Gå til innhold

Førsteinntrykk av Gothic 3 (PC)


Anbefalte innlegg

BTK DRIT i å anklage mcgroven så mye, d er bare et førsteintrykk. . . jeg synes han gjør en bra jobb! synest han skriver et livlig førsteintrykk=) har gledet meg lenge til Gorhic 3 nå, men gleder meg ENDA mer nå etter å ha lest førsteintrykket:) Bra jobba;P

6947835[/snapback]

 

:yes::thumbup: Enig, men selfølgeleg alle he rett til å seie si meining.

6947999[/snapback]

ja, helt enig med deg også! :p klart d at folk ska få si si meining;) men jeg synest kanskje at BTK klager litt vel mye? . . sorry altså men jeg tåler ikke at folk er unødvendig carface, å at de spør og klager om alt mulig når d bare var et førsteintrykk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er mitt system tett opp mot det utvikleren oppgir som det "optimale", så det burde vel holde til å finsikte dette spillet.

6943934[/snapback]

 

For det første, som jeg allerede har sagt flere ganger, du tester uferdig kode, for det andre, du som jobber med å skrive om spill bør vite at anbefalte spesifikasjoner, mer som regel enn unntak, sjelden gir spesielt bra ytelse om man kjører høy oppløsning og alle detaljer på fullt.

 

Utover det gidder jeg ikke kommentere mer, da det tydeligvis ikke er aktuelt her å ta konstruktiv kritikk til etterretning.

6947446[/snapback]

Det er selvsagt aktuelt. Ikke bry deg om G-fansen. Jeg selv (G-skeptiker) er bare uenig i kritikken om den aldri så konstruktiv.

 

Jeg synes ikke spesifikasjoner passer inn i et reiseskildring/førsteinntrykk fra spillet. Det kan komme når koden er ferdig optimalisert og klar for markedet. Slike litt tørre faktaopplysninger passer liksom ikke inn i en følelsesmessig skildring av en fantasiverden.

 

Dessuten er det ikke bare baske seg i språklige finurligheter og maleriske skildringer, det krever nemlig høyt intellektuelt nivå og et stort forfatter talent. Har man ikke det, faller det veldig igjennom og minner mer om en ungdomskolestil. Det gir en klam opplevelse for leseren. Det er ikke alle som er på Herman Melville nivå.

Lenke til kommentar
Konklusjon

 

Mens du leser dette, jobber Piranha Bytes på spreng for å få klar den ferdige utgaven av Gothic 3 som skal komme ut 13. oktober. Forhåpentligvis lykkes utviklerne, for feilprosenten er i overkant høy i den ferske og såkalte anmelderversjonen vi har testet. Likevel er det svært mye som imponerer i dette rollespillet. Min trang til å utforske Myrtana er så høy at jeg snart svever. Vi snakker om et spill man trygt kan ofre søvn, jobb og skole for. Levende miljøer, spennende kamper, og interessante karakterer gjør Gothic 3 til noe av det mest lovende innen sjangeren noensinne. Nok skriverier, jeg må utforske videre. Men ha øynene på stilk, plutselig dukker omtalen opp her på Gamer.no – hvis jeg klarer å trykke ”Quit” under mitt utrolige eventyr.

 

Wohoo, nå vet jeg hva/hvem jeg skal skylde på når lærerne spør hvorfor jeg har så mye fravær i Oktober! :D

Lenke til kommentar

"Desto større = desto bedre kvalitet ?" er ikke nødvendigvis rett. Boiling Point er på ei DVD-plate, men det er et veldig uferdig spill med milliarder av bugs, og langt ifra den best tenkelige grafikken. BF2 tar veldig lite plass (1.4GB eller noe slik, selv om at det ligger på ei DVD-plate), men det er jo et veldig høyteknologisk spill.

 

Uansett, til spørsmålet ditt: Gothic 3 kommer på ei DVD-plate. :)

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål..

 

Jeg trodde Gothic var en mmporg, akkurat som World of Warcraft?  Men det er altså et singleplayer rollepsill på linje med Oblivion?

6977452[/snapback]

Og foretrekk "av samme type som" framfor "på linje med". Eg ville bli svært skuffa om G3 ikkje er vesentleg betre enn Oblivion ;).

 

Men det er eit åpent rollespel for ein spelar, ja.

 

Kay

Lenke til kommentar
"Desto større = desto bedre kvalitet ?" er ikke nødvendigvis rett.

6971964[/snapback]

 

sa det kun for å skape litt diskusjon. Mange husker vel san andreas som var høvelig stort, men litt av en skuffelse når det gjaldt grafikk.

6977335[/snapback]

 

Var det skuffende når det gjaldt grafikk? SA kunne ikke ha bedre grafikk. Det er i utgangspunktet et spill laget for PS2, og da kan man ikke ha next-gen grafikk. Dessuten var det heller ikke meningen at SA skulle ha bedre grafikk enn det som det hadde. De begynte å legge ut bilder på nett mange måneder før spillet kom ut, så alle burde ha vært forberedt på hvordan grafikken ville se ut - og dermed ikke bli skuffet.

Lenke til kommentar
"Desto større = desto bedre kvalitet ?" er ikke nødvendigvis rett.

6971964[/snapback]

 

sa det kun for å skape litt diskusjon. Mange husker vel san andreas som var høvelig stort, men litt av en skuffelse når det gjaldt grafikk.

6977335[/snapback]

 

Var det skuffende når det gjaldt grafikk? SA kunne ikke ha bedre grafikk. Det er i utgangspunktet et spill laget for PS2, og da kan man ikke ha next-gen grafikk. Dessuten var det heller ikke meningen at SA skulle ha bedre grafikk enn det som det hadde. De begynte å legge ut bilder på nett mange måneder før spillet kom ut, så alle burde ha vært forberedt på hvordan grafikken ville se ut - og dermed ikke bli skuffet.

6977712[/snapback]

 

uff, der bomma jeg igjen. Jeg tenkte på pc versjonen, så er det sagt. Men jeg syns heller ikke at xbox versjonen var noe stor i grafikk heller, selv om de hadde et halvt år på å tune den iforhold til ps2.

meningen er vel alltid å få en god grafikk? det er vel derfor de har kjøpt tilgang til en bedre grafikkmotor nu.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hmm er noe galt med mitt gothic3 spill eller?? begynner å spille og da er alle folka dyr og orker svasrte klosser som springer rund.... har oppdatert mit grafikk kort og men hjelper ikke bruker et radeon ati 800xp pro noen forslag?

7060877[/snapback]

Opplevde noe av det samme selv på de høyeste innstillingene, skulle tro man hadde klart å luke det bort før fullversjonen ble sluppet.

 

Hva det kommer av vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...