Gå til innhold

Belysning av lcd display


Anbefalte innlegg

Er det noen som har et lurt forslag på belysning av lcd display?

 

Jeg har en tanke, men vet ikke om det vil fungere.

 

Dersom man tar en plexibit som er like stor som displayet og pusser denne med grovt papir, så det blir skikkelige riper.

Og deretter belyser dette fra siden, eventuellt limer på en bit alu.foile på baksiden.

 

Vil dette funke eller er jeg på villspor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tok litt tid, men nå har jeg endelig fått testa ut teorien min:)

 

Jeg gjorde som følger....

 

Tok en liten pexibit, på størrelse med displayet ca..

Pusset denne på undersiden med grovt 120 papir til det ble nogenlunde jevnt.

Pusset deretter oversiden med 240 papir for at de værste ripene ikke skulle synes så godt fra undersiden.

 

Deretter tok jeg en bit universal-print og monterte to led's på hver side, så la jeg en bit aluminiumsfolie oppå printen og limte deretter på plexibiten..

 

Slik:

post-21589-1158789059_thumb.jpg

 

Med strøm, ble det slik:

post-21589-1158789095_thumb.jpg

 

Og til slutt med display forran:

post-21589-1158789158_thumb.jpg

 

Enda ett:

post-21589-1158789184_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du er genial! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med de 100 led-ene jeg kjøpte på ebay!

 

EDIT: Prøvde med en game boy color, viste seg at den ikke vil ha lys bak seg uansett, men ideen virket hos meg også, selv med den tiden jeg brukte på det!er det flate leds du bruker?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Du er genial! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre med de 100 led-ene jeg kjøpte på ebay!

 

Takk for det...JEg har for øvrig fått montert displayet i en 5 1/4 brønn, legger ut bilder i kveld.

 

EDIT: Prøvde med en game boy color, viste seg at den ikke vil ha lys bak seg uansett, men ideen virket hos meg også, selv med den tiden jeg brukte på det!er det flate leds du bruker?

6940702[/snapback]

 

Ja, jeg har brukt flate led's her, hadde noen liggende. Jeg skal lage en til og da må jeg bruke runde led's. Mulig jeg prøver å pusse dem flate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...