Gå til innhold

EOS 30D brukt, eller EOS 400D\ EOS 350D?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er et 3md gammelt EOS 30D\m Sigma 18-125mm F3.5-5.6 uten minnekort et bra kjøp for 8725,-?

 

Eller bør jeg gå for et av de billigere?

 

Er mitt første speilrefleks, men regner med jeg vil lære kameraet å kjenne uansett hvilket jeg velger..

 

Edit: Er en jeg kjenner som selger.

Edit2: Kan jeg ta bilder av denne kvaliteten med disse? http://www.exoticcarsite.com/gallery/main....g2_itemId=27096

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som objektivet får en del dårlig kritikk for autofokusen (AF), og testen det er linket til lenger oppe her sier at de faktisk slo av autofokus på tele. Om du vil bruke AF på tele, så er det kanskje greit å kjøpe noe annet? Både Sigma og Tamron er stort sett noe dårligere enn originaloptikk på AF, bortsett fra enkelte objektiver med en spesielt rask fokusmotor.

 

Prisen på huset er grei nok den, om huset er pent brukt og så godt som nytt. 2500 kroner under billigste nytt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tenkte å slenge meg med på råd, slik for å gjøre ting litt vanskeligere.

 

Jeg satt lenge å vurderte hva jeg skulle gjøre.. Kjøpe 30D og billig optikk, eller gå for 350D og legge mer penger i optikk..

 

Valget ble tatt i butikken, og innkjøpet ble en 350D med den nye og KANON gode linsa 24 - 105 F4L IS i fra Canon. Jeg har ikke angret et sekund på det kjøpet. Var i begynelsen litt bekymra for at kameraet skulle bli lite, men etter å ha brukt det en hel del synes jeg det er helt konge.

 

Er bildekvalitet en avgjørende faktor, er det nesten likegyldig hvilket kamera du velger. Stort sett alle kameraer i dag gir deg prima bildekvalitet. I de fleste tilfeller er det glasset du putter foran LCD brikka som er begrensningen.

 

Så konklusjonen min må vel være, spar penger på kamerahus og bruk de på optikk. Når du synes 350D får for få muligheter er du moden for noe mer enn en 30D uansett. :)

 

-Ottern

www.fuelphotos.com

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenkte å slenge meg med på råd, slik for å gjøre ting litt vanskeligere.

 

Jeg satt lenge å vurderte hva jeg skulle gjøre.. Kjøpe 30D og billig optikk, eller gå for 350D og legge mer penger i optikk..

 

Valget ble tatt i butikken, og innkjøpet ble en 350D med den nye og KANON gode linsa 24 - 105 F4L IS i fra Canon. Jeg har ikke angret et sekund på det kjøpet. Var i begynelsen litt bekymra for at kameraet skulle bli lite, men etter å ha brukt det en hel del synes jeg det er helt konge.

 

Er bildekvalitet en avgjørende faktor, er det nesten likegyldig hvilket kamera du velger. Stort sett alle kameraer i dag gir deg prima bildekvalitet. I de fleste tilfeller er det glasset du putter foran LCD brikka som er begrensningen.

 

Så konklusjonen min må vel være, spar penger på kamerahus og bruk de på optikk. Når du synes 350D får for få muligheter er du moden for noe mer enn en 30D uansett. :)

 

-Ottern

www.fuelphotos.com

6904852[/snapback]

 

Hei! Jeg vurderer også å gå til anskaffelse av SLR. Bruker et Canon S3 IS nå og merker at det kanskje ikke dekker de mulighetene jeg har lyst på. Synes det er litt lyssvakt optikk i kameraet. Synes bildene blir støyfulle og blurry, uansett om jeg bruker stativ.

 

Jeg har vurdert et 350D men hvilke objektiv burde jeg ha for å dekke makro 0 cm, og helt til 12 X zoom? Det har jo en enorm fin spennvidde det S3 IS kameraet, men så er vel ikke bildekvaliteten så enorm siden du får alt i en linse?

 

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert et 350D men hvilke objektiv burde jeg ha for å dekke makro 0 cm, og helt til 12 X zoom?
Det objektivet finnes ikke. Du trenger et eget makroobjektiv eller et godt fastobjektiv med mellomringer.

 

Å måle makro i avstand er ikke noe god ide, det sier lite om forstørrelsen sånn at det blir umulig å sammenligne to forskjellige objektiver eller kamera.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenkte å slenge meg med på råd, slik for å gjøre ting litt vanskeligere.

