Gå til innhold

Den Store Snowskate Tråden


Voldsund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
One More Try var jævlig nice :thumbup: jeg og en venn av meg skall kjøpe oss snowskate og begynne med det. Jeg har ganske god erfaring med skateboard, snowboard og wakeboard. Her er noen ting jeg lurer på:

- Er det nesten like lett å ta triks på snowskate som på skateboard?

-Hvordan brett anbefaler dere erfarne snowskatere?

-Funker det fett å stå på normalt snowskateboard uten ski i halfpiper og store hopp?

-Hvis dere anbefaler snowskate med ski under, hvor får man tak i de ???

-Funker det fett å kjøre med snowskate uten ski i slalombakker ?

 

 

Ja, dette var alt jeg lurte på. Gjerne kom med noen tricktips for snowskate hvis dere har lyst :new_woot:

vell.. jeg synes det er lettere å gjøre tricks på snowskate.. og det er ca like lett.. men du tørr å pushe deg selv mye mer pga snøen :)

 

jeg anbefaler ett premier wood 33" (mini).. disse brettene er de jeg bruker og jeg ELSKER dem!! det er et nytt brettmerke nå som heter ambition og de brettene er vist bedere etter hva jeg har hørt.

 

Nei det funker utrolig dårlig i halfpipe med snowskate hvis du ikke har ski.. de med ski under (bi-level snowskate også kalt snowdeck) er ment for bakkene.. vanelig snowskate er ment for mer street aktig skating kan man si..

jeg har både bi-level og vanelig og jeg takler ikke Bi-level! vanelig er så utrolig mye tøffere!

 

nei jeg anbefaler ikke snowskate med ski under..

 

Ja det funker som bare det :) men har blitt kastet vekk fra bakkene og brettet har en tendens til å dra ifra deg haha! fangreim er en mulighet men da får du ikke flippet noe særlig.. hvis du skal opp i bakkene så bare vær forsiktig :)

 

 

og til Jennynn..

jeg har nettopp kjøpt det samme brettet og testet det i dag (jepp det er snø i trysil ^^ )

og jeg kan anbefale deg det STERKT!! utrolig deilig brett!! samme som jeg bruker!

 

hvis noen av dere her på forumet filmer i år og vil være med i neste film så send inn matrialet til meg

legg meg til på msn hvis dere kan eller send meg mail når den tiden kommer

[email protected]

 

peace :)

- Christopher Bøe

Lenke til kommentar

JESS JADDA JAHHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg voknet for 15min siden får å se om jeg hadde vunnet en auksjon på burton approch! Og jeg vant den! 71$!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg noe sykt til snøen kommer!

Jeg tror selgeren har flere burton approch! Så det er bare å by!

Dette var virkelig herlig!

Hva synes dere om valget? Har dere noen tips?

Mvh Alexander

Lenke til kommentar

heisann folkens jeg er ny her i forumet, men har lest igjennom forumet og jeg kjønner at dere er proffer så derfor spør jeg dere om dnoen av dere vet om ett sted jeg kan kjøpe snowdeck uten om internett. PS: jeg er bare en som leter etter en hobby og jeg så litt nærmere på snowdeck og det virket interesant.

 

SVAR SNAREST

Med Vennelig Hilsen

Stishland :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i snowskate-sko? Altså, skatesko som er tjukkere enn vanlige skatesko. Har funnet et par på nettet, men vil helst kjøpe i Tønsberg eller Horten, fysisk, eller fra en norsk nettsjappe.

Det viktigste du skal tenke på når du skal kjøpe deg snowskate sko det er ikke om de er varme eller ikke, seff du skal jo være varm på føttene men det er sporene under skoa som er viktigst. Hvis du bruker vanelige skateboard sko så vil du skli mye å ha dårlig grip, jeg bruker Vans ICO de er de beste snowskate skoene jeg har hatt! Vans motley er også ganske bra men det hender jeg faktisk bruker vintersko også.. funker som faen pga de store sporene under, gir noe jævlig bra grip! Jeg kjøpte mine Vans ICO på Seasport i Oslo. har ikke sett dem noe annet sted i norge.

Lenke til kommentar

Fikk snowskate i går.

Prøvde det 30min i dag på vått kunstgress.

