Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot neseblod?


jensemil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, noen som har no tips mot neseblod.

Hvordan man faar det til aa slutte, eller ikke begynne i det hele tatt.

 

Takk

6981512[/snapback]

 

hvis du vil få det til å slutte fort, så bør du stappe en papirbit i nesa og lene hodet litt bakover. Da bruker det som oftest og stoppe ganske kjapt :)

6981655[/snapback]

 

Det er jo bare ekkelt, da kjenner du jo blodet renne nedover halsen og slikt, det er veldig ekkelt. Jeg har hørt det kan være farlig, men har ingen sikre kilder.

Lenke til kommentar
Det er visst ikke så bra å lene hodet tilbake og stappe den full av papir hvis det blør mye, for det renner bakover og i verste fall i lungene. Det er bedre å lene seg fremover, klype over den harde delen og kjøle litt ned. Og pust inn med munnen og ut av nesa.

 

Da jeg var liten hadde jeg neseblod ganske ofte, og den verste gangen måtte jeg på sykehus for jeg hadde fått for mye blod i lungene.

6981681[/snapback]

 

Når man drikker kan men vel også i verste fall få væske i lungene? Men det vanlig er vel at det går ned til magen, skulle ikke tro blod var noen annerledes enn alt annet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er visst ikke så bra å lene hodet tilbake og stappe den full av papir hvis det blør mye, for det renner bakover og i verste fall i lungene. Det er bedre å lene seg fremover, klype over den harde delen og kjøle litt ned. Og pust inn med munnen og ut av nesa.

 

Da jeg var liten hadde jeg neseblod ganske ofte, og den verste gangen måtte jeg på sykehus for jeg hadde fått for mye blod i lungene.

6981681[/snapback]

 

Når man drikker kan men vel også i verste fall få væske i lungene? Men det vanlig er vel at det går ned til magen, skulle ikke tro blod var noen annerledes enn alt annet.

 

AtW

7020733[/snapback]

 

Men nesa er til å puste med, så jeg tror det er større sjanse for å få det i lungene hvis du får det gjennom nesa.

Lenke til kommentar
Det er visst ikke så bra å lene hodet tilbake og stappe den full av papir hvis det blør mye, for det renner bakover og i verste fall i lungene. Det er bedre å lene seg fremover, klype over den harde delen og kjøle litt ned. Og pust inn med munnen og ut av nesa.

 

Da jeg var liten hadde jeg neseblod ganske ofte, og den verste gangen måtte jeg på sykehus for jeg hadde fått for mye blod i lungene.

6981681[/snapback]

 

Når man drikker kan men vel også i verste fall få væske i lungene? Men det vanlig er vel at det går ned til magen, skulle ikke tro blod var noen annerledes enn alt annet.

 

AtW

7020733[/snapback]

 

Men nesa er til å puste med, så jeg tror det er større sjanse for å få det i lungene hvis du får det gjennom nesa.

7020780[/snapback]

 

Både nesa og munnen møtes jo lengre ned? Og dette er jo over det man kan få ting ned i lungene..., men nå ble jeg litt interresert i å prøve å drikke med nesa :) Er det sånn at man får snørr i lungene når man snufser også? Jeg synes det høres rart ut...

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er visst ikke så bra å lene hodet tilbake og stappe den full av papir hvis det blør mye, for det renner bakover og i verste fall i lungene. Det er bedre å lene seg fremover, klype over den harde delen og kjøle litt ned. Og pust inn med munnen og ut av nesa.

 

Da jeg var liten hadde jeg neseblod ganske ofte, og den verste gangen måtte jeg på sykehus for jeg hadde fått for mye blod i lungene.

6981681[/snapback]

 

Når man drikker kan men vel også i verste fall få væske i lungene? Men det vanlig er vel at det går ned til magen, skulle ikke tro blod var noen annerledes enn alt annet.

 

AtW

7020733[/snapback]

Men nesa er til å puste med, så jeg tror det er større sjanse for å få det i lungene hvis du får det gjennom nesa.

7020780[/snapback]

 

Både nesa og munnen møtes jo lengre ned? Og dette er jo over det man kan få ting ned i lungene..., men nå ble jeg litt interresert i å prøve å drikke med nesa :) Er det sånn at man får snørr i lungene når man snufser også? Jeg synes det høres rart ut...

 

AtW

7021056[/snapback]

Hvis du lener hodet tilbake mens du snufser kan du få det ja. Har du noengang slurpet noe, og fått det i "gal hals"? Uansett, det går an, og blod blir slurpet ned i pusterøret når det henger og drypper. Snørr derimot er jo veldig tykt, så det bare hoper seg opp i halsen og hostes opp i grønne klatter.

og BTW, når du først har fått i gang nesedrikkingen er det bare å 'svelge' unna. Det verste er å få det i gang, og da anbefaler jeg å ikke puste inn med lungene men heller skape et undertrykk ved å åpne kjeven med leppene igjen. Og gjerne puste ut rett før du puster inn igjen.. og prøv det utendørs :whistle: Take a picture!

Lenke til kommentar
Hvis du lener hodet tilbake mens du snufser kan du få det ja. Har du noengang slurpet noe, og fått det i "gal hals"? Uansett, det går an, og blod blir slurpet ned i pusterøret når det henger og drypper. Snørr derimot er jo veldig tykt, så det bare hoper seg opp i halsen og hostes opp i grønne klatter.

og BTW, når du først har fått i gang nesedrikkingen er det bare å 'svelge' unna. Det verste er å få det i gang, og da anbefaler jeg å ikke puste inn med lungene men heller skape et undertrykk ved å åpne kjeven med leppene igjen. Og gjerne puste ut rett før du puster inn igjen.. og prøv det utendørs  :whistle: Take a picture!

7053176[/snapback]

 

Det er jo ei heller noe problem å drikke med hodet bakoverlent? Jeg vet det er mulig å få også drikke i feil rør men det skjer sjelden, og man merker det ganske godt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jævlig ekkelt ja, når du har blødd en evighet så kommer det en jævlig ekkel dritt ut :O

7006720[/snapback]

 

De gangene jeg har blødd neseblod, og det er over. Så kommer klumpen ut av kjeften på meg :hm:

Klump med størkna blod

7048563[/snapback]

 

Nemlig... det er bare å få ut den klumpen så slipper du det, og det slutter med en gang. Funker hver gang.

Lenke til kommentar
Hei, noen som har no tips mot neseblod.

Hvordan man faar det til aa slutte, eller ikke begynne i det hele tatt.

 

Takk

6981512[/snapback]

 

 

Hvis du vil bli helt kvitt det, så anbefaler jeg såkalt brenning av blodårer i nesa :ermm: Høres creepy ut, men har ei veninne som gjorde det og nå er hu ikke plaga med neseblod lenger at all :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg pleide å slite med plutslig neseblod før.

Det var ganske så alvorlig, og når jeg holdt for nesa kom det i munnen. Når munnen var full, begynte det å komme ut av øynene!

 

Mamma ringte til legen, og legen ba oss komme så fort som mulig.

Grunnen til dette er at store plutslige neseblødninger ofte er et symptom på kreft!

Heldigvis var det ikke det for meg, og en liten brenning inne i nesen fikset hele saken :thumbup:

 

Så hvis du har skikkelige neseblødninger ofte, så anbefaler jeg å oppsøke lege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...