 

Jeg satt lenge å vurderte hva jeg skulle gjøre.. Kjøpe 30D og billig optikk, eller gå for 350D og legge mer penger i optikk..

 

Valget ble tatt i butikken, og innkjøpet ble en 350D med den nye og KANON gode linsa 24 - 105 F4L IS i fra Canon. Jeg har ikke angret et sekund på det kjøpet. Var i begynelsen litt bekymra for at kameraet skulle bli lite, men etter å ha brukt det en hel del synes jeg det er helt konge.

 

Er bildekvalitet en avgjørende faktor, er det nesten likegyldig hvilket kamera du velger. Stort sett alle kameraer i dag gir deg prima bildekvalitet. I de fleste tilfeller er det glasset du putter foran LCD brikka som er begrensningen.

 

Så konklusjonen min må vel være, spar penger på kamerahus og bruk de på optikk. Når du synes 350D får for få muligheter er du moden for noe mer enn en 30D uansett. :)

 

-Ottern

www.fuelphotos.com

6904852[/snapback]

 

Hei! Jeg vurderer også å gå til anskaffelse av SLR. Bruker et Canon S3 IS nå og merker at det kanskje ikke dekker de mulighetene jeg har lyst på. Synes det er litt lyssvakt optikk i kameraet. Synes bildene blir støyfulle og blurry, uansett om jeg bruker stativ.

 

Jeg har vurdert et 350D men hvilke objektiv burde jeg ha for å dekke makro 0 cm, og helt til 12 X zoom? Det har jo en enorm fin spennvidde det S3 IS kameraet, men så er vel ikke bildekvaliteten så enorm siden du får alt i en linse?

 

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre

6906021[/snapback]

 

Skal du ha kamra med bedre lysføksomhet enn på s3is koster det en god del penger da!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenkte å slenge meg med på råd, slik for å gjøre ting litt vanskeligere.

 

Jeg satt lenge å vurderte hva jeg skulle gjøre.. Kjøpe 30D og billig optikk, eller gå for 350D og legge mer penger i optikk..

 

Valget ble tatt i butikken, og innkjøpet ble en 350D med den nye og KANON gode linsa 24 - 105 F4L IS i fra Canon. Jeg har ikke angret et sekund på det kjøpet. Var i begynelsen litt bekymra for at kameraet skulle bli lite, men etter å ha brukt det en hel del synes jeg det er helt konge.

 

Er bildekvalitet en avgjørende faktor, er det nesten likegyldig hvilket kamera du velger. Stort sett alle kameraer i dag gir deg prima bildekvalitet. I de fleste tilfeller er det glasset du putter foran LCD brikka som er begrensningen.

 

Så konklusjonen min må vel være, spar penger på kamerahus og bruk de på optikk. Når du synes 350D får for få muligheter er du moden for noe mer enn en 30D uansett. :)

 

-Ottern

www.fuelphotos.com

6904852[/snapback]

 

Hei! Jeg vurderer også å gå til anskaffelse av SLR. Bruker et Canon S3 IS nå og merker at det kanskje ikke dekker de mulighetene jeg har lyst på. Synes det er litt lyssvakt optikk i kameraet. Synes bildene blir støyfulle og blurry, uansett om jeg bruker stativ.

 

Jeg har vurdert et 350D men hvilke objektiv burde jeg ha for å dekke makro 0 cm, og helt til 12 X zoom? Det har jo en enorm fin spennvidde det S3 IS kameraet, men så er vel ikke bildekvaliteten så enorm siden du får alt i en linse?

 

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre

6906021[/snapback]

 

Skal du ha kamra med bedre lysføksomhet enn på s3is koster det en god del penger da!

6916544[/snapback]

 

Jeg vurderer nå å selge S3 IS kameraet og gå for et EOS 400 og kjøpe en linse med F1.8 55mm (rundt 4.000 kr). Vil jo sikkert få utrolig gode nattbilder med et slikt. Synd det bare er 30 sekunders lukkertid på den saken, men man kan vel bruke fjernkontroll og styre dette manuellt? (Fersk i gamet)

Lenke til kommentar
Synd det bare er 30 sekunders lukkertid på den saken, men man kan vel bruke fjernkontroll og styre dette manuellt? (Fersk i gamet)

6934379[/snapback]

 

På 350D og ganske sikkert på 400D er det "bulb" modus så du kan ha så lang lukkertid du bare vil. Fungerer bra med fjernkontrol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...