litt spessiel form for RTS for man må ta over forskjellige punkt på kartet, når du har tatt et punkt begynner det å generere ressurser til deg. Var litt skeptisk til det i starten men etter et par timers spilling synest jeg det forbedrer spillet, for man slitter å samle ressursene og da blir det mye mer tid til harde kamper. Apropo kampene, de ser ufattelig flotte ut til RTS å være. Første gangen jeg fikk se en tanks komme inn på slagmarken meiene gjennom en mur bak troppene mine, satt jeg bare å måpte :p Det så så sykt fett ut :w00t:

Endret av covenent
Lenke til kommentar

Har du forresten prøvd Ground Control? Et veldig bra strategispill, spesiellt i LAN med en kompis. Her er det ingen basebygging, men du må utnytte de styrkene du har (pluss reinforcements) best mulig, for det kan være ganske vanskelig til tider.

 

Er jo også komt Ground Control 2, men det har jeg ikke prøvd.

 

PS. Om du er i det nostalgiske hjørnet og får lyst å spille gamle strategispill, men ikke gidder å spille C&C eller WC spillene på nytt, anbefaler jeg Dark Reign...det var et fett spill!

Lenke til kommentar

Mange gode forslag her, har fått lastet ned noen skikkelige gamle slagere.

Samboeren min reiser vekk idag, så skal ha et lite privat lan hjemme (meg og en kompis kan vel knappes kalle det et lan) Så trenger noen tips til flerspiller spill, alla NWN, starcraft, wc eller Diablo.

Tips mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar

AOE 1 :love: , 2 og 3 er jo artige. har ikke prøvd AOE3 på nett på en stund nå, men mens jeg holdt på hadde jeg 96% winning percent :)

 

AOM var dritkult når vi spilte det, men tror ikke det er så mange som spiller det på nett lenger :( (expansion packen ødela ganske mye).

 

Ellers er Rome Total War kjempeartig, og lang spillbarhet.

 

kommer ikke på flere i farten.

Lenke til kommentar

age of empires er veldig gode strategispill av de jeg har prøvd iallefall. like egentlig best 1ern, men 3ern er også bra da. C&C serien da? de er jo konge strategispill. :) husker et annet strategispill jeg spilte mye for en del år siden også, husker ikke navnet eksakt, men det het Anno ... og et årstall. sikkert noen som har hørt om det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...