Gå til innhold

Konkurenter til PC

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det som plager meg er jo at konsollene etterhvert beggynner å ligne altfor mye på PC. Konsoll skal vere dedikert til spilling og ikkje alt annet fjas. Det har vi PC`en for.

6962368[/snapback]

Det er riktig. Jeg skal ha en 360, ikke en multimedia DVD-spiller og internett....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det som plager meg er jo at konsollene etterhvert beggynner å ligne altfor mye på PC. Konsoll skal vere dedikert til spilling og ikkje alt annet fjas. Det har vi PC`en for.

6962368[/snapback]

Det er riktig. Jeg skal ha en 360, ikke en multimedia DVD-spiller og internett....

6968842[/snapback]

Helt enig. Når jeg tenker consoll så tenker jeg en liten kontroll ala PS1 / PS2 / GameCube. Ikke noe du kan koble tastatur, mus og internett til. Synst konseptet consoll blir ødlagt her. Men en ting er sikkert, PC vil blir "overkjørt", mye større valgmuligheter og spillglede.

FPS spill kan aldri bli en hit på ein spillemaskin, pågrunn av styremåten.

Skrevet

6968888[/snapback]

"aldri" er et veldig påståelig ord.. jeg tror Wii virkelig er inne på noe med den nye kontrolleren.

Jeg vil tippe det vil gå ganske greit å spille både fps- og strategispill på denne måten. Kanskje når neste generasjon kommer vil de utvikle en enda bedre og mer presis måte å kontrollere på. Noe som til og med er bedre enn mus.. iallefall en veldig god substitutt.. :)

Skrevet

Velkommen til nåtiden, det har allerede vært mange hits når det gjelder FPS på konsoll. Begynner faktisk å bli en del år siden de første kom også, GoldenEye til N64 og Perfect Dark, blant annet.

Etter det har det vært titler som Halo, Halo 2 og fler, for ikke å snakke om alle titlene som har blitt portet fra PC og også vist seg å være stor suksess på konsoll.

Virker ikke som du har fulgt med i timen.

Skrevet

Så utrolig mange som har sagt at PCns tid er over, ja for vær nye konsoll man får så sies det "nå blir PCen overflødisk som underholdningsmaskin" og vær gang vises det å være feil.

PCen kan oppgraderes, det kan ikke hardwaren til en PS3 eller X360. En liten stund kan det hende at maskinene er bedre enn en PC, men så kommer ny hardware til PC som blåser konsollen av banen teknisk sett. Thats life.

Skrevet (endret)

Uansett åssen man ser på det får man meir "bang for the bucks" enn PC prismesssig kontra ytelse.

Å si at FPS på konsoll aldri blir ein "hit" er egentlig vissivass. Det har skjedd før. Til de som sverger til musen og tastaturet, som er overlegen den trauste kontrollen på konsoll (til no) er det jo ein tapt sak. Til oss som har litt innsikt på saken og har spillt FPS på konsoll i mange år er det ein leik.

Endret av Mala
Skrevet

Det eneste jeg ser for meg som kan ta knekken på PC som spillemaskin, er piratkopieringen. At det rett og slett ikke blir lønnsomt å utvikle spill til PC.

Skrevet (endret)
Så utrolig mange som har sagt at PCns tid er over, ja for vær nye konsoll man får så sies det "nå blir PCen overflødisk som underholdningsmaskin" og vær gang vises det å være feil.

PCen kan oppgraderes, det kan ikke hardwaren til en PS3 eller X360. En liten stund kan det hende at maskinene er bedre enn en PC, men så kommer ny hardware til PC som blåser konsollen av banen teknisk sett. Thats life.

6969366[/snapback]

BS. En konsoll holder følge med en middelmådig maskin ut generasjonen. At man slipper å oppgradere til ATi/Nvidia Radeon/GeForce 9999-*intetsigende bokstavkombinasjon* flere ganger i året, er et av hovedargumentene for konsoll.

Selvfølgelig vil aldri en konsoll holde følge med en PC til 25.000 kr, men folk flest bruker pengene på noe annet, og vil ikke legge så mye i noe som snart må kasseres.

PC-er har ikke ligget forran konsoller siden 16-bits-generasjonen, og kommer neppe til å gjøre det igjen.

Konsollmarkedet har vokst mye de siste årene, PC-spill-markedet har blitt mindre og mindre.

