Gå til innhold

Creative Zen; hvilke programmer for musikk?

simenfsf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Har en Creative Zen Micro 6gig mp3-spiller og har også det medfølgende programmet Creative Media Organizer. Men lurte på hvilke programmer dere andre som har Zen bruker til å spille av musikk på pc'en?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg syns Media Organiser ikke er noe særlig bra, tar også litt mye resurser. Har tenkt litt på WinAMP selfølgelig, men man må jo ha Media Organiser for å kunne overføre filer til Zen'en... Og vil ikke ha to musikkprogrammer installert.

Enkleste løsningen er jo å bare bruke Media Organiser, men den liker jeg som sagt ikke. Så, noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke en Creative-spiller, men har sett at nyere WinAmp-versjoner kommer med en Creative-plug-in installert.

Må man ha Creative Media Organizer installert samtidig for at plug-in'en skal fungere?

Skrevet

Jeg bruker MediaMonkey sammen med min Creative Zen Sleek. Har ikke noen av de medfølgende Creative-programmene installert. Anbefaler lett MediaMonkey til ditt bruk. Ihvertfall verdt å prøve ut!

Skrevet
Jeg bruker MediaMonkey sammen med min Creative Zen Sleek. Har ikke noen av de medfølgende Creative-programmene installert. Anbefaler lett MediaMonkey til ditt bruk. Ihvertfall verdt å prøve ut!

6883301[/snapback]

Ok, skal teste det. Men ser jo ganske likt ut som Media Organiser da, ihvertfall de bildene jeg har sett.

Skrevet

Begge er blå, men der slutter likheten. Var litt uvant da jeg byttet fra WinAmp til MediaMonkey, men kan nå ikke være foruten. Tag editor og sync mot min zen sleek er jeg meget happy med!

Skrevet

Jeg bruker selv MediaMonkey(gold) til iPod, å har brukt samme programmet til å mekke flere creative spillere, og andre ipod spillerre, det funker utmerket!

MediaMonkey er dessuten beste musikk avspiller/organiser..synes jeg :love:

Skrevet
Jeg bruker selv MediaMonkey(gold) til iPod, å har brukt samme programmet til å mekke flere creative spillere, og andre ipod spillerre, det funker utmerket!

MediaMonkey er dessuten beste musikk avspiller/organiser..synes jeg :love:

6884111[/snapback]

Noen vesentlig forskjell på standard og gold versjon? Får vel teste ut dette overroste programmet :)

Skrevet

Nå kan det hende det bare gjelder for Creative Zen Vision:M som jeg har, men følger det ikke med en synkroniseringsmulighet i programvaren til Zen Micro? Med den kan jeg bare velge å synkronisere Audio med en hvilken som helst mappe, så har det ikke noe å si hvilket program jeg bruker til å spille av musikken.

Skrevet
Nå kan det hende det bare gjelder for Creative Zen Vision:M som jeg har, men følger det ikke med en synkroniseringsmulighet i programvaren til Zen Micro? Med den kan jeg bare velge å synkronisere Audio med en hvilken som helst mappe, så har det ikke noe å si hvilket program jeg bruker til å spille av musikken.

6885357[/snapback]

Aner ikke. Vet hvertfall at uten Media Organiser så blir ikke spillerene oppdaget, fordi den ikke er innstallert, og det skjer bare med Media Organiser. Skal teste ut MediaMonkey, ser ut som den har god kompatibilitet med Zen Micro'n.

Skrevet

6885357[/snapback]

Aner ikke. Vet hvertfall at uten Media Organiser så blir ikke spillerene oppdaget, fordi den ikke er innstallert, og det skjer bare med Media Organiser. Skal teste ut MediaMonkey, ser ut som den har god kompatibilitet med Zen Micro'n.

6885362[/snapback]

Hmm. Tester det ut nå, og må si det imponerer som avspillingsprogramm. Men hvordan får jeg overført til min Zen Micro? Når jeg plugger den inn via USB inngangen blir den oppdaget av Windows, men eneste måten for at den skal kunne brukes så må jeg innstallere Media Organiser eller no...

Noen som kunne hjelpe til her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...