Gå til innhold

Når bør man kjøpe AMD XP2400+


vegge

Anbefalte innlegg

Sitter her og drømmer om en AMD XP2400+. Den skal selvsagt klokkes til det ytterste på mitt EPoX 8K3A+...

 

Men for tiden koster den i overkant av 1800 penger, og steppingene er vel helt nye!?

 

Så jeg håpet noen kunne filosofere litt over når prisen nærmer seg 1000 spenn, og på hvilket tidspunkt steppingene er bra..

 

Alle nært beslektede synspunkt er velkommne, men Intel-prat kan utelates. Jeg ville i dag kjøpt et Intel-system, men vil bare ha en ny CPU til AMD-systemet mitt som i dag består av en godt brukt AMD T-bird 1400@1615MHz.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en Athlon 1333 Mhz for 2400 kr i April 2001. I løpet av et halvt år hadde prisen sunket til under 1200 kroner for denne prosessoren.

 

Heretter, når jeg kjøper prosessorer skal jeg vente til prisen har stabilisert seg på et lavt nivå. Jeg kjøpte f.eks en AhtlonXP 2000+ for ca 2 mnd. siden. Da var den ukens tilbud på komplett og ble solgt for bare 850 kroner. I dag koster denne prosessoren rundt 900 kroner i de billigste webshopene, så jeg fikk mye for pengene også på lang sikt :smile:

Lenke til kommentar

Hør nå her folkens. Jeg trenger egentlig ikke mer CPU-kraft. Mine 1600MHz holder lenge til mitt bruk! Hvis jeg kjøper en XP2400+ så er det for overklokkings- og moroskyld!

 

Og det er bedre å kjøpe den til 1000 penger, enn til 1600 penger. Prisen synker alltid mest i begynnelsen. Derfor venter jeg gjerne noen uker/måneder hvis jeg kan spare en 500-kr-seddel. Så kan jeg kjøpe et ATI Radeon 8500LE i tillegg..

 

Hvem trenger egentlig over 3GHz?

 

Poenget med denne posten var; hvorfor kjøpe komponenter med en gang de kommer på markedet, når det er økonomisk (og ytelsesmessig (stepping)) lurere å vente litt!?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 16:42, skrev havegg:

Hvorfor skal du selge din XP2200+, jason? Svarte den ikke til forventningene dine? :wink:


Men jeg har alltid forestilt meg at XP2400+ er mer overklokkingsvennlig. Dessuten drar jeg på to ukers ferie øyeblikk, så jeg må uansett vente litt.


 

 

Hehe :grin:

 

Neida, det har ingenting med forventninger å gjøre, det har bare hopet seg opp en del, og akkurat nå så står det en XP2400 i den ene maskinen. Den gnurer å går på forskjellige tester som vel utgjør den/de neste testene på slapps.com.

Når det kommer til overklokking av XP2200, går denne på 2075 MHz med luftkjøling. (Delta + Alpha 8045) mens XP2400 sviver på 2315 MHz med samme kjøling.

Lenke til kommentar

Yep that's right. 2465Mhz with stock 1.65V!!! banana.gif

(tenk hva jeg kan gjøre med 2.200V!!)

 

AMD XP2400+ (@2500MHz - 15*166) :grin:

(eller mer..)

EPoX 8K3A+

512 MB Samsung pc2700

Alpha Pal 8045 m/ 80mm Papst 37dB (rheostat)

Shit Etsu kjølepasta?

20 grader i kabinettet

Bra stepping, eller i hvert fall være like heldig med CPU-en som han fyren her..

 

Havegg gleder seg.. :smile:

 

Jeg drømmer fortsatt. Takker uansett for mange gode svar! Fortsett gjerne eventuelle diskusjoner. Jeg får se når/hvis jeg velger å svi av litt penger. Det finnes andre ting i livet enn PC også da gutter. Tenker da spesielt på dere Intel-folk som kjøper CPU til 3-4 tusen.. (neida, prøver ikke å provosere)

 

Ha en ellers overklokkingsvennlig kveld! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-11-04 18:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 18:37, skrev Socratex^:

Jason, min POST'er som XP 3000+, altså 2400MHz...

W2k klikker under boot. Noen tips?


 

Heisan

 

Kjenner ikke til ditt system men det er flere ting som spiller inn. Det at den kan trenge mer kjøling, evt. kombinert med litt mer spenning kan være en løsning.

En annen er hovedkortet, det har vist seg hos meg at jeg klokker prosessorene høyere med Epox kort enn med f.eks. Abit og Asus.

 

_________________

Jason

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-11-04 20:35 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...