Gå til innhold

OneCall Free + softphone + nye vilkår


Anbefalte innlegg

Har nå hatt onecall snart 1 år siden dem startet opp og er sånn passe fornøyd med dem.

Når jeg bestilte for lenge siden sa dem til meg at jeg ikke kunne ha både softphone og vanlig router hjemme.

 

Jeg har onecall free til 299kr/mnd, hvor jeg kunne ringe ubegrenset gratis til mobil døgnet rundt så mye jeg ville. Fikk brev i posten tidligere i uka om at dem plutselig nå forandrer vilkårene og at vi ikke får ringe mer enn 350minutter pr mnd gratis til mobil. Dvs, dem kommer til å miste en del kunder fra slik jeg ser det.

 

Noen som vet grunnen til at dem forandrer disse reglene?

 

En annen ting jeg lurer på er softphonen deres, noen som har/bruker denne? Noen som har prøvd noen andre programmer som x-lite? tpad etc og har noen erfaring om disse fungerer? Trenger man adapteret deres for å ringe ut via pcen via noen av disse programmene?

 

Noen som har peiling på noen av innstillingene som må gjøres? vet dem bruker cannibal.uten.net osv, har noen config filer som dem bruker, men vet ikke hvordan jeg skal finne domain og slik jeg skal bruke....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å direkte forsvare onecall så er det å ringe fra ip\fasttlf til mobil en dyr affære pga netcom og telenors termineringspriser, dvs prisene de tar av andre for å ringe til deres nett. Tror telenor tar 65 øre minuttet og netcom tar 83 øre pluss ca 20 øre i oppstart for begge. Ring ca 7,5 timer til telenors nett og det vil da koste mer enn 299,- i måneden.

 

Da jeg så dette tilbudet fra onecall skjønte jeg nesten at det ikke kunne vare, de taper nok en god del penger på enkelte kunder desverre slik tilbudet har vært frem til nå.

Lenke til kommentar
Ihht BCS gir Onecall ut SIP info så da burde det være uproblematisk. Å få software til å fungere er mye enklere enn å konfigurere adapterne (ihvertfall de jeg har vært borti hittill).

6878772[/snapback]

 

fant litt info fra noen conf filer, men fikk ingen softphone til å fungere i det hele tatt! noen som har noen peiling på dette??

Lenke til kommentar
Uten å direkte forsvare onecall så er det å ringe fra ip\fasttlf til mobil en dyr affære pga netcom og telenors termineringspriser, dvs prisene de tar av andre for å ringe til deres nett. Tror telenor tar 65 øre minuttet og netcom tar 83 øre pluss ca 20 øre i oppstart for begge. Ring ca 7,5 timer til telenors nett og det vil da koste mer enn 299,- i måneden.

 

Da jeg så dette tilbudet fra onecall skjønte jeg nesten at det ikke kunne vare, de taper nok en god del penger på enkelte kunder desverre slik tilbudet har vært frem til nå.

6878953[/snapback]

 

Kan jo være onecall har noen spesial avtale med netcom eller telenor for alt vi vet.

Men uansett, hvorfor plutselig forandre på disse vilkårene 6mnd etter dem har fått tusenvis av kunder på dette produktet? Og dessuten har det vært veeeldig mange ganger telefon linjene deres ikke har fungert i det hele tatt!

 

Dessuten så har jeg lite tro på at dem betaler disse prisene for bredbåndstelefoni ettersom dem bruker egne servere etc.

Endret av Loffy
Lenke til kommentar
Uten å direkte forsvare onecall så er det å ringe fra ip\fasttlf til mobil en dyr affære pga netcom og telenors termineringspriser, dvs prisene de tar av andre for å ringe til deres nett. Tror telenor tar 65 øre minuttet og netcom tar 83 øre pluss ca 20 øre i oppstart for begge. Ring ca 7,5 timer til telenors nett og det vil da koste mer enn 299,- i måneden.

 

Da jeg så dette tilbudet fra onecall skjønte jeg nesten at det ikke kunne vare, de taper nok en god del penger på enkelte kunder desverre slik tilbudet har vært frem til nå.

6878953[/snapback]

 

Kan jo være onecall har noen spesial avtale med netcom eller telenor for alt vi vet.

Men uansett, hvorfor plutselig forandre på disse vilkårene 6mnd etter dem har fått tusenvis av kunder på dette produktet? Og dessuten har det vært veeeldig mange ganger telefon linjene deres ikke har fungert i det hele tatt!

 

Dessuten så har jeg lite tro på at dem betaler disse prisene for bredbåndstelefoni ettersom dem bruker egne servere etc.

6902909[/snapback]

 

Må desverre skuffe deg, siden de er konkurrenter av netcom\telenor må de pent finne seg i å betale disse prisene, et fett om de bruker egne servere, netcom\telenor tar leie av alle som ringer inn i deres mobilnett, samme om det kommer fra mobil, fast-tlf eller ip-tlf. Har du noen gang lurt på hvorfor det er mye dyrere å ringe fra ip-tlf\fast-tlf til mobil enn fra mobil til mobil? Det skyldes at termingeringsprisene fra fastnett til mobil er så høye som jeg oppgav tidligere, men det er billigere å "terminere" en samtale mellom f.eks telenor og netcom, ergo lavere priser fra mobil til mobil.

Lenke til kommentar
Uten å direkte forsvare onecall så er det å ringe fra ip\fasttlf til mobil en dyr affære pga netcom og telenors termineringspriser, dvs prisene de tar av andre for å ringe til deres nett. Tror telenor tar 65 øre minuttet og netcom tar 83 øre pluss ca 20 øre i oppstart for begge. Ring ca 7,5 timer til telenors nett og det vil da koste mer enn 299,- i måneden.

 

Da jeg så dette tilbudet fra onecall skjønte jeg nesten at det ikke kunne vare, de taper nok en god del penger på enkelte kunder desverre slik tilbudet har vært frem til nå.

6878953[/snapback]

 

Kan jo være onecall har noen spesial avtale med netcom eller telenor for alt vi vet.

Men uansett, hvorfor plutselig forandre på disse vilkårene 6mnd etter dem har fått tusenvis av kunder på dette produktet? Og dessuten har det vært veeeldig mange ganger telefon linjene deres ikke har fungert i det hele tatt!

 

Dessuten så har jeg lite tro på at dem betaler disse prisene for bredbåndstelefoni ettersom dem bruker egne servere etc.

6902909[/snapback]

 

Må desverre skuffe deg, siden de er konkurrenter av netcom\telenor må de pent finne seg i å betale disse prisene, et fett om de bruker egne servere, netcom\telenor tar leie av alle som ringer inn i deres mobilnett, samme om det kommer fra mobil, fast-tlf eller ip-tlf. Har du noen gang lurt på hvorfor det er mye dyrere å ringe fra ip-tlf\fast-tlf til mobil enn fra mobil til mobil? Det skyldes at termingeringsprisene fra fastnett til mobil er så høye som jeg oppgav tidligere, men det er billigere å "terminere" en samtale mellom f.eks telenor og netcom, ergo lavere priser fra mobil til mobil.

6903396[/snapback]

 

 

ja høres jo egentlig ut som ganske rett det, etter telenor og netcom alltid har vært noen griske jævler for å si det på en fin måte...

uansett, takk for alle svar delavar... :)

 

har noen peiling på softphone opplegget til onecall, og om det trengs adapter på samme linja for å bruke softphone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...