Gå til innhold

Den Store Snowskate Tråden


Voldsund

Anbefalte innlegg

Hm, hva skal jeg si.. Det er ikke så vanskelig å stå rett ned en liten bakke på brettet og kanskje ta en rail eller noe, men komer veldig an på person til person. Noen av kameratene mine har fått feelignen ganske fort, så de klarer diverse railtriks! Har du kjørt snowboard / skateboard før er det i alle fall en kjempefordel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har prøvd meg litt på å bruke en skateboard plate til å kjøre litt med. Etter 2 dager får jeg til disse tricksa:

Kickflip, heelflip, varial heel, pop shove it, fs shove it, 360 shove it, nollie 360 shove it, ss pop shove it, ss fs shove it, ss heel.

 

Klarer også noen tricks oppå en palle: bs boardslide, 5050, fs boardslide, bs boardslide shove it ut, fs boardslide shove it ut OSV.

 

Det jeg lurer på er:

- Vil det bli like lett for meg å lære disse tricksa på snowskate?

- Hvordan er poppen på snowskate? I forhold til poppen på et vanlig skateboard altså

- Hvilket snowskate burde jeg begynne med?? Skal trickse og raile med det

- Synes dere det jeg kan på en skateboard plate fra før er bra eller dårlig??

- Hvordan er grippen på snowskate?? Merker at på ei skateboard plate går det nesten ikke an å ta kickflip i fart, siden det er vanskelig å få plassert føttene uten at du stopper opp(hælen på framfoten kommer borti)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har prøvd meg litt på å bruke en skateboard plate til å kjøre litt med. Etter 2 dager får jeg til disse tricksa:

Kickflip, heelflip, varial heel, pop shove it, fs shove it, 360 shove it, nollie 360 shove it, ss pop shove it, ss fs shove it, ss heel.

 

Klarer også noen tricks oppå en palle: bs boardslide, 5050, fs boardslide, bs boardslide shove it ut, fs boardslide shove it ut OSV.

 

Det jeg lurer på er:

- Vil det bli like lett for meg å lære disse tricksa på snowskate?

- Hvordan er poppen på snowskate? I forhold til poppen på et vanlig skateboard altså

- Hvilket snowskate burde jeg begynne med?? Skal trickse og raile med det

- Synes dere det jeg kan på en skateboard plate fra før er bra eller dårlig??

- Hvordan er grippen på snowskate?? Merker at på ei skateboard plate går det nesten ikke an å ta kickflip i fart, siden det er vanskelig å få plassert føttene uten at du stopper opp(hælen på framfoten kommer borti)

 

På forhånd takk

 

Hei!

 

Dette høres lovende ut :) Jeg tror du kan få mye morro med en snowskate! For å svare på spørsmålene dine:

-Etter at du blir litt vant til snowskaten blir et nok like lett ja. Er nok lettere å poppe tricks med snowskate en med skateboardplate. Skateboardplater er mindre en snowskates, veier mindre og er lettere å "sende" rundt som shoveits. Men alt er fullt mulig på snowskate og ja :)

-Anbefaler deg å starte med et Premier wood brett! Eller et annet wood brett med god kvalitet :) Dette finner du greit på nettet! Hvis ikke, spør oss.

-Er bra det du kan på skateboardplate! Kult at du tar litt switchtriks og, mange som aldri gjør det. Tror du kan lære mye triks på en snowskate.

-Grippen på snowskate er lagd av gummi, og jeg vil si den er ganske bra! Lettere å ta kickflip i fart med snowskate en skateboardplate. Skateplater er lavere og glattere på gripen om vinteren. På snowskate går det feks greit å hoppe på brettet og ta triks ut trapper og slik :)

 

Lykke til, spør om det er noe mer :)

 

Vegard

Lenke til kommentar

Anbefaler snowskatesko :) De er varmere, høyere (ikke så lett snø i skoene) og de får ikke så fort is under seg. Skatesko er ofte veldig flate under, og får is fort, snowskatesko har mer mønster. Så funker de fint som vintersko og :)

Seasport i Oslo vet jeg har pleid å selge snowskatesko, der kjøpte jeg mine og.

