Gå til innhold

Universal Studios Shuns Blu-ray. HD-DVD is winning


Straffa

Anbefalte innlegg

Antek Universal har fått ein solid dose pengar av HD DVD-leiren for dette her. I alle høve, er konsollkrigen longt ifrå avgjort enno - Blu Ray har fortsatt overtaket når det gjeld selskapsstøtte; til dømes 20th Century Fox, Walt Disney, Buena Vista, MGM, Lions Gate, pluss alle som også støttar HD DVD. Universal er DET EINASTE selskapet som eksklusivt støttar HD DVD.

 

Og de der "Sony er ferdig"-greiene frå avanore egnar seg berre til å provosere, fullstendig ikkje naudsynt.

6889746[/snapback]

 

Konsollkrigen langt fra avgjort?? Nesa opp fra navelen (spillkontrollen). :) Dette er filmbransjen. Hollywood. Og det er hjemmekinobransjen. Og de store elektrogigantene. Sony's satsing på Bluray i PS3 er et moment ja, men... se litt videre utenfor dette forumet her.

 

Anta hva du vil om penger til Universal. Da kan man jo anta Sony har gjort det samme hvis man skal ta med slike momenter.

 

Hva om det faktisk bare Universal oppdaga at for hjemmekinofolket og for deres egen business i det lange løp så er HD-DVD best?

 

Apropos konsolkrig... tror den eksisterer mest inne i enkeltes hoder. Det er plass til alle. Og alle har godt av konkurransen.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Hvis BR blir en fiasko så vil mange la være å kjøpe PS3. Dette kan bety slutten for Sony.

Ingen av tidligere formatene til Sony har vært suksess. Jeg skjønner egentlig ikke at de heletatt turte å satse på enda et format. De burde jo ha lært leksa nå.

6889473[/snapback]

De har hatt probleer med å få gjennombrudd for sine senere formater - både MiniDisc og UMD har jo ikke vært store komersielle suksesser.

Det er vel fire utfall som kan komme av high-def medie-krigen:

1. Blu-Ray vinner

2. HD-DVD vinner

3. De to formatene selger nogenlunde likt, ingen direkte vinnr

4. Begge flopper

 

Ut av disse scenarioene så er det bare et som er positivt for Sony, og det er scenario 1. Har dog litt vanskelig for å se at Sony går til grunne over dette dog, selv om mange analytikere sier så.

Lenke til kommentar
Beklagar, det var ein rein skrivefeil. Meinte "formatkrigen" sjølvsagt.

6890289[/snapback]

 

Da er jeg enig med deg, for tidlig å slå fast noen vinner av formatkrigen. Jeg tror ikke det kommer noen klar vinner på en god stund heller. PS3 eller ikke. Og så vil det vel sakte og sikkert komme spillere som spiller av begge deler før formatene tar av hos "folket" og da er jo problemet "løst" for en stund.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Blu-Ray er for meg mer interessant som dataformat enn filmformat med dets store lagringskapasitet. Det triste er jo at MS og Intel som støtter HD-DVD rett og slett kan gjøre formatets inntog på PC markedet vanskelig hvis de ikke støtter det i hardware/software. Vista støtter foreløpig bare HD-DVD så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Hvis BR blir en fiasko så vil mange la være å kjøpe PS3. Dette kan bety slutten for Sony.

Ingen av tidligere formatene til Sony har vært suksess. Jeg skjønner egentlig ikke at de heletatt turte å satse på enda et format. De burde jo ha lært leksa nå.

6889473[/snapback]

De har hatt probleer med å få gjennombrudd for sine senere formater - både MiniDisc og UMD har jo ikke vært store komersielle suksesser.

Det er vel fire utfall som kan komme av high-def medie-krigen:

1. Blu-Ray vinner

2. HD-DVD vinner

3. De to formatene selger nogenlunde likt, ingen direkte vinnr

4. Begge flopper

 

Ut av disse scenarioene så er det bare et som er positivt for Sony, og det er scenario 1. Har dog litt vanskelig for å se at Sony går til grunne over dette dog, selv om mange analytikere sier så.

6890339[/snapback]

 

Krysser fingrer for alt. 4. Så får vi heller HVD inn på markedet

Lenke til kommentar
Javel, og du er sjølvsagt den som bestemmer kva desse "beste" filmane er? :!:

Har det kryssa tankane dine at på HD DVD-spelaren du evt. kjem til å kjøpe sidan du er så interessert i HD-filmar ikkje kjem til å spele MGM-filmar, Paramount-filmar, 20th ceenture fox osv.?

Neivel.

Vær så snill, det er vel tydeleg at argumenta dine ikkje held mål.

6890240[/snapback]

 

Paramount Pictures støtter da vitterlig HD-DVD formatet. Samme med Warner Bros, New Line, HBO, DreamWorks, Image Entertainment, Mangolia Pictures m.m

De er også støttet eksklusivt av Universial og The Winstein Company(Lucky number slevin, the matador, the libertine, og utgiver av sin city 2)

MGM gir utelukkende ut dritt. 20th century fox har en del tittler jeg liker...

Columbia pictures er også en hard konkurent, men 20th Century Fox er nok de som vil selge mest blu-ray filmer...

