Gå til innhold

Bulgaria kanskje med i eu? Påvirkninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sunny Beach er dyrt uansett. Allt er styrt av mafiaen. Var der i sommer og ting var stort sett dyrere enn i Italia hvor jeg var tidligere på sommeren. Kanskje EU bidrar til å fjerne mafiavirksomheten slik at prisen går ned  :hmm:

6945568[/snapback]

 

Bodde 15 min fra sunny beach, og kan ikke akkurat si at det var dyrt der. 6 kroner for en halvliter pils på resturang burde vel si sitt.

Lenke til kommentar
planer om bulgaria til sommeren jeg og noen til.

Vi skal visst til Golden sands eller noe i den dur :wee:

 

Men uansett tror jeg du nok kan drikke deg drita på like mye penger edi der, som vi her bruker på en utepils :p

6945710[/snapback]

 

Jo det var selvfølgelig billig for oss men ikke nødvendigvis i forhold til andre billige land i

EU. Er jo akkurat bare innenfor politisperringene der det er så dyrt foresten, men så er det jo der mye skjer.

Lenke til kommentar

Bulgaria vil garantert ikke innføre Euro fra årsskiftet, så eventuell prisstigning som følge av den faller bort. Jeg har hørt politikere i EU-land som ikke har innført Euro, f.eks., Tsjekkia, som har ment prisnivået har gått opp uansett. Parlamentarikeren jeg snakket med var dog _meget_ EU-kritisk, så hans syn er nok farget av det.

 

Om det blir en prisstigning så vil jeg anta den er marginal sett med norske øyne.

Lenke til kommentar

For å korrigere litt her:

1. Bulgaria blir trolig EU-medlem i løpet av 2007, men ikke nødvendigvis fra 1. januar, noe EU-kommisjonen skal vurdere i oktober.

2. At Bulgaria blir med i EU betyr ikke at de automatisk vil delta i Den økonomiske og monetære union (ØMU), altså innføre Euro. Det er ventet at de fleste av de nye medlemslandene på et eller annet tidspunkt vil gå over til euroen, men det kan ta flere år før de oppfyller kravene til deltagelse i ØMU.

Endret av millencolin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
planer om bulgaria til sommeren jeg og noen til.

Vi skal visst til Golden sands eller noe i den dur :wee:

 

Men uansett tror jeg du nok kan drikke deg drita på like mye penger edi der, som vi her bruker på en utepils :p

6945710[/snapback]

 

Vi var også i Golden Sands nå i September. Sammenlignet med norske priser er det uansett billig, men ta en tur inn til Varna for handling. Det er betraktelig billigere ettersom dette ikke bærer så preg av "turist-plass", hvor enkelte (spesielt taxi-sjåfører) prøver å tyne turistene økonomisk :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Sunny Beach er dyrt uansett. Allt er styrt av mafiaen. Var der i sommer og ting var stort sett dyrere enn i Italia hvor jeg var tidligere på sommeren. Kanskje EU bidrar til å fjerne mafiavirksomheten slik at prisen går ned :hmm:

 

 

Hmm. Sunny Beach er masse billigere enn Italia. Eneste som var billigere i Italia er solkrem, haha

Endret av marjuuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...