 

Si ifra om du finner noe a :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fant den her http://store.ccs.com/item.do?categoryID=16...mp;brandFilter= den så litt fancy ut :p man får kjøpt Burton Approach der og. Søstern min bor i canada, og hun kommer hjem til jul, så jeg skal be henne om å kjøpe det til meg som julegave ;) så det blir litt hipp som happ her, så hva burde jeg gå for synes du? m4 snowdecket eller burton approach? Jeg skater ellers så jeg kan en del tricks.. eller noen hvertfall :p Kickflip, heelflip, varial kickflip, 180 osv. så det betyr at jeg ikke er heeeelt noob på et brett :D

Lenke til kommentar
Jeg fant den her http://store.ccs.com/item.do?categoryID=16...mp;brandFilter= den så litt fancy ut :p man får kjøpt Burton Approach der og. Søstern min bor i canada, og hun kommer hjem til jul, så jeg skal be henne om å kjøpe det til meg som julegave ;) så det blir litt hipp som happ her, så hva burde jeg gå for synes du? m4 snowdecket eller burton approach? Jeg skater ellers så jeg kan en del tricks.. eller noen hvertfall :p Kickflip, heelflip, varial kickflip, 180 osv. så det betyr at jeg ikke er heeeelt noob på et brett :D

Hei! M4 brettet ser ut som et bra snowdeck. Det er ganske stor forskjell på approach og den.. M4 er nok lettere å cruise i bakker med, og den glir nok litt bedre. Det som er dumt med den er at det er vanskleligere å gjøre fliptricks og railtriks. Approach har feks ikke stålkanter, og glir supert på alle slags rails, stålrails i fjellet, til hjemmelagde trerails. Det er også mye lettere å gjøre mer tekniske triks med, som feks shov-its og flips. Det er fullt mulig å flippe med M4 og, men vanskeligere. Approachen kan du nermest sende rundt på bakken som gjør det mulig med mange flere triks! Bluntslides er også fett på approach, men vanskelig med snowdecks (M4). Approach er en del lettere i vekt, noe som gjør det lett å trikse med!

 

Så for å oppsumere vil jeg si at du kan lære mer med approach, mens M4 gjør seg bedre til kjøring i fjell o.l (selv om det er fullt mulig å gjøre det med approach og, bare det at M4 er lettere )

Ellers så står det en del om approach osv tidligere i denne tråden :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Er keen på å kjøpe meg snowskate! Kommer bare til å bruke det på hytta og litt hjemme, bare for gøy liksom. :)

Tror dere World Industries Wings Plastic Yellow er noe jeg kan ha det gøy med?

Hvor får jeg evt kjøpt snowdeck?

Høres bra ut :) Jeg startet selv med et plastikbrett, og hadde mye morro med det før jeg klarte å knekke det. Det plastikkbrettet du linker til er nok bra, og du vil nok få det fet med det, men jeg vil heller anbefale deg å legge i 300 kr til og kjøpe et trebrett som feks det HER !

På grunn av at det glir (noen ganger mye) bedre (glassfiber på trebrett, plastikk er plastikk..) Det er stivere så det er lettere å raile med det, samme gjelder flips.

 

Men dette er min mening :) Noen kjører med plastikk og liker det best, andre med tre! Jeg kjører jo faktisk like mye med tre og plastikk. Men min plastikk er en Burton Approach, som blir annerledes en en vanlig plastikksnowskate.

 

Lykke til, du blir nok fornøyd uansett :D

Lenke til kommentar

Wow, så filmene dine VegardSK, du er jo skikkelig flink! Men det ser litt tricky ut!

Jeg har sett lite av dette før, men jeg må si jeg ble bitt av basillen da jeg så denne tråden! :)

Jeg vurderer å kjøpe et Burton Approach over dammen, med en pris fra 400-600 kr er ikke dette så alt for avskrekkende for et entrybrett! :)

 

Men hva med cord? Hvor fester man det? Og man kan vel ikke gjøre triks når corden er festet?

Brukes en slags seig gummi som "griptape" altså? Hvordan fungerer brettene ved vanlig renning nedover bakker, kan man klare å holde noenlunde følge med snowboardere? Går det ann å renne med en akseptabel fart med litt kontroll?

 

Jeg har skatet en del før, men jeg har en liten følelse av at dette er lettere å få teken på, av den enkle grunn at man faller på snø, om man faller, så man tørr å prøve mer!

