Thor. Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Hei. Lan snart.. Skulle gjerne hatt et program som tok backup at c-disken mion og delte den opp i flere bootbare dvd er. Har du et forslag?
Playmofetish Skrevet 1. oktober 2006 Skrevet 1. oktober 2006 Norton Ghost, enkelt og greit. Jeg bruker Norton Ghost 2003 til akkurat det du beskriver. Velg systemdisken din, velg DVD, og maskinen rebooter til et DOS-program der partisjonen blir brent ut på en eller flere DVD-plater, som så er bootbare så man får lagt inn backupen hvis alt skulle gå til helvette på LAN. Det kan vel være en god ide for flere før de drar på HW-LAN eller andre LAN.
Thor. Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Skrevet 2. oktober 2006 Ja akkurat.. Da slipper jeg å sløse bort flere timer om maskinen min kræsjer totalt.. Har norton komprimeringsmuligheter? C disken min er på 22.1GB. Trooor jeg fikk med en ghost cd sammen med en av mine eldre maskiner..
Playmofetish Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Når jeg tar backup med Ghost rett etter installasjon av Windows og alle updates, så har jeg gjerne rundt 4,5GB brukt plass på C: Med Norton Ghost krympes dette til godt under 3GB. Hvis du begynner å lempe på med filmer og mediefiler som ikke kan komprimeres noe særlig er nok ikke forskjellen like stor, men litt komprimering er det ja.
drsrob Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Litt nysgjerrig på dette pgm'et HVis du vil ha en oppstart boot CD/DVD velger Norton Ghost selv hvilker filer som skal med eller må man selv selektere. ?? Er ikke interessert i få med fotos etc som jeg har annen backup av.
Thor. Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Litt nysgjerrig på dette pgm'et HVis du vil ha en oppstart boot CD/DVD velger Norton Ghost selv hvilker filer som skal med eller må man selv selektere. ?? Er ikke interessert i få med fotos etc som jeg har annen backup av. 6992163[/snapback] Etter det jeg har forstått så kan du velge og vrake om du vil...
Hårek Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Litt nysgjerrig på dette pgm'et HVis du vil ha en oppstart boot CD/DVD velger Norton Ghost selv hvilker filer som skal med eller må man selv selektere. ?? Er ikke interessert i få med fotos etc som jeg har annen backup av. 6992163[/snapback] Ghost tar alt som ligger på partisjonen, det er ikke noe valg. Når man bruker Ghost så har man minst to partisjoner, C: partisjonen er kun for Windows og programmer. Bilder og sånt har ingenting på C: å gjøre.
Thor. Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Da fant jeg ghost 9 som kom med maskinen. Får en feilmld når jeg skal ta backup EDIT: Prøver i sikkermodus EDIT2: Da var alt ordnet. Rebootet bare. Men hvordan får jeg det på en cd/dvd da? ser ikke noe slikt alternativ.. Endret 3. oktober 2006 av Thor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå