FenrisC0de Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Vel, jeg prøver å lære meg programmering (VB.NET), og har hittil gitt ut 4 små-programmer. Disse er gratis og man kan finne dem her Men, nå begynner jeg å gå tom for ideér. Er det noen som har noen gode forslag til nyttig programmer? Bare å komme med ønske, whatever Feedback wanted too! Tusen takk!
Gjakmarrja Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Spill? Pacman klone, Snake klone. Lag med API, D3D og OpenGL. Der lærer du MYE. Vanlig applikasjoner så kan f.eks lage "windowsmanager", da lærer du og bruke callback funksjonen enumwindows. Kanskje en prosessmanager? En filexplorer? MovieManger? Synkronisering av mapper mellom to pcen?
GeirGrusom Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 tegneprogram, map editor, form designer, database designer, code editor, sjakkspill, monopol... jeg går aldri tom for idéer når det gjelder programmering, noen ting jeg holder på med nå: Software 3D (C++ og C#) Romskipspill med OpenGL (C++) D programmerings IDE (InDeED)(C#) Disassembler/PE editor (C#)
Gjakmarrja Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Hmm er ikke et C++ IDE egentlig bare "notepad" med mulighet til å kalle en commandline compiler/linker?
qualbeen Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Vel, jeg prøver å lære meg programmering (VB.NET), og har hittil gitt ut 4 små-programmer. Disse er gratis og man kan finne dem her Men, nå begynner jeg å gå tom for ideér. Er det noen som har noen gode forslag til nyttig programmer? Bare å komme med ønske, whatever Feedback wanted too! Tusen takk! 6954098[/snapback] du kan lage et program som teller antall programmer som ligger ute på sida di. Det ligger nemlig 5 programmer ute der nå
GeirGrusom Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 (endret) Hmm er ikke et C++ IDE egentlig bare "notepad" med mulighet til å kalle en commandline compiler/linker? De aller, aller, aller, aller fleste IDE-er er sånn, til alle språk, bortsett fra at bare C/C++, Assembly og D bruker linker (etter det jeg vet) on-topic: Du kan prøve deg på tegnefunksjonene i System.Drawing Sjekk ut f.eks. System.Drawing.Drawing2D.LinearGradientBrush Mye phun der. Endret 28. september 2006 av GeirGrusom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå