Gå til innhold

Finnes det er program som tar backup av seg selv?


John Deere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja, det tror jeg alle slike programmer kan, det er en grunnleggende tanke innen backup. Det kalles for Incremental eller Differential, i motsetning til Full.

 

Full backup

A backup of all (selected) files on the system. In contrast to a drive image, this does not included the file allocation tables, partition structure and boot sectors.

Incremental backup

A backup that only contains the files that have changed since the most recent backup (either full or incremental). The advantage of this is quicker backup times, as only changed files need to be saved. The disadvantage is longer recovery times, as the latest full backup, and all incremental backups up to the date of data loss need to be restored.

Differential backup

A cumulative backup of all changes made since the last full backup. The advantage to this is the quicker recovery time, requiring only a full backup and the latest differential backup to restore the system. The disadvantage is that for each day elapsed since the last full backup, more data needs to be backed up, especially if a majority of the data has been changed.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Ok. Så om jeg f. eks. oppdaterer et word-dokument og sletter en powerpoint-fremføring, så kan jeg stille inn programmet slik at det oppdaterte dokumentet overskriver det gamle i backup-mappen samt at programmet sletter dokumentet som har blitt slettet i mappen den skal synkroniseres mot?

Lenke til kommentar
Ok. Så om jeg f. eks. oppdaterer et word-dokument og sletter en powerpoint-fremføring, så kan jeg stille inn programmet slik at det oppdaterte dokumentet overskriver det gamle i backup-mappen samt at programmet sletter dokumentet som har blitt slettet i mappen den skal synkroniseres mot?

6980228[/snapback]

 

 

Du har vel prøvd det enkelt verktøy fra miCro....soft, synctoy , har du ikke det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...