Gå til innhold

Gmail som "default" mailprogram?

Mulleman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få Windows til å forstå at jeg ønsker å bruke gmail-kontoen min når jeg klikker på en "send mail til" link? Om jeg går til Tools/Internet Options/Programs i Explorer kan jeg velge mellom Hotmail/MSN Explorer/Opera/Outlook, men hva gjør jeg for å kunne velge Gmail?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GMail notifier funker fint på PC og på Mac. Du kan også stille inn kontoen i Outlook, f.eks. Da må du aktivere POP på gmail-kontoen din. Det kan du gjøre i innstillingene. Der er også instrukser til hvordan du skal stille inn kontoen i de enkelte epostprogrammene...

Skrevet
GMail notifier funker fint på PC og på Mac. Du kan også stille inn kontoen i Outlook, f.eks. Da må du aktivere POP på gmail-kontoen din. Det kan du gjøre i innstillingene. Der er også instrukser til hvordan du skal stille inn kontoen i de enkelte epostprogrammene...

6920910[/snapback]

Problemet var at jeg ønsker å få opp gmail-kontoen når jeg klikker på en "send mail til" link. Har allerede gmail-notifier, som funker prima når det gjelder å varsle om ny mail, men den har ingenting med hvilket mailprogram/leverandør som starter når jeg klikker på en såkalt "send mail til" link. Ønsker IKKE å bruke Outlook selv om jeg vet at gmailene kan forwardes til det programmet.

Skrevet

Er ikke sikker på at det du ønsker er mulig .

Mailto = Microsoft HTML Mailto Pluggable Protocol

Kikk i registry under :

HKEY_CLASSES_ROOT\mailto\shell\open\command

Der kan du under default string skifte ut hvilket program som skal starte .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...