Gå til innhold

Kjøpe WoW gull fra snodige nettsteder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting er sikkert... jeg er mektig lei characters som heter noe lignende som "Fdlkhasdasd" og står midt i IF og spammer flere sider med reklame for sine nettsteder. Spesielt har det vært ille av en side som selger wowgull som begynner med "gm" (regner med noen andre skjønner hvilken side jeg tenker på, skal bare ikke linke den her)

6876630[/snapback]

 

 

Ja, og merkelig nok er det ALLTID en gnom, gjerne kvinnelig og warrior...Og forøvrig er jeg helt i mot å kjøpe gull, både fordi jeg lett klarer å tjene penger selv og fordi det ødelegger for de andre, da pengene blir mindre verdt/prisene høyere. Men de som kjøper gull skjønner kanskje ikke hva ordet inflasjon betyr? Håper ikke dere som kjøper gull har rullet en mage i alle fall, for da trenger man litt intellect :whistle:

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Dere klarte bare ikke å holde dere unna? Pell dere tilbake til den gamle tråden, please. Vi diskuterer ikke "lovligheten" i denne tråden.

6892647[/snapback]

 

Hvis du leser litt bedre, så klarer du kanskje å oppfatte at jeg ikke nevnte et ord om verken lovlighet eller moral. De fleste er jo enige i at det verken er lovlig eller moralsk, så det er jo ikke noe å diskutere. Jeg sier bare at gullkjøpere ikke klarer å se lenger enn sin egen nese, og at de derfor ikke burde rulle en mage, som krever et visst intellect :p Inflasjon er kanskje også et ukjent begrep? De ødelegger ikke bare for andre, og ærlige spillere, de ødelegger også for seg selv. Oppfattet du ironien, eller var det vanskelig?

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar

Ser ingen som syter og klager jeg, bortsett fra en som ikke tolerer uenighet... Man diskuterer da på et forum :D Og forøvrig er det ikke såå vanskelig å tjene gull ærlig, dersom man har LITT forretningstalent og bruker auksjonshuset effektivt. Jammen, jeg skal starte en tråd om akkurat det- hvordan tjene ærlige penger i WoW :w00t:

Lenke til kommentar

Går bra i plus selv på aq40 og når man gjorde BWL så fikk man jo inn lett 50g på et run.

 

Det folk glemmer er at det ikke spiller noen rolle om du spiller holy priest eller druid, hørt om professions JayHem? f. eks på Magtheridon så kan du tjene noe hinsides med penger på herbs....

 

De som kjøper Gull er de som ikke vet utnytte spilles mekanisme imho, AH er et meget bra sted tjene penger ved kjøpe billig og selge dyrt.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items?

6891389[/snapback]

Det er seriøst det dummeste jeg har hørt. Så gullkjøp har en samenheng med om du får de kjæreste? :roll:

Lenke til kommentar
Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items?

6891389[/snapback]

Det er seriøst det dummeste jeg har hørt. Så gullkjøp har en samenheng med om du får de kjæreste? :roll:

6892915[/snapback]

Selvfølgelig, idet du kjøper gull blir du straks forvandlet til et stort, stygt, motbydelig og slevende monster.

Lenke til kommentar
Går bra i plus selv på aq40 og når man gjorde BWL så fikk man jo inn lett 50g  på et run.

 

Det folk glemmer er at det ikke spiller noen rolle om du spiller holy priest eller druid, hørt om professions JayHem? f. eks på Magtheridon så kan du tjene noe hinsides med penger på herbs....

 

De som kjøper Gull er de som ikke vet utnytte spilles mekanisme imho, AH er et meget bra sted tjene penger ved kjøpe billig og selge dyrt.