Lenke til kommentar
Wow, så filmene dine VegardSK, du er jo skikkelig flink! Men det ser litt tricky ut!

Jeg har sett lite av dette før, men jeg må si jeg ble bitt av basillen da jeg så denne tråden! :)

Jeg vurderer å kjøpe et Burton Approach over dammen, med en pris fra 400-600 kr er ikke dette så alt for avskrekkende for et entrybrett! :)

 

Men hva med cord? Hvor fester man det? Og man kan vel ikke gjøre triks når corden er festet?

Brukes en slags seig gummi som "griptape" altså? Hvordan fungerer brettene ved vanlig renning nedover bakker, kan man klare å holde noenlunde følge med snowboardere? Går det ann å renne med en akseptabel fart med litt kontroll?

 

Jeg har skatet en del før, men jeg har en liten følelse av at dette er lettere å få teken på, av den enkle grunn at man faller på snø, om man faller, så man tørr å prøve mer!

Takk :)

 

Ble også selv bitt av basillen.. Skatet og kjørte snowboard, så prøvde jeg snowskate, og var frelst! (kjører fortsatt også skate og snowB). Med så lav dollarkurs som det er nå ja, er det veldig billig for snowskates fra USA. Du finner en del approacher på ebay vet jeg. Er en slags gummi som grip ja, funker bra! For å få på fangreim er det bare å borre et lite hull ved nosen på siden av approachen. Har gjort det på begge mine. Det funker å kjøre ganske fort med den i bakker ja, men ville ikke satset på å holde følge med snowboardere. Du blir også mer sliten av snowskate i bakken fordi du bruker hele kroppen mer.. Det er ingen stålkanter, så ofte må man vifte med armene og shit for å få kontroll :p Men jeg har kjørt approach i fjellet mange ganger med kamerater, også med de som ikke har kjørt mye snowskate. Noen har fått det til ganske bra! Det er veldig bra at man kan tryne så mye ja! Trapper feks blir liksom så mye morsommere fordi man sjelden skader seg. Selv har jeg omtrent aldri skadet meg på snowskate :) Bare litt forstuing av håndledd, brett i leggen osv.. Men man tør mye mer ja, og får dermed flere muligheter til forskjellige triks!

 

Skriv her om hvordan det går med snowskatingen når du får brettet a !

 

Vegard

Lenke til kommentar

Hehe det høres bra ut! :)

Nå bestilte jeg selv et Burton Approach fra denne selgeren på Ebay, jeg betalte kun $40 for dette fra denne Canadiske sportsbutikken! Med den lave dollarkusen det er nå, blir dette bare 220 kr! (frakten og ev. moms kommer jo i tillegg) Løp og kjøp, det er fremdeles 3 igjen :)

Jeg ska holde dere oppdatert om hvordan det går med snowskatingen, om det noengang kommer snø på vestlandet ;)

Endret av Cursio
Lenke til kommentar
Hehe det høres bra ut! :)

Nå bestilte jeg selv et Burton Approach fra denne selgeren på Ebay, jeg betalte kun $40 for dette fra denne Canadiske sportsbutikken! Med den lave dollarkusen det er nå, blir dette bare 220 kr! (frakten og ev. moms kommer jo i tillegg) Løp og kjøp, det er fremdeles 3 igjen :)

Jeg ska holde dere oppdatert om hvordan det går med snowskatingen, om det noengang kommer snø på vestlandet ;)

Grattis, blir fett :)

 

Min Approach fra USA betalte jeg ca 800kr for.. Hehe, hadde det ikke vært for at jeg hadde to approacher (og en premier) skulle jeg bestillt jeg og!

Lenke til kommentar
Tror (og håper) jeg får en snowskate plate til jul :D

 

har du prøvd å kjøre snowskate på EUS før, Vegard? funker det bra?

Fett :D Vet du hvordan snowskate eller? Ja, har kjørt på EUS før, funker bra! Railen og ledgene på funboksen kan gå, og de steinledgene ned 11 (?) trinns trappa er digge :D Den 4 eller fem trinns trappa i tre er nok også rimelig smud.

Blir lett med dit til vinteren jeg : )

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...