Ingen PC med en PIII-prosessor på 733 MHz ville klart Ninja Gaiden, Jade Empire, eller Forza Motorsport, og ingen PC laget da PS2 kom ville klart Black, eller GT4.

At man slipper bugs, FPS-drops, inkompatbile drivere, og annen jævelskap, er også en grunn til å kjøpe konsoll.

Endret av Dragon Hunter
Skrevet
Desverre så slipper man pr. idag ikkje bugs til konsoll. Det er der herligheten om å oppdatere online kommer inn.

6970610[/snapback]

Det vil alltid være litt bugs, men på konsoller er det heldigvis langt mindre bugs enn på PC. :)

Skrevet
Desverre så slipper man pr. idag ikkje bugs til konsoll. Det er der herligheten om å oppdatere online kommer inn.

6970610[/snapback]

Det vil alltid være litt bugs, men på konsoller er det heldigvis langt mindre bugs enn på PC. :)

6970636[/snapback]

Det er det som er så flott med konsoll, utviklerene har 1.stk. type hardware å herje på, som du sier tilsvarer det mindre sjangser for idiot bugs.

Skrevet

6962368[/snapback]

Dette tenker jeg også. Enkelte konsoller prøver vel nesten å danke ut stereoanlegget, dvd-spillern i stua og PC-en. Dette fører til at de som faktisk kun vil spille må betale masse ekstra.

Skrevet

6962368[/snapback]

Dette tenker jeg også. Enkelte konsoller prøver vel nesten å danke ut stereoanlegget, dvd-spillern i stua og PC-en. Dette fører til at de som faktisk kun vil spille må betale masse ekstra.

6970703[/snapback]

Gaper man over for mye,for man ikkje alt inn i kjeften.

Skrevet

6969366[/snapback]

BS. En konsoll holder følge med en middelmådig maskin ut generasjonen. At man slipper å oppgradere til ATi/Nvidia Radeon/GeForce 9999-*intetsigende bokstavkombinasjon* flere ganger i året, er et av hovedargumentene for konsoll.

Selvfølgelig vil aldri en konsoll holde følge med en PC til 25.000 kr, men folk flest bruker pengene på noe annet, og vil ikke legge så mye i noe som snart må kasseres.

PC-er har ikke ligget forran konsoller siden 16-bits-generasjonen, og kommer neppe til å gjøre det igjen.

Konsollmarkedet har vokst mye de siste årene, PC-spill-markedet har blitt mindre og mindre.

Ingen PC med en PIII-prosessor på 733 MHz ville klart Ninja Gaiden, Jade Empire, eller Forza Motorsport, og ingen PC laget da PS2 kom ville klart Black, eller GT4.

At man slipper bugs, FPS-drops, inkompatbile drivere, og annen jævelskap, er også en grunn til å kjøpe konsoll.

6970542[/snapback]

Her mener jeg at du tar feil. For det første må du ikke oppgradere skjermkort flere ganger i året. Du trenger ikke akkurat gullmedlemskap i Mensa for å velge ut et kort som varer en stund, og ikke koster for mye. Eventuelt be noen i skjermkortforumet komme med forslag til deg.

Uttalelsen om at PC-en ikke har ligget foran konsoller siden 16-bits-generasjonen er så fjern at jeg ikke skal kommentere den. Det samme gjelder påstanden om at konsollmarkedet har vokst og at PC-markedet blir mindre.

Så fant jeg noe interessant, nemlig det du sa om at ingen PC ville klare å dra Ninja Gaiden, Jade Empire osv. Er det tilfeldig at du bruker en PIII 733 MHz prosessor og f.eks Ninja Gaiden i sammenligningen? Nei, det tror jeg ikke. Du sikter til Xbox. Jeg må desverre skuffe deg å si at Xbox' 733 MHz prosessor ikke måles på samme måte som de i PC-ene. (I hvert fall etter det jeg har hørt, er noe usikker her)

Fordelen med konsoll som gjør at man kan virkelig dra ut maksimal ytelse er at spillprodusentene kun har et hardware-oppsett å forholde seg til.

Så en siste ting jeg kom til å tenke på. Nå som vi har TV-er med skikkelig gode muligheter for å vise krystallklare bilder så tipper jeg vi legger merke noe. Jeg lever nemlig i den oppfatning av at før kunne konsoller "gjemme" unna den ikke fullt så gode kvaliteten på grafikken fordi at TV-ene var en begrensning. Om dere skjønner, he he :)

Skrevet

Her mener jeg at du tar feil. For det første må du ikke oppgradere skjermkort flere ganger i året. Du trenger ikke akkurat gullmedlemskap i Mensa for å velge ut et kort som varer en stund, og ikke koster for mye. Eventuelt be noen i skjermkortforumet komme med forslag til deg.

