Gå til innhold

Jericho, Årets smash hit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikkje denne serien utruleg usannsynleg med tanke på det radioaktive regnet og ein Panasonic Toughbook som er laga av myndigheitene som tåler EMP? Eg er ingen vitskapsmann, men dette lukta det ikkje god fisk av...

8966342[/snapback]

 

Hva som er så usansynlig med det? Skjønner ikke helt hva du vil fram til her. :hmm:

Lenke til kommentar
De trodde det kom til å treffe, noe det ikke gjorde. Hvorfor tror du Stanley overlevde etter å ha løpt rundt i regnværet? Fordi det bare var vanlig regn, ikke radioaktivt ;)

8966386[/snapback]

Det hadde vel mer med å gjøre om det var en H-bombe eller A-bombe som var brukt å gjøre mener jeg å huske. H-bomber gir ikke så mye radioaktivt nedfall

Lenke til kommentar
Men regnet var svart, noe som er vanlig etter atomeksplosjoner.  Skjedde i Hiroshima bl.a, der drakk innbyggerene av regnvannet og ble svært syke.  :hmm:

8966410[/snapback]

Hiroshima var en A-bombe, ikke en H-bombe ;)

 

begge produserer nedfall men h-bomber produserer lite radioaktivitet

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Og Hawkins hadde sitt stasj i en EMP-sikker bunker.

 

 

Men fy flate for en serieavslutning! Og takk gud for at jeg slapp å vente på det brevet fra CBS. Det hadde tatt livet av meg :p

 

Kan anbefale denne serien til alle med litt tolmodighet. De siste episodene er helt ekstremt rå - noe av det beste av sesongavslutning jeg har sett!

 

Kommer til å kjøpe DVDen, og jeg kommer definitivt til å se de siste episodene (som jeg håper bare er fortsettelsen, ikke slutten).

 

Jericho :love:

Lenke til kommentar

Altså, hadde regnet vore radioaktivt, ville vel ikkje faren vore over når regnet slutta. Regnet som låg på bakken ville jo vore like farleg som det som kom ned for 5 minuttar sidan? Maisen til han bondemannen ville iallefall vere fucked? Kan lite om stråling, men det verkar litt rart for meg.

 

Men two thumbs up for Jericho

Lenke til kommentar
Men regnet var svart, noe som er vanlig etter atomeksplosjoner.  Skjedde i Hiroshima bl.a, der drakk innbyggerene av regnvannet og ble svært syke.  :hmm:

8966410[/snapback]

Hiroshima var en A-bombe, ikke en H-bombe ;)

 

begge produserer nedfall men h-bomber produserer lite radioaktivitet

8966434[/snapback]

 

Vel, tja. Ble det noen gang sagt hva slags bomber som ble brukt da? Når man så på hvilken høyde røyksoppen strakk seg i første episode, tenkte jeg fisjonsbombe (eller A-bombe som noen liker å kalle det) med en gang.

 

Fusjonsbomber (H-bomber) kan forøvrig produsere mye radioaktivt nedfall avhengig av deres konstruksjon, slå opp på Castle Bravo-testen på Wikipedia.

 

Forøvrig ville jo nedfallet fortsatt vært radioaktvit, det finnes jo ikke noe slikt som en 100% "ren" bombe.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...