Gå til innhold

Den Store Snowskate Tråden


Voldsund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Først vil jeg si at jeg anbefaler snowskate sterkt :D Det finnes flere typer snowskates. De mest kjente (og beste) merkene er Premier, Burton, Ambition og World Industries.

-Snowskates av tre = Denne typen er mest vanlig. De er stive og gode til å gjøre flips og raile med. De glir også fort, fordi de har et slags glassfiberlag under. De kan være vanskelige å cruise med, feks i en alpinbakke (husk fangreim om du skal det:p).

http://dsp.imageg.net/graphics/product_ima...p1139257reg.jpg

-Snowskates av plastikk = Noen foretetrekker rett og slett dette bedre en tre fordi det føles annerledes å kjøre med de. De bøyer seg en del, glir saktere en tre, men de er billigere. Mitt første brett var et plastikk, og jeg hadde mye gøy med det før det knakk.

http://www.blackholeboards.com/Graphics/7830.gif

-Snowskate med ski under - også kalt Snowdeck.

Disse egner seg dårligere for bruk i hagen med rail eller å gjøre flips med. Det funker, men er mye vanskeligere enn tre og plastikk til dette.

Det de er gode til er cruising. Disse kan man (med trening) kjøre i alpinbakker med. De går også veldig fort.

http://z.about.com/d/skateboard/1/0/X/4/Junkyard.jpg

-Mellomtingen - Burton Approach! Dette brettet er min personlige favoritt! Dette funker fett til rails, flips og cruising. Dette er min menig da. De fleste liker tre brett best. Jeg har det og, og det er gøy det også ! Her er burton Approachen:

http://www.backcountry.com/images/items/medium/BUR0125.jpg

http://z.about.com/d/skateboard/1/0/w/5/Burton-Approach2.jpg

 

Hvilket brett du burde kjøpe avhenger av hvordan du kommer til å bruke det..Hvordan tror du det kommer til å bli brukt?

Mener helt klart at det er verdt pengene ;) På rails kan man som regel ta mange flere triks enn på skateboard. Flips kan være vanskeligere, ettersom det er annerledes en å flippe på skateboard. Det kommer etter verdt og det er fullt mulig å lære ekstremt mange triks!

Har en film fra i vinter av meg når jeg kjører snowskate her:

 

Vegard:)

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Har vel kjørt noen år nå :) Hvis du skal kjøpe en av de tre anbefaler jeg Premier smowskaten, har selv prøvd den og den er okei :)

Ville kansjke allikevlell anbefalt en tre, men hvor skal du kjøre a? Ettersom tre glir bedre, og har mer skateboard feeling synes jeg.

Gripen på snowskates er en slags gummi. Den funker bra, bare ikke det blir is oppå (logisk:p). Pleier å legge mitt i kjelleren om natta, funker bra. Du burde kanskje kjøpe noen sko som er litt varmere/høyere en vanlig skatesko(hvis du ikke har?), ellers kommer du til å bli imelig bløt. Finnes skatevintersko.. Kjøpte mine på seasport.

 

Men tenker du å kjøre på en haug med trerails osv eller i alpinbakken ? :)

Gøy å lage egne rails synes nå jeg :)

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt av tre på www.50-50.no . Men det har ikke tre nå, som du sikkert har sett. Send en mail til de og spør når de får det inn ([email protected]). Prøv også mail til Boardshop = [email protected]

Ellers så drar jeg bort om 1 time (får ikke svart før på onsdag). Skal til oslo, så skal jo innom skateshops. Skriver her på onsdag om de hadde tre, de har hatt på whats up før (arkaden). :)

Lenke til kommentar

Jeg har snowskate eller snowdeck heter det vel det jeg har.. Det er sånne brett med ski under.. Det er så sinsykt konge.. Man får en skikkelig skate feeling når man kjører rundt med snowdeck på snøen.. Triks funker fett! Drit fett å ta eks kickflip på hopp.. Gleder meg til snøen kommer..:p

Endret av webby1
Lenke til kommentar
Hva kan folka her av triks på snowskate?

 

Er ikke så god, men kan noen basic triks..

-kickflip

-show-it

7053715[/snapback]

Posta en film med noen triks i første svaret mitt:) gleder meg til å kjøre igjenn, skal lage ny film. Han som kaller seg effortfilm her er sykt god :D

7054704[/snapback]

:w00t:

hehe takk vegard

:thumbs:

men du er best

Lenke til kommentar
Hva kan folka her av triks på snowskate?

 

Er ikke så god, men kan noen basic triks..

-kickflip

-show-it

7053715[/snapback]

Posta en film med noen triks i første svaret mitt:) gleder meg til å kjøre igjenn, skal lage ny film. Han som kaller seg effortfilm her er sykt god :D

7054704[/snapback]

:w00t:

hehe takk vegard

:thumbs:

men du er best

7059683[/snapback]

haha :!: Eller ikke :p

Lenke til kommentar
Hva kan folka her av triks på snowskate?

 

Er ikke så god, men kan noen basic triks..

-kickflip

-show-it

7053715[/snapback]

Posta en film med noen triks i første svaret mitt:) gleder meg til å kjøre igjenn, skal lage ny film. Han som kaller seg effortfilm her er sykt god :D

7054704[/snapback]

:w00t:

hehe takk vegard

:thumbs:

men du er best

7059683[/snapback]

haha :!: Eller ikke :p

7063676[/snapback]

jeg synes du er best :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...