Gå til innhold

Regler for moped/scooter?


galskapen

Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ved fyllte 16 har man lov å ta lappen på Moped og Lettmotorsykkel. Moped er 50 CC og Letmottorsykkel er 125 CC.

 

Edit: måtte rette noe. Ser ut som jeg er litt trøtt.

 

 

Men er det noen fordeler å ha lettsykkel da? gjelder 10 års grensen for passasjer og at man bare kan kjøre 45 km/t like mye for lettsykkel som moped/scooter? i hensyn til at man bare er 16 år?

er litt fersk på evnet men har veldig lyst til å finne ut litt mer her ;p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I byggefelt skal man kjøre veldig sakte. Og hvis man har en kamerat, kan det være kjekt å la hen sitte på ned til f.eks. butikk.. wink.gif

Det virker fornuftig. I så lave hastigheter som det er i byggefelt, er det lite som kan gå galt.

Man kunne tillate dette uten å tillate passasjerer på landeveien.

 

Når det gjelder 10-årsgrensa, synes jeg man burde endre max 10 år til minimum 10 år.

Jeg mener at det er tryggere å ha jevnaldrende bakpå enn å tro at en f.eks. treåring skal klare å klamre seg fast.

I hvert fall ned til butikken eller med max fart 30 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Du kan øvelseskjøre fra du er 15 da.

 

Du må og ha fullført trafikalt grunnkurs for og øvelseskjøre på moped scooter. og ledsager må ha hatt lappen på TUNG mc sammenhengen i 5 år og må ha fylt 25 år. Når man øvelseskjører må ledsager ha tung mc og intercom.(intercom må du ha og for og snakke med hverandre.) Mulig man kan ha lettmc også. usikker på det, noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...