Gå til innhold

Erfaringer med HP Compaq nx6325?


Cowboystrekk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne modellen bruker vi på skolen vår. Den er meget robust, da Nx serien er retter mot bedrifter. Også har den finger-avtrykk leser. Denne maskinen kjører til og med Battlefield 2 gankse ok med alt av grafikk options på det laveste. Men vi har den med 1gb ram.

Edit: Glemte å si at vi har Amd Sempron 3500+ modellen og ikke to-kjernes prosessoren.

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Denne modellen bruker vi på skolen vår. Den er meget robust, da Nx serien er retter mot bedrifter. Også har den finger-avtrykk leser. Denne maskinen kjører til og med Battlefield 2 gankse ok med alt av grafikk options på det laveste. Men vi har den med 1gb ram.

Edit: Glemte å si at vi har Amd Sempron 3500+ modellen og ikke to-kjernes prosessoren.

6969639[/snapback]

 

Ok, vil tro den yter litt bedre, støyer mindre etc med tokjerneren enn den dere bruker. Hvordan synes du den er ellers?

Lenke til kommentar

Det som er problematisk med denne pcen er at ingen har den på lager. Har ringt de fleste nettbutikkene som selger den, jeg tror tre av de sa at de ikke solgte den lenger og at det var en feil at den lå der. Blant annet directbuy. Noen nettbutikker sa imidlertid at de kom til å få den inn i løpet av oktober. Noen som vet noe om dette, eller som faktisk har klart å få kjøpt denne pcen til en så lav pris?

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for en måneds tid siden, fikk den for 6400,- tror jeg det var. Funker helt fint med vista. Batteriet varer ikke helt 4 timer men ca 3 - 3,5 timer.

Har installert 512 mb minne ekstra, det må man nesten ha. Men maskin virker solid og er forholdsvis stille, grei å ha med på skolen.

Lenke til kommentar
Det som er problematisk med denne pcen er at ingen har den på lager. Har ringt de fleste nettbutikkene som selger den, jeg tror tre av de sa at de ikke solgte den lenger og at det var en feil at den lå der. Blant annet directbuy. Noen nettbutikker sa imidlertid at de kom til å få den inn i løpet av oktober. Noen som vet noe om dette, eller som faktisk har klart å få kjøpt denne pcen til en så lav pris?

6970767[/snapback]

 

litt merkelig det da da den er en ganske ny modell og flere av samme modell med andre spesifikasjoner er på vei ut nå.

Lenke til kommentar
Har ringt de fleste nettbutikkene som selger den, jeg tror tre av de sa at de ikke solgte den lenger og at det var en feil at den lå der. Blant annet directbuy. Noen nettbutikker sa imidlertid at de kom til å få den inn i løpet av oktober.

6970767[/snapback]

 

Litt rart at directbuy har endret prisen på den flere ganger de siste dagene om de aldri vil få den inn igjen? Hvilke butikker du snakket med kom til å få den ila oktober da?

Lenke til kommentar
Kjøpte denne for en måneds tid siden, fikk den for 6400,- tror jeg det var.  Funker helt fint med vista. Batteriet varer ikke helt 4 timer men ca 3 - 3,5 timer.

Har installert 512 mb minne ekstra, det må man nesten ha. Men maskin virker solid og er forholdsvis stille, grei å ha med på skolen.

6970880[/snapback]

 

Hvilke type minnebrikke følger med? Hvilket merke? Fikk du den nye brikken til å kjøre i dobbeltkanal med den du allerede hadde? Har jo endel å si for 3D-ytelsen siden grafikk-kortet er integrert.

Lenke til kommentar

OT: jeg trodde også at det var snakk om feilprising når jeg kjøpte nx6310

https://prisguiden.no/product.php?p...45c1#userReview

Ikke min erfaring, men jeg har samme config, det ser ut som om den pcen ikke er å oppdrive lenger? Kjøpte min for noen uker siden. Minneprodusenten har jeg ikke hørt om før (ikke den samme som dell pcene kommer med for tiden i allefall). Kan dessverre ikke sjekke hva produsenten heter siden jeg solgte brikken og satt inn en 1gb kingston 667 i stedet.

Byggekvaliteten virker veldig god til å være en 5500,- kroners maskin. Tastaturet er litt støyete, men er veldig godt å skrive på. Knappene og touchpaden er glimrende synes jeg.

Vet ikke om det gjelder 6325 siden maskinen bruker annet hk & cpu, men her er mine erfaringer med støy & varme:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377&hl=

Lenke til kommentar
OT: jeg trodde også at det var snakk om feilprising når jeg kjøpte nx6310

https://prisguiden.no/product.php?p...45c1#userReview

Ikke min erfaring, men jeg har samme config, det ser ut som om den pcen ikke er å oppdrive lenger? Kjøpte min for noen uker siden. Minneprodusenten har jeg ikke hørt om før (ikke den samme som dell pcene kommer med for tiden i allefall). Kan dessverre ikke sjekke hva produsenten heter siden jeg solgte brikken og satt inn en 1gb kingston 667 i stedet.

Byggekvaliteten virker veldig god til å være en 5500,- kroners maskin. Tastaturet er litt støyete, men er veldig godt å skrive på. Knappene og touchpaden er glimrende synes jeg.

Vet ikke om det gjelder 6325 siden maskinen bruker annet hk & cpu, men her er mine erfaringer med støy & varme:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377&hl=

6978944[/snapback]

 

Såvidt jeg vet så er 6325 en oppgradering av 6125 som fikk god kritikk her på HW pga god batterilevetid og lavt støynivå. Det er tydelig at HP/compaq kan å bygge gode bærbare med AMD-prosessor, noe det desverre ikke virker som HP alene greier, har prøvd flere av intel-modellene deres også og synes også mange av de støyer mye og blir varme, spesielt de billigste.

Lenke til kommentar

min har ingen problemer med varme og støy lenger i allefall. Hva angår varme er den mye bedre enn min forrige maskin, dell inspiron 500m. Tastaturet og der hvor håndleddene hviler når man skriver blir ikke varme i det hele tatt, maskinen blir heller ikke særlig varm under. Dell500m ble glovarm under og ubehagelig varm oppå også, faktisk så ille at det gjorde vondt i håndleddene! Så jeg er foreløpig veldig fornøyd med byggekvaliteten til nx6310 (maskinen er også godt avstivet og lager heller ingen knirkelyder)

Endret av mandela
Lenke til kommentar
min har ingen problemer med varme og støy lenger i allefall. Hva angår varme er den mye bedre enn min forrige maskin, dell inspiron 500m. Tastaturet og der hvor håndleddene hviler når man skriver blir ikke varme i det hele tatt, maskinen blir heller ikke særlig varm under. Dell500m ble glovarm under og ubehagelig varm oppå også, faktisk så ille at det gjorde vondt i håndleddene! Så jeg er foreløpig veldig fornøyd med byggekvaliteten til nx6310 (maskinen er også godt avstivet og lager heller ingen knirkelyder)

6982520[/snapback]

Høres bra ut det, da blir ikke kompisen min skuffet når han får sin ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...