Gå til innhold

Sapphire x1900xt oppkobling


OlaTK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har gått til innkjøp av et x1900xt kort fra Sapphire.

Jeg må selvfølgelig koble til PCI-E kontakten (6-pin), men oppe på kortet er det også en 3-pins kontakt, skal jeg bry meg med den? Hvilken kontakt må jeg i så fall ha for å sette der?

6935201[/snapback]

 

 

 

det er en 3pin strøm kontakt som du må ha i for å få det til å virke, har det samme kortet. en 3 pin strøm fra psuen må du plugge i den....

Endret av Fredz0rz0r
Lenke til kommentar
Har gått til innkjøp av et x1900xt kort fra Sapphire.

Jeg må selvfølgelig koble til PCI-E kontakten (6-pin), men oppe på kortet er det også en 3-pins kontakt, skal jeg bry meg med den? Hvilken kontakt må jeg i så fall ha for å sette der?

6935201[/snapback]

det er en 3pin strøm kontakt som du må ha i for å få det til å virke, har det samme kortet. en 3 pin strøm fra psuen må du plugge i den....

6935392[/snapback]

Dette var da et usedvanlig dårlig råd av deg! Hvis han hadde fulgt ditt råd så hadde skjermkortet og kanskje også hovedkortet m.m. vært ødelagt. Du kan da umulig ha dette kortet selv. Vil bare minne om at hvis man ikke vet hva man snakker om så er det direkte dumt å late som man vet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en 400W NorthQ 4001SE til holde til å kjøre det kortet. Fulgte med en lapp som sa at på X1900-serien annbefaler de minst 450W og 30A på 12V'en.

Syns dette var litt drøyt. Noen som vet om jeg trenger ny PSU?

Og vil det være skadelig for delene å teste det ut med en for svak PSU (den jeg har)?

 

Edit: har sånn PCIe-kontakt på PSU'en... hvordan gjelder det da med 12V'eren?

Endret av Jg.a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...