I og med at ATi og Nvidia melker i så stor grad at utviklere ikke får tid til å optimalisere ytelsen maksimalt, må man bytte skjermkort med jevne mellomrom.

Uttalelsen om at PC-en ikke har ligget foran konsoller siden 16-bits-generasjonen er så fjern at jeg ikke skal kommentere den. Det samme gjelder påstanden om at konsollmarkedet har vokst og at PC-markedet blir mindre.

Hvis man ser bort i fra at de fleste spill fra forrige generasjons konsoller kjører i 640 x 480, er de helt like PC-spillene fra samme tid på middelmådige innstillinger.

Så fant jeg noe interessant, nemlig det du sa om at ingen PC ville klare å dra Ninja Gaiden, Jade Empire osv. Er det tilfeldig at du bruker en PIII 733 MHz prosessor og f.eks Ninja Gaiden i sammenligningen? Nei, det tror jeg ikke. Du sikter til Xbox. Jeg må desverre skuffe deg å si at Xbox' 733 MHz prosessor ikke måles på samme måte som de i PC-ene. (I hvert fall etter det jeg har hørt, er noe usikker her)

Så vidt jeg vet er det akkurat den samme prosessoren. Ingen PC fra 2001 ville klart Ninja Gaiden, Chronicles of Riddick (som bl.a. har self-shadowing), Forza Motorsport, eller Jade Empire heller ...

Skrevet (endret)

Man må bytte skjermkort, men man ikke bytte skjermkort så mange ganger som du har inntrykk av. Tro meg, er du snill.

Dette med at PC ikke har ligget foran konsoll siden 16-bits-tiden har du jo nesten avklart selv. De fleste spill fra forrige generasjons konsoller kjører i 640 x 480, skrev du. På PC hadde man langt flere valgmuligheter, 640x480 har ikke vært normalt å bruke i PC-spill på flere år. Det er latterlig at konsoller har drevet med det så lenge. Og som sagt; TV-ene har før vært rimelig dårlige, og det har vært enklere å gjemme dårlig grafikk på de. Vi får se om ikke konsollene snart "avsløres" (eller faktisk begynner å produsere skikkelig bra grafikk) nå som f.eks HDTV virkelig er på gli. (Mulig jeg formelerte det siste der litt rart, ikke heng dere opp i det :p )

Endret av Zythius
Skrevet (endret)

Det argumentet med at tv'ene ikke lenger "gjemmer" lav oppløsning... du har fått med deg at de nye konsollene kjører i HD-format, ikke sant? :) (Vel, bortsett fra Wii da, men grafikk er jo ikke det store sellingpoint'et til den maskinen uansett...)

Endret av thomanil
Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
I og med at ATi og Nvidia melker i så stor grad at utviklere ikke får tid til å optimalisere ytelsen maksimalt, må man bytte skjermkort med jevne mellomrom.

Sitter fortsatt på en AMD 64 3200 elns og en 6800XT(byttet fra 9800 pro). Kortet fant jeg senere ut at jeg ikke trengte å oppgradere, så i teorien har jeg hatt en godt fungerende maskin som har kjørt oblivion osv som er ca. 2 år gammel nå. Men jeg antar at jeg er tåpelig som ikke oppgraderer grafikkort hver måned.

Skrevet
Det argumentet med at tv'ene ikke lenger "gjemmer" lav oppløsning... du har fått med deg at de nye konsollene kjører i HD-format, ikke sant? :) (Vel, bortsett fra Wii da, men grafikk er jo ikke det store sellingpoint'et til den maskinen uansett...)

6975977[/snapback]

Det var ikke et argument, bare en liten observasjon. Og ja, jeg har fått med meg at de nye konsollene kjører i HD format. Da kan de ikke gjemme dårlig grafikk bak en rusten TV lengre. Man kommer nok til å legge mer merke til feil i grafikken med bedre TV-er, tenkte jeg :)

Skrevet

Man lir ihvertfall meir kravstor har eg fått intrykket av, dette er noe eg har kest opptil fleire ganger:

" OMG,litt jaggies der og der i det og det spillet"

Om det virkelig plager ein så mye når man har HDTV så er man litt pirkete :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...