Gå til innhold

"Santa Rosa" får 3G-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har målt hastigheten til ca 70 kbps med GPRS, som er omtrent det samme som ISDN. Vil det si at 3G i realiteten ikke er raskere enn GPRS?

6964476[/snapback]

Jeg var kanskje litt uklar med hva jeg mente med ISDN hastighet.. men de fleste tenker på ISDN som 128kbit siden det som regel er snakk om bruk av begge linjene. Og det er nok ca der du vil finne gjennomsnittshastigheten på 3G.

 

Sånn til sammenligning så har GPRS en teoretisk maks hastighet på 140kbit og 3G pr i dag 384kbit.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden skal 3g på en laptop med et SIM-kort? Teknologien frammover må da kunne slippe unna mobiltelefonens unyttige simkort.

6958843[/snapback]

Tilbyderen av nettet du ønsker å kople deg inn på må jo kunne identifisere deg på en eller annen måte, dersom det er en betalingsløsning. Det gjelder uansett om det er offentlig WLAN, 3G, WiMax, eller annet.

 

Hvis vi på den annen side snakker om gratis tilgang, behøver jo ikke tilbyder vite hvem de skal sende fakturaen til, men jeg tror nok det er et stykke frem til at raske trådløse nett blir gratis å bruke i Norge.

 

EDIT: stryk "raske" i siste setning. Jeg tenkte på WiMax da jeg skrev det - ikke 3G (som er tregt). :)

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...