6892888[/snapback]

 

 

Endelig en som har skjønnt det... :yes:

Lenke til kommentar

Bitex, Nå styrer ikke jeg denne siden, men sålenge det er åpent for alle så gjør det meg lite dersom noen som starter en debatt om noe helt teit ikke liker at "deres" diskusjoner blir krydret med litt fornuft. Sannhet er mange sin verste fiende. Har du ditt eget private sted, eller msn chat osv., så slipper du å plages av personer som syntes det er teit å ta et år fri fra skolen for å bli grand marshal og kjøpe gull slik at de slipper å spille så mye. Jeg irriterer meg noen ganger litt over personer som ødelegger for seg, det gjør meg vondt å se mennesker med dårlig råd putte hundrelapper inn på spilleautomater på hjørnet flere ganger for dagen. De velger det selv så på en måte fortjener de ikke noe mer. Dersom noen liker å kjøre i 200 kilometer i timen på offentlige veier, fortjener de at samfunnet skal betale for sykehus-regningen deres den dagen de krasjer? Dette er å dra strikken langt, det gjelder ikke alle men du ville kansje blitt overrasket over å vite hvor mange det faktisk gjelder. Sist jeg leste på dagbladet stod det at 60% av dem som gikk til terapi pga sosiale vanskeligheter som angst o.l. spilte World of Warcraft.

Dette er ikke snakk om å "stikke til CS-forumet og klage på hvor dårlig spillet er". Tvert imot, WoW er et dritbra spill, meg og broren min har det like gøy nå med WoW som vi hadde for 10 år siden når vi kjøpte serial-kabel og linket på Duke Nukem, Red Alert og Shadow Warrior. Endelig et spill som henter frem igjen barndomsgleden ved dataspill. Men det er noe alvorlig galt med svært mange som spiller dette spillet, det er mange andre enn meg som løfter på øyenbrynene.

Dersom dataspill-avhengighet (langt ifra noe nytt fenomen) blir til et utbredt samfunnsproblem (vil sannsynligvis skje i svært nær fremtid) vil også samfunnet og myndighetene reagere og ta affære - slik vi ser Kina har begynt å gjøre.

Du må gjerne mene at jeg tenker for mye, andre burde tenke mere syntes jeg.

 

Hva har alt dette med gullkjøp å gjøre? Gullkjøp gjør det svært tydelig og lett å se hvor innmari hekta mange er på dette spillet, det som er skremmende er hvor VANLIG det er å ha et kraftig sug på gjenstander inne i spillet. Hva skjer den dagen MMORPG-utviklere går lut lei av at andre utenfor spillet tjener titalls millioner på deres dataspill, og heller gjør slik at "verdifulle" gjenstander bare kan kjøpes ved å betale en sum virkelige penger direkte til de som laget spillet? Plutselig koster en hest 250kroner og kan ikke lenger kjøpes med gull du har kjøpt for en femtilapp. Dette har skjedd på gaiaonline for lenge siden, de som driver gaia tjente seg enda et hakk rikere på det.

MMORPG-spill er en gullgruve, det skal nok vise seg at produsenter av slike spill kan grave enda dypere i spillerenes lommebøker ved å selge gull og gjenstander for ekte penger. Blizzard kan produsere ubegrenset med virtuelt gull, de kan tjene penger på å selge en million gull for en dollar, men prisene vil nok ligge et hakk over prisen andre sider selger det for - og da kan de ta seg friheten til å banne dem som kjøper gull "ulovlig" (det vil si fra andre enn blizzard selv).

Lenke til kommentar
Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items?

6891389[/snapback]

Det er seriøst det dummeste jeg har hørt. Så gullkjøp har en samenheng med om du får de kjæreste? :roll:

6892915[/snapback]

Selvfølgelig, idet du kjøper gull blir du straks forvandlet til et stort, stygt, motbydelig og slevende monster.

6892924[/snapback]

Du forårsaker i alle fall inflasjon, slik at pengene til ALLE spillerne blir mindre verdt og ALLE, også de som ikke kjøper gull, må betale mer for samme item i for eksempel auksjonshuset...

Lenke til kommentar
Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items?

 

ROFL-LMAO!

 

Jeg vil heller snu på flisa og si at de som kjøper gull får tid til å gå på byen i helgene og bruke tid på kjæresten istedefor å farme gull 30 timer i uka. Så om man kan jobbe 2 timer overtid og bruke pengene på gull, så kan man spare seg kanskje 40 timer grinding.

 

Jeg synes mer synd på de som spiller WoW 15-18 timer om dagen og "grinder gullet sitt selv" enn de som spiller 15-18 timer i uka og bruker 500 kr i måneden på å kjøpe gull.

Lenke til kommentar
Gullkjøp ødelegger litt av hvert, men så lenge du ikke kjøper selv tar du ikke skade av det. Dersom du allerede er begynt å kjøpe så, ja, lykke til med å finne kjæreste for eksempel - men det trenger en jo ikke når en heller kan ha gode items?

 

ROFL-LMAO!

 

Jeg vil heller snu på flisa og si at de som kjøper gull får tid til å gå på byen i helgene og bruke tid på kjæresten istedefor å farme gull 30 timer i uka. Så om man kan jobbe 2 timer overtid og bruke pengene på gull, så kan man spare seg kanskje 40 timer grinding.

 

Jeg synes mer synd på de som spiller WoW 15-18 timer om dagen og "grinder gullet sitt selv" enn de som spiller 15-18 timer i uka og bruker 500 kr i måneden på å kjøpe gull.

6892961[/snapback]

 

Du har heller ikke skjønnt mye av begrepet inflasjon, for da ville du ikke sagt det du sier...slå opp i ordboka...

Lenke til kommentar

Det beste måtte vel ha vært om Blizz så seg lei av å se en såpass stor pengestrøm trille forbi og startet sin egen site der de solgte gull...

 

La meg se... de kontrollerer serverene -> kan "lage" gull, de setter prisene (på alle faste oppdrag, epic mount, attunement osv).. Bra sits... :)

 

Gullprisene synker, de gamle gullselgerene blir utkonkurrert og voila^^

 

Ikke en varig sits akkurat, men...

Lenke til kommentar
Du har heller ikke skjønnt mye av begrepet inflasjon, for da ville du ikke sagt det du sier...slå opp i ordboka...

 

LOL tror det er du som må sjekke litt i ordboka for ikke å si økonomibøkene du -burde- ha lest (som du tydeligvis ikke har lest).

 

Jo flere som farmer gull...jo større inflasjon. Med andre ord -øker- ikke inflasjonen pga om jeg skulle velge å kjøpe gull, den -synker- pga at jeg velger å IKKE farme mere gull inn i økonomien. Gullet som kjøpes er allerede i økonomien pga en eller annen har farmet disse pengene.

 

Så lær deg litt økonomi før du troller her med inbilte økonomikunnskaper.

Lenke til kommentar
Tmz, Dersom du bryr deg så mye om spillet at du kjøper gull, tviler jeg på at å lete etter en å dele livet ditt med ligger noe særlig høyt på prioriteringslisten. Kan såklart være at jeg tar feil, det er bare en påstand.

 

LOL gullkornene renner inn her...hvis Tmz bruker 400 kroner og kjøper seg 2000 gull istedenfor å bruke 30-40 timer ingame for å farme dette så har han jo sikkert 30 ekstra timer å bruke til andre fornuftige ting?

 

Som sagt, de som sitter og farmer til øya blør kan bare gjøre det for min del. Men jeg har mer respekt for en som bruker 2 timer og flipper burgere på McDonalds og så kjøper seg gull enn en som bruker 10 timer for å grinde like mye gull.

 

Tid er penger og for mange en knapphet som er mye større enn penger.

 

Selvsagt er det idioti å bruke 1000vis av kroner på WoW, men målt i forhold til annen underholdning er det kanskje ikke så dyrt likevel?

Lenke til kommentar
Ravager 60 Mage, Fatlady 60 Rogue, Gorgon 60 Shaman, Gankstar 60 Priest, Stryker 60 Hunter, Deathwind 60 tank-Warrior, Blitzkrieg 54 dps-Warrior, Urukhan 40 Druid, Legendary 32 Warlock, Hammerheart 29 Warrior (twink). Frostmane EU

 

Er jo ikke rart du kjøper gull, du kan jo umulig ha tid til å farme ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...