Gå til innhold

Hva syns du om te, kaffe?


PC^2020

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kaffe er greit men man blir avhengig av det og presterer ikke uten etterhvert. Eg orkar ikkje meir! Føler meg skikkelig kaffehorete i eksamenstiden, men det er nødvendig enkelte ganger.

Te er digg. Kan drikkes til alt, uansett vær og temperatur. Blir helst når jeg føler meg bra fra før, for når været er skikkelig dårlig går det i solbærtoddy, gløgg og varm sjokolade. Eller øl/brus om sommer'n.

TURKAFFE er derimot noe helt annet, og er helt nødvendig på telt-tur. Hvorfor skal man ellers drasse med seg vannkoker? :roll:

 

Hvis noen av dere har tenkt å begynne å hoppe fallskjerm vil jeg ikke anbefale å drikke kaffe. Det er vannlatende, og man trenger det vannet man kan få når man skal være i et fly opp mot en halvtime uten trykk-kabin og med sol. Kaffe fremmer fjerting (og det fins inget der er mer ufint end at fjerte i flyvemaschinen) og magesjau, og man blir dårlig når man lander av både adrenalinkick og stress fra koffein. Dette er selvfølgelig med forbehold om man er på fallskjermhoppetur, da det skal nytes turkaffe en time eller mer før første løft :)

 

Vasker svartkaffefolk kaffekoppene sine?

Lenke til kommentar

turkaffe hører selvfølgelig ikke til hjemme, for er man hjemme er man vel ikke på tur? Men tur-kaffe er da absolutt kaffe eller te! Så det er on-topic hvis det var det du tenkte på, det er ikke noe annet.

 

Turkaffe er kaffe laget på tur. :thumbup:

Termos med kaffe på tur er drass med lunka piss. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg liker ikke ingen av delene. Er superkresen på drikketinger.

Te har jeg kjempelyst til å like, det lukter så godt. Så prøver ofte å smake forskjellige. Men alle smaker like vondt :(

 

Kaffe vil jeg og like for det virker så koselig å ta seg en kopp kaffe og slappe av. he he... Mulig jeg begynner å bli gammel.

 

Men søskenbarnet mitt sin karsk er god! :D

Lenke til kommentar
All te er god etter at du har drukket den en stund. Forsøk den frukt-teen du får på helsekost butikker. Ganske dyr, men mange smaker (Eple og kanel anbefales på det sterkeste!) og god smak som nesten smaker frukt.

 

Grønn te fra Kina er heller ikke så ille. Litt bitter, men veldig god.

7464097[/snapback]

Har prøvd i mange år. Det går ikke.

Jeg liker omtrent bare vann, pepsi max, noen få sorter hvitvin, øl og en sort kako.

Lenke til kommentar

Vel, jeg husker en av mine første kopper med te. Tyrkisk frukt-te. Den typen der teen er blandet med sukkeret. Tok det, noen teskjeer sukker, noen sukketter og litt mer sukker. Sluttet med sukker i teen etter noen år. Jeg hadde hatt grusomt mye sukker i den før. Kan umulig ha vært sunt.

 

Kaffe tok det kun en dag å bli vant med, men drikker det ikke så ofte lenger. En stund var det flere ganger om dagen.

 

Men den frukt-teen jeg snakket om har de på noen kafeer. Ganske knæsje farger på posene, og den lukter sinnsykt godt. Litt sukker framhever fruktsmaken synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...