Gå til innhold

avp.exe, snusk eller ikke?

Mit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har gått fort igjennom oppgavene i Windows Oppgavebehandling og sjekket hva de forskjellige er til med processlibrary.com.

jeg har to filer som heter avp.exe oppe og går, Prosesslibrary mener dette er Snusk (Se mer Her), jeg tror det er anti-virus-programmet mitt (kapersky Internet security 6), hvordan kan jeg enkelt sjekke hva det er for noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er rimelig sikker på at det er kaspersky. Bruker programmet selv og har den samme prosessen gående i oppgavebehandling.

File Research Center mener også at prosessen tilhører Kaspesky.

6898920[/snapback]

Ja det var det jeg regna med, har ikke hatt problemer med at den har kjørt så det er sikkert riktig.

Fant forresten dette når jeg søkte på kun avp:

'avp' can also be:

avp.exe  Trojan.W32.Depress

avpm.exe  Kaspersky AntiVirus

avpcc.exe  Kaspersky AntiVirus

avpguard.exe  n/a

avprotect9x.exe  n/a

avprotect.exe  n/a

Siden jeg da har verken avpm.exe eller avpcc.exe, så er vel sansynligheten for at avp.exe er Kapersky ganske stor :)

Takker for svar!

Skrevet

et tips kan også være å søke etter filen avp.exe lokalt på maskina di. Ligger den under "c:\programfiler\kaspersky antivirus\" (eller hva nå den antivirus-mappa heter) er jo det en liten "garanti" på at det ikke er snusk.

Jeg har skrevet garnati i hermetegn, fordi det selvfølgelig er fullt mulig at et virus/trojaner o.l. lagrer filen i kaspersky-mappen, men sannsynligheten for det er såpass lav, at man sikkert kan tenke på den som fraværende?

Skrevet
et tips kan også være å søke etter filen avp.exe lokalt på maskina di. Ligger den under "c:\programfiler\kaspersky antivirus\" (eller hva nå den antivirus-mappa heter) er jo det en liten "garanti" på at det ikke er snusk.

Jeg har skrevet garnati i hermetegn, fordi det selvfølgelig er fullt mulig at et virus/trojaner o.l. lagrer filen i kaspersky-mappen, men sannsynligheten for det er såpass lav, at man sikkert kan tenke på den som fraværende?

6902030[/snapback]

Hmm, ja det var også en måte å gjøre det på (feel so stupid :blush: )

avp.exe lå i kapersky-mappa, og når jeg dobbel-klikker på den åpner AV-progammet seg så jeg føler meg nå ganske safe :w00t:

Takker for all hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...