Gå til innhold

Kjøpe WoW gull fra snodige nettsteder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vår server, får vi div. mailer fra folk som selger gull og lignende til en billig slant.

( Ja faktisk billig i forhold til tiden du må bruke på å skaffe sagte beløp.)

Men er dette en scam, eller får folk faktisk utbetalt gullet? Noen som har noen erfaring?

:whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt ved flere anledninger fra en stor og kjent side, og har fått gullet mitt innen en time hver gang ingame. De har tilogmed live support man kan kontakte før man kjøper for å sjekke at servern din har nok gull.

Og dere kan drite i å gjøre denne tråden om til krangling om "lovligheten", eller moralsk forkastelighet. Det er ikke det han spør om.

Endret av Bitex
Skrevet

Ikke det at jeg støtter kjøp av gull, men tror det finnes både "gode" og "onde" sider der ute.. Mye kan nok avsløres på hvor profesjonelt sidene er laget, men det er nok en risiko for scamming om man velger å bestille slikt ingame-gold

Skrevet (endret)

En ting er sikkert... jeg er mektig lei characters som heter noe lignende som "Fdlkhasdasd" og står midt i IF og spammer flere sider med reklame for sine nettsteder. Spesielt har det vært ille av en side som selger wowgull som begynner med "gm" (regner med noen andre skjønner hvilken side jeg tenker på, skal bare ikke linke den her)

Endret av apollox
Skrevet (endret)

Xanitra: De er mye forskjellig ute å går av sider som selger gull. Det lureste du kan gjøre er å kjøpe gull fra de store sidene, selv om de koster et par $ ekstra for samme summen gull. Da er du ihvertfall sikker på at du får gullet du betalte for.

Er ikke så dyrt uansett, kjøpte 1500g for 35$ fra en ganske stor side (sikkert den samme Bitex snakker om).

apollox: Har sett de samme på flere av de serverene jeg spiller på, og de var noe med "gm" i begynelse ja..

Endret av JaWa
Skrevet

Har kjøpt fra en gm side ja, har ikke hatt noen problemer, men jeg fikk først 1000g etter 24 timer, så fikk jeg 500 etter nye 24 timer! fikk gullet mitt, og har ikke blitt banet enda^^ har flere kompiser som har kjøpt fra itemgarden ja og vil si det er en sikker, og bra side, velg den hvis du kjøper gull!

Skrevet (endret)

Klart det finnes etterspørsel om ting der folk er villig til å betale for det :) Samme som alt annet i denn verden vi lever i

Mulig heroin er ulovlig, men så lenge det finnes folk som trenger det og er villig til å betale for det, er det klart det finnes selgere for det.

Samme som med WoW guld, så lenge folk betaler for det er det alltid folk som er villig til å betale for å få det. Er jo ikke veldi vanskelig å starte en bot på en server å få den til å grinde for deg i timevis å håve inn cash.

Synes det er dumt av Blizz å "ignorere" tips om bots her og der, når di vet at det er folk som tjener cash på deres idè. Har hatt som hobby å drepe bot's nå lenge + å raportere di, men synes at blizz bryr seg lite om det.

Ca. 20% av bot's som blir "annmeldt" blir sletta.

Kjøper ikke guld selv, men ser jo at det er relativt ufarlig om jeg skulle komme i penge nød. Bryr meg lite om folk selger/kjøper guld i et spill, men er rart at ikke blizz jør det imo :)

** Lørdags kveld burde redigere alle stavefeil automatisks !!

Endret av Lucifer 666
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
** Lørdags kveld burde redigere alle stavefeil automatisks !!

:!: Ja. Men siden det ikke går bør du gjøre det selv.

Skrevet

Hvis du skal kjøpe gull bør du kjøpe fra de store sidene, jeg har ingen erfaring med det. Rart at Blizzard ikke selger gull selv har en grense på hvor mye du kan kjøpe eller noe slikt.

Skrevet (endret)

Blizzard kan ikke banne folk som KJØPER gullet. De har ingen som helst mulighet til å overvåke akkurat deg og finne ut at du har fått inn ekstra gull på kontoen din. Hvordan skulle de få til det? Du ser aldri personen som leverer gullet engang, han sender stort sett en /tell for å verifisere at det var du som ba om gull, så sender han det via mail. Så går du bare i nærmeste mailbox og plukker det opp. Blizzard prøver å banne de som farmer og leverer gullet. De kan ikke ta folk som bare overfører noe fra en mailbox til en annen.

Det at det tok 1,5 døgn før du fikk alle penga var sikkert fordi de ikke hadde nok gold på serveren, men fikk de siste 500 iløpet av dagen og overførte resten.

Endret av Bitex
Skrevet
Blizzard kan ikke banne folk som KJØPER gullet. De har ingen som helst mulighet til å overvåke akkurat deg og finne ut at du har fått inn ekstra gull på kontoen din. Hvordan skulle de få til det? Du ser aldri personen som leverer gullet engang, han sender stort sett en /tell for å verifisere at det var du som ba om gull, så sender han det via mail. Så går du bare i nærmeste mailbox og plukker det opp. Blizzard prøver å banne de som farmer og leverer gullet. De kan ikke ta folk som bare overfører noe fra en mailbox til en annen.