Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Derfor mister hun lysten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet endel om at gutter og jenter blir lei og ikke gidder å prøve noe nytt.. Har selv vært en i en slik situasjon.. Det endte med at alt gikk til helvete.

 

Har kamerater som har opplevd det samme selv.. Vi er rett og slett late og utstlitte. Også sovner iallefall jeg somregel mye raskere enn de fleste jeg har sovet sammen med.

Har også kvinner som har blitt lei de også. Og når begge er lei så blir alt bare kaos og det ender somregel med et brudd. Shitt happens.

 

Nå er det en ting jeg reagerer på. Hvorfor skal menn være kreative og prøve nye ting? Vi har da kommet såpass langt at vi kan kreve likestilling?

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Kvinnenes behov for nærhet var derimot konstant, viser den tyske studien. Over 90 prosent av kvinnene oppga at de ville ha nærhet fra sin partner.

 

Mennene hadde ikke det samme behovet for nærhet. Bare 25 prosent av mennene i 30-årsalderen som hadde levd i et forhold lengre enn ti år, søkte mer nærhet fra partneren sin.

 

Da vet dere hva dere må gjøre, gutter. Mer kos. Så blir det mer mus.

Lenke til kommentar
Det handler heller om at menn er late i sengen, og ikke vil lære seg nye ting for å opprettholde et spennende sexliv.

 

Med den holdningen der er det ikke rart det går til helvete. For det første så er det like mye kvinnens som mannens ansvar, man er da tross alt to om det. For det andre er det etter min mening helt feil fokus. Et godt sexliv handler ikke om å stadig finne på noe nytt. La oss si man knuller tre ganger i uka. Det er ca. 150 knull i året. Det beyr at i løpet av et år så er de aller aller fleste knull repetisjoner. Det daglige knuller ikke nytt og spennende. Så å strebe etter det er dømt til å misslykkes.

 

Selvsagt bør man ha et lite repertoar og variere tid, sted og stillinger. Men den gode sex'en handler ikke om 'nytt og spennende', men om innlevelse, engasjement og lidenskap. Det handler ikke om hva man gjør, men hvordan man gjør det.

 

'Nytt og spennende' er feil fokus. Det er et surrogat, en erstatning for det som er virkelig viktig. Det gir en piff som varer en kort stund. Men hvis det ekte ikke ligger i bunn, så går det fort over. Og man er like kort, og er igjen på jakt etter enda noe 'nytt og spennende'. Et evig jag man ikke orker i lengden.

 

'Nytt og spennede' er krydder, ikke bærebjelken. (Huff for en elendig blanding av metaforer...)

Lenke til kommentar
Med den holdningen der er det ikke rart det går til helvete. For det første så er det like mye kvinnens som mannens ansvar, man er da tross alt to om det. For det andre er det etter min mening helt feil fokus. Et godt sexliv handler ikke om å stadig finne på noe nytt. La oss si man knuller tre ganger i uka. Det er ca. 150 knull i året. Det beyr at i løpet av et år så er de aller aller fleste knull repetisjoner. Det daglige knuller ikke nytt og spennende. Så å strebe etter det er dømt til å misslykkes.

 

Selvsagt bør man ha et lite repertoar og variere tid, sted og stillinger. Men den gode sex'en handler ikke om 'nytt og spennende', men om innlevelse, engasjement og lidenskap. Det handler ikke om hva man gjør, men hvordan man gjør det.

 

'Nytt og spennende' er feil fokus. Det er et surrogat, en erstatning for det som er virkelig viktig. Det gir en piff som varer en kort stund. Men hvis det ekte ikke ligger i bunn, så går det fort over. Og man er like kort, og er igjen på jakt etter enda noe 'nytt og spennende'. Et evig jag man ikke orker i lengden.

 

'Nytt og spennede' er krydder, ikke bærebjelken. (Huff for en elendig blanding av metaforer...)

 

Preach!

Lenke til kommentar
Det handler heller om at menn er late i sengen, og ikke vil lære seg nye ting for å opprettholde et spennende sexliv.

 

Med den holdningen der er det ikke rart det går til helvete. For det første så er det like mye kvinnens som mannens ansvar, man er da tross alt to om det. For det andre er det etter min mening helt feil fokus. Et godt sexliv handler ikke om å stadig finne på noe nytt. La oss si man knuller tre ganger i uka. Det er ca. 150 knull i året. Det beyr at i løpet av et år så er de aller aller fleste knull repetisjoner. Det daglige knuller ikke nytt og spennende. Så å strebe etter det er dømt til å misslykkes.

 

Selvsagt bør man ha et lite repertoar og variere tid, sted og stillinger. Men den gode sex'en handler ikke om 'nytt og spennende', men om innlevelse, engasjement og lidenskap. Det handler ikke om hva man gjør, men hvordan man gjør det.

 

'Nytt og spennende' er feil fokus. Det er et surrogat, en erstatning for det som er virkelig viktig. Det gir en piff som varer en kort stund. Men hvis det ekte ikke ligger i bunn, så går det fort over. Og man er like kort, og er igjen på jakt etter enda noe 'nytt og spennende'. Et evig jag man ikke orker i lengden.

 

'Nytt og spennede' er krydder, ikke bærebjelken. (Huff for en elendig blanding av metaforer...)

6899111[/snapback]

 

:ohmy:

 

Hadde seriøst aldri ventet et så reflektert og bra svar på et sånt tema her på forumet. Utrolig bra, og du har selvfølgelig helt rett! Hvertfall er det min erfaring etter en del seriøse(og noen useriøse :p ) forhold!

Lenke til kommentar

Enig i at JBlack traff spikeren på hodet ,men jeg tror vi ser et nytt problem her. Jeg ser i FHM bladet jeg har liggende og der og der reklame for woman. Overalt jeg leser på kvinneblader står det: "Vi er gode i senga" , "vi er kongen i senga" og slike ting.. Det virker som kvinnen her blir puttet i en rolle hvor hun bare må godta at hun ikke har noe mer å lære..

 

Er det slik at det kun er mannen som må "jobbe" for å opprettholde et godt sexliv? Tolker jeg framstillingen i media er dette intrykket jeg sitter igjen med.

 

Noen meninger våre kvinnelige brukere?

Lenke til kommentar

Har du lest kvinnfolkbladene? I hvert eneste blad er det guider for hvordan man blir bedre i senga, hvordan man får et fantastisk sexliv, hvordan man lever et perfekt liv, hvordan man skal kle seg sexy for partneren, hvordan man legger perfekt sminke og gudane veit. Hadde jeg vært dame og lest dameblader ville jeg blitt depresiv av presset.

Lenke til kommentar
Har du lest kvinnfolkbladene? I hvert eneste blad er det guider for hvordan man blir bedre i senga, hvordan man får et fantastisk sexliv, hvordan man lever et perfekt liv, hvordan man skal kle seg sexy for partneren, hvordan man legger perfekt sminke og gudane veit. Hadde jeg vært dame og lest dameblader ville jeg blitt depresiv av presset.

6899865[/snapback]

 

Finner jeg et kvinneblad så leser jeg det. Eller.. Cosmo er greit ,men da blir det bare hovedsakene som inntereserer meg og ikke alt som står i bladet. Men det er somregel da jeg ikke har noe annet å lese på som FHM. Man prøver jo å lære mer om kvinnfolk og forstå dem bedre ,men etter å ha lest et par utgaver av cosmo (den amerikanske versjonen) så kan jeg ikke si at det fungerer :!:

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...