Gå til innhold

CPU vifta går alt for fort


Vikers88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du har vel koblet den til hovedkortet med en tre-pins kontakt og ikke med en fire-pins kontakt til PSUen? Kanskje et litt dumt spørsmål, men alle kan gjøre feil. ;) Hvilken CPU-vifte er det snakk om, forresten?

Lenke til kommentar

Den er kobla til tre pin kontakten på hovedkortet ja :) Trur det er en vifte som fugte med Pentium 4 "Northwood" prosessoren, er ikke sikker altså :p Men det er en 70x70mm vifte i hvertfall, som går på full guffe i 4500rpm :blush:

 

Det ser ut som at 3-pin kontaktene på hovedkortet ikke regulerer hastigheten med gradene :hmm: De går 100% uansett :cry:

Noen som kan hjelpe meg med det?

Endret av Vikers88
Lenke til kommentar
Den er kobla til tre pin kontakten på hovedkortet ja  :)  Trur det er en vifte som fugte med Pentium 4 "Northwood" prosessoren, er ikke sikker altså :p Men det er en 70x70mm vifte i hvertfall, som går på full guffe i 4500rpm :blush:

 

Det ser ut som at 3-pin kontaktene på hovedkortet ikke regulerer hastigheten med gradene :hmm: De går 100% uansett :cry:

Noen som kan hjelpe meg med det?

6938681[/snapback]

 

Har du koblet den til "rett" kontakt? Den som heter cpu_fan...

Lenke til kommentar
Den er kobla til tre pin kontakten på hovedkortet ja  :)  Trur det er en vifte som fugte med Pentium 4 "Northwood" prosessoren, er ikke sikker altså :p Men det er en 70x70mm vifte i hvertfall, som går på full guffe i 4500rpm :blush:

 

Det ser ut som at 3-pin kontaktene på hovedkortet ikke regulerer hastigheten med gradene :hmm: De går 100% uansett :cry:

Noen som kan hjelpe meg med det?

6938681[/snapback]

 

Har du koblet den til "rett" kontakt? Den som heter cpu_fan...

6954738[/snapback]

 

Jepp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...