Gå til innhold

Archos500 & WindowsMovieMaker2

KickF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein Archos 500 som er blitt brukt mye til å gjøre noen opptak fra eit undervannsvideokamera som eg har. Alt er da vel og bra å opptaka finner fort veien til PCen uten noen problem. Det er når eg har lyst til å opne & redigere filmene i Windows Movie Maker 2.0 at problemet starter. Slik aom det er meg bekjent så er opptaka i MPEG4 SP ( Simpel Profile ) med B frames .. alså vel å bra siden dette formatet ikke tar så stor plass :) men det er det at Windows Movie Maker 2.0 har ikke codecen slik at den får opne filen. Den finner eller klarer heller ikke å hente codecen fra nett ( jaja brannmur er sjekka ) så da trenger eg ein MPEG4 codec slik at eg kan få redigert opptaka mine som eg har gjordt ... har ingen problemer med å spille av filen siden eg bruker VLC my , men det hjelper da så lite siden dette er kun filters å ikke codecer :( ... noen som har erfaring fra archos & redigering av videoene som den tar opp i ?

Har WinXP Pro SP2

og WMP 10 ( vil ikke ha WMP11 pga. beta )

Har alle siste updates fra winupdate

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søkte litt på forumet til Windowsmoviemakers.net, og det vert sagt at WMM ikkje takler MPEG4, so det beste/einaste alternativet er å konvertere filene til eit anna format, som WMM liker. Det kan vere t.d. WMV eller DV AVI. Windows Media Encoder skal fungere fint for konvertering til WMV. Kva som er best for konvertering til DV AVI er eg ikkje sikker på. Om Virtualdub takler filene, kan du bruke det etter å ha installert ein DV AVI-codec.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...