Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Du er klar over at homofiles rettigheter har gått fremover med stormfart, ikke sant? Det er ikke lenge siden homofil sex var forbudt ved lov. Å gi samfunnet tid til å akklimatisere seg tror jeg ikke er så dumt. "Homo" er fremdeles et skjellsord blant mange, og homofil intimitet har ikke hatt spesiellt lang fartstid på film og tv.

Jeg ser ikke helt hvem det tjener å vente på de intolerante og trangsynte, men det går på bekosting av de homofiles rettigheter. Dessuten virker det ikke som om de utgjør et overveldende flertall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes plenty med barnløse, som aldri kan eller vil få barn. Trist, ja. Men det er altså realiteten. Det vil aldri bli en rettighet at alle skal få barn. Like lite som det er en rettighet å få sex.

Poenget med den nye ekteskapsloven er å gi alle muligheten til å få barn uansett seksuelle preferanser. Det er vel opp til adopsjonsbyråene og myndighetene om det enkelte par får lov.

 

Hvis du skal bruke adopsjon som argument for for å redde barn i nød blir det et vikarierende motiv. Antallet barn som hjelpes ut av vanskelige situasjoner antar jeg er mikroskopisk i forhold til andre mulige tiltak. Her er det ikke akkurat barn i nød som står i fokus.

Antar du? Etter det jeg har lest har internasjonal adospjon fra homofile vært til stor hjelp. Men det blir mitt ord mot ditt med mindre jeg klarer å finne artikkelen igjen.

 

Er det slik at jeg som egentlig presenterer ganske moderate tanker her skal bli skyteskive for deres rettmessige harme?

Ja, du er litt av en martyr. :roll:

Endret av O89
Lenke til kommentar
Det har jeg gjort ganske klart hele tiden. Barna kommer først. Det får ikke hjelpe om de intolerante og trangsynte allerede har gjort dette til sitt mantra. For meg er det et reellt argument.

Hva har du gjort hele tiden?

 

Gidder ikke lese meg flere sider tilbake i tråden, så jeg spør: Hvordan er det til barnas gode at de muligens må sitte på fosterhjem frem til voksen aldre istedet for å bli adoptert?

Endret av O89
Lenke til kommentar
Men ikke de adopterte?

 

Hva mener du.

 

Det finnes plenty med barnløse, som aldri kan eller vil få barn. Trist, ja. Men det er altså realiteten. Det vil aldri bli en rettighet at alle skal få barn. Like lite som det er en rettighet å få sex.

 

Så barn kommer først, med mindre argumentet går mot deg?

Lenke til kommentar
Det har jeg gjort ganske klart hele tiden. Barna kommer først. Det får ikke hjelpe om de intolerante og trangsynte allerede har gjort dette til sitt mantra. For meg er det et reellt argument.

Hva har du gjørt hele tiden?

 

Gidder ikke lese meg flere sider tilbake i tråden, så jeg spør: Hvordan er det til barnas gode at de muligens må sitte på fosterhjem frem til voksen aldre istedet for å bli adoptert?

 

 

Jeg begynte å skrive her for bare et par sider siden. Hvis du ikke gidder å ta deg tid, så foreslår jeg at du heller tar med deg forutinntattheten din et annet sted.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Så barn kommer først, med mindre argumentet går mot deg?

 

Nei. Som sagt. Vikarierende motiv. Dessuten er kunstig befruktning, etc. også en faktor her. Er homofile noen slags Angelina Jolies, som vil adoptere for adopsjonens skyld? Antageligvis ikke. Vil du redde verden, så finnes det et vell av alternativer. Har du reddet noen barn i dag? Mulighetene står vid åpne.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Jaha... Sterke følelser i aksjon her skjønner jeg. Jeg rakk ikke å se ditt innlegg siden jeg var opptatt med å redigere mitt eget.

 

Ser ut til at jeg faktisk hadde rett når jeg antok at enkeltes harme over dette spørsmålet ville projiseres over på den eneste som hadde et litt annerledes syn.

Lenke til kommentar
Jeg begynte å skrive her for bare et par sider siden. Hvis du ikke gidder å ta deg tid, så foreslår jeg at du heller tar med deg forutinntattheten din et annet sted.

Fire sider med ørten innlegg. Men jeg skumleste over dem i håp om at du på et tidspunkt sa noe som besvarte mitt sprøsmål, men det ser ikke slik ut.

 

Fint at du også hoppet bukk over de andre argumentene mine. :thumbup:

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal alle få lov til å adoptere men ikke homofile? Alene mødre får jo adoptere, samme med alene fedre. Gamle mennesker også, kan love deg at ungen kommer til å bli mobbet noe sjukt når h*n er 13 år eller noe og morra er 75. men det er jo fortsatt helt ok, fordi hun er i allefall ikke homoseksuell.

Lenke til kommentar
Fire sider med ørten innlegg. Men jeg skumleste over dem i håp om at du på et tidspunkt sa noe som besvarte mitt sprøsmål, men det ser ikke slik ut.

 

Fint at du også hoppet bukk over de andre argumentene mine. :thumbup:

 

 

Det var ikke meningen å hoppe bukk over argumentene dine. Jeg kan bare ikke se hvilke argumenter du viser til.

 

For å gjenta hovedargumentet mitt, så går det på at jeg tror det er viktig at barn har både en mor og en far å forholde seg til. Jeg har selv vokst opp med en far som ikke stilte opp. Det har fått reelle konsekvenser for mitt liv. Jeg unner ingen det samme. Sånn sett går ikke min skepsis på homofile direkte, men på viktigheten av å ha både en farsfigur og en morsfigur i livet. Jeg kan også nevne at jeg presiserte at jeg synes familier med enslige foreldre er et verre alternativ enn homofile foreldre.

 

At aleneforeldre får adoptere er betenkelig synes jeg.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Er mye som kan skrives.

 

Er man ikke uskyldig inntil man er funnet skyldig? Det virker nemlig som at homofile er dømt som dårlige foreldre.

 

Folk snakker om norm. At normen har vært kvinne og mann. Men la meg minne dere på at normen en gang var at kongen skulle bestemme over riket, at kvinner ikke hadde stemmerett... Dette argumentet faller i grus. Vi må jo få samfunnet og verden til å gå fremover.

 

Kanskje homofile jevnt over er bedre foreldre enn heterofile? Er ingen som spør dette spørsmålet. Det kan fort være tilfellet det. Homofiles vanskelighet med å få barn, og deres innsats for å få det til, vil føre til meget ivrige og skarpe foreldre. Kanskje vi alle hadde tjent på å ha homofile foreldre? Kanskje verden da hadde vært mer tolerant.

 

Det finnes ingen empiri eller forskning som tilsier at homofile er dårlige foreldre. Så det hoverer bare en masse antakelse uten noen form for bevis. Tenk om rettsvesenet var slik? "Ja, han ser skyldig ut, jeg ser det i øynene. Han dømmes til fengsel".

 

Til slutt må jeg bare spørre: Når lever vi? I steinalderen? Det er skremmende hvor liten liberalismen og friheten eksisterer i samfunnet. Folk må da få velge å leve livene sine slik de vil, så lenge de ikke skader noen andre. Makan til et primitivt samfunn! Men ytringsfriheten er også svak nok som den er. Man skal kunne ytre det man mener. Men mener man homofile er dårlige/ikke burde være foreldre - så må man underbygge det med empiri og bevis. Smarte mennesker krever mer enn løse anklager.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...