Gredide 20cm høy olli, shevit, pop shevit, spinne kickflip og en blanding av 90 og 180.

Sykt gøy! Jeg anbefaler burton approch og snowskate/snowdeck på det sterkeste!

Brukte noen vanelig gortex vintersko, funka fet det!

Skal legge ut bilder av snowskate/snowdecke ettervert.

Sykt fet det er med snowskate/snowdeck.

Gleder meg sykt til snøen kommer!

 

Ogsen går det med snowskatingen dere andre?

Hilsen minsten aka Alexander

Lenke til kommentar
Fikk snowskate i går.

Prøvde det 30min i dag på vått kunstgress.

Gredide 20cm høy olli, shevit, pop shevit, spinne kickflip og en blanding av 90 og 180.

Sykt gøy! Jeg anbefaler burton approch og snowskate/snowdeck på det sterkeste!

Brukte noen vanelig gortex vintersko, funka fet det!

Skal legge ut bilder av snowskate/snowdecke ettervert.

Sykt fet det er med snowskate/snowdeck.

Gleder meg sykt til snøen kommer!

 

Ogsen går det med snowskatingen dere andre?

Hilsen minsten aka Alexander

hehe tøft :) gleder meg selv! fikk kjørt en del i går har nok med snø her i trysil :D men kan ikke ta visse trapper og sånn enda =( men snart! håhå

 

Du kan få tak i fangreim på alle snowboard butikker/ sportsbutikker som selger dem til snowboard.. bare spør om fangreim rett og slett :) du må nok drille et hull i brettet da hvis du vil feste den.

 

 

Kongkake: Hvis den har store spor under skoen så brude de nok funke fin fint :) så veldig gode ut!

 

Skateinthesnow169: Fortus linjen til Premier er en plastikk serie men en av de bedre! har ikke prøvd fortus personelig men har sett folk som bruker det og de ser ganske greie ut :) se denne filmen her av Charles simard. han bruker plastikk brett! helt vilt god! nå bruker han en dangergirl (gammel plastikk modell premier lagde for flere år siden)

Endret av effortfilm
Lenke til kommentar
Fikk snowskate i går.

Prøvde det 30min i dag på vått kunstgress.

Gredide 20cm høy olli, shevit, pop shevit, spinne kickflip og en blanding av 90 og 180.

Sykt gøy! Jeg anbefaler burton approch og snowskate/snowdeck på det sterkeste!

Brukte noen vanelig gortex vintersko, funka fet det!

Skal legge ut bilder av snowskate/snowdecke ettervert.

Sykt fet det er med snowskate/snowdeck.

Gleder meg sykt til snøen kommer!

 

Ogsen går det med snowskatingen dere andre?

Hilsen minsten aka Alexander

hehe tøft :) gleder meg selv! fikk kjørt en del i går har nok med snø her i trysil :D men kan ikke ta visse trapper og sånn enda =( men snart! håhå

 

Du kan få tak i fangreim på alle snowboard butikker/ sportsbutikker som selger dem til snowboard.. bare spør om fangreim rett og slett :) du må nok drille et hull i brettet da hvis du vil feste den.

 

 

Kongkake: Hvis den har store spor under skoen så brude de nok funke fin fint :) så veldig gode ut!

 

Skateinthesnow169: Fortus linjen til Premier er en plastikk serie men en av de bedre! har ikke prøvd fortus personelig men har sett folk som bruker det og de ser ganske greie ut :) se denne filmen her av Charles simard. han bruker plastikk brett! helt vilt god! nå bruker han en dangergirl (gammel plastikk modell premier lagde for flere år siden)

er det egenklig premier for det står bare fortus stag? Endret av skateinthesnow169
Lenke til kommentar

Hey..

okay jeg tenkte litt på det brettet som jeg fant men husker ikke hvilket det var x).. uansett, jeg tenkte det kansje ikke passet meg så mye likevel, så jeg lurte om det er noen norske nettsider, evt butikker som selger sånne ski som man kan sette på skateboardet, hvis det anbefales ofc.?

det ser litt mere ut som skateboard, likte ikke Snowdeckgreia helt..x);P.. og jeg tenkte jeg skulle ha et brett jeg kunne ta til skolen, det e rnedover bakker dit å greit å kunne svinge litt og ha et til å pushe på flat terreng x) :p

 

Jennynn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...