Lenke til kommentar
Her kan du se hva slags merkverdige filmer universal har gitt ut i sin tid. Det er ingentvil om at det er mangen populære filmer her.. Men igjen di andre nevnte filmselskapene Paramount pictures, 20th century fox og Disney (er jo mangen fler) har en ganske overlegen liste totalt! Så så samt ingen andre følger etter Universal pictures, er det ganske meningsløst og si at på grunn av Universal sitt valg, så har BD tapt.. Etter hva jeg ser har sett, har Universal på ingen måte en sterkere liste med filmer en di andre.. Noen av di nevnte selskapene gjør det også sterkt på Tv serie fronten, noe som også er posetivt..
Lenke til kommentar

når det gjelder det å se HD film hjemme så bryr det meg ingenting om konsollene jeg har støtter det ene eller det andre. Jeg vil ha dedikert spiller. En ting er sikkert, den 360 som står i hylla mi skal ikke brukes som avspiller til noe som helst. Den BRÅKER noe helt for jævlig til det!

Det kommer sikkert PS3 til å gjøre også, som jeg også skal ha!

Lenke til kommentar
Godt nytt for oss med 360 dette då :)

6889084[/snapback]

 

 

Om en kjøper hd-dvd, ja. Det fine er at denne krigen ikke påvirker oss som har 360 direkte, siden hd-dvd er valgfritt. Om blu-ray taper og skulle falle bort, forsvinner filmbiten fra ps3, bortsett fra dvd da.

6889109[/snapback]

Så da sitter man igjen med en litt sterkere maskin en 360 med større plass til spillene på blue ray diskene.

 

Så uansett så vil det ikke ha så mye å si for SPILL industrien. Spillene vil enda komme på blue ray og vil ta nytte av det.

 

Edit: men nå har HD-DVD et ganske godt forsprang. Å uansett så får jeg meg nok både PS3 og HD spiller til 360en. Så da vinner vel jeg på sett å vis uansett. (Taper også. Men det får så være)

Endret av Bromlexl
Lenke til kommentar
Ser ikke noe særlig poeng i noen av formatene. Håper og tror heller ingen av de vil bli særlige suksesser.

6891019[/snapback]

 

Min mormor sverget til sin svart-hvitt TV til sin siste dag.

Bill Gates mente at 640kb burde være nok.

Man trengte en gang bare 5 computere i verden, en for hvert kontinent eller så.

 

 

Vel. Du er i godt selskap. Ting MÅ jo ikke gå framover for alle. :)

 

Men har man først fått se HD matriale på egnet fremviser...

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Blu-ray har opptil 200GB kapasitet på den største disken. "Link"

 

HD-DVD har etter det jeg så via google, kun 30GB for øyeblikket.

 

 

Og til den som før i tråden nevnte at sony ikke har hatt et format som har blitt en suksess ->Link

 

 

Med tanke på ekstra materiale, fremtidig oppgradering av oppløsning på HD standaren, så håper jeg for forbrukerens del at vi slipper mellomløsninger som HD-DVD.

 

 

EDIT:Rettet en link!

Endret av Evil Eye
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Blu-ray har opptil 200GB kapasitet på den største disken. "Link"

 

HD-DVD har etter det jeg så via google, kun 30GB for øyeblikket.

 

 

Og til den som før i tråden nevnte at sony ikke har hatt et format som har blitt en suksess ->Link

 

 

Med tanke på ekstra materiale, fremtidig oppgradering av oppløsning på HD standaren, så håper jeg for forbrukerens del at vi slipper mellomløsninger som HD-DVD.

6891674[/snapback]

 

 

DEt er over et år siden det ble annonset hd-dvd med 3 lag, altså 45 GB...

Om dette vil komme ut på markedet vet ikke jeg noe om, men tror du ærlig talt at 200GB-disker noe sinne slå gjennom kommersielt?

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Blu-ray har opptil 200GB kapasitet på den største disken. "Link"

 

HD-DVD har etter det jeg så via google, kun 30GB for øyeblikket.

 

 

Og til den som før i tråden nevnte at sony ikke har hatt et format som har blitt en suksess ->Link

 

 

Med tanke på ekstra materiale, fremtidig oppgradering av oppløsning på HD standaren, så håper jeg for forbrukerens del at vi slipper mellomløsninger som HD-DVD.

6891674[/snapback]

 

HD-DVD har større lagringskapasitet enn 30GB. Kommer ikke på i farta hva det er, men det er en tråd om det et eller annet sted her

Lenke til kommentar
Blu-ray har opptil 200GB kapasitet på den største disken. "Link"

 

HD-DVD har etter det jeg så via google, kun 30GB for øyeblikket.

 

 

Og til den som før i tråden nevnte at sony ikke har hatt et format som har blitt en suksess ->Link

 

 

Med tanke på ekstra materiale, fremtidig oppgradering av oppløsning på HD standaren, så håper jeg for forbrukerens del at vi slipper mellomløsninger som HD-DVD.

6891674[/snapback]

 

 

DEt er over et år siden det ble annonset hd-dvd med 3 lag, altså 45 GB...

Om dette vil komme ut på markedet vet ikke jeg noe om, men tror du ærlig talt at 200GB-disker noe sinne slå gjennom kommersielt?

6891752[/snapback]

 

Ok, min feil 45GB :blush:

 

Ja, det er da mere fornuftig å velge et produkt som kan skaleres med tanke på fremtiden, istedet for å ha enda en ny format-krig om 5 år?

 

I tillegg er det vel en mulighet at BD-R brukes i større grad til backup en HD-DVD.

Lenke til kommentar

Eg trur at BR vil få gjennomslag på backup og slikt framfor film,om ting skulle gå litt vest for det formatet. Å gi ut film på 200GB discer er lite forsvarlig,først og fremst at man aldri vil trenge plassen til det formålet og ikkje minst pris. TV-serier kunne jo ha gått det,men er det ikkje billigere å gå de ut på fleire små discer fremfor noen store? Og vil avspillerene kunne spille av 200GB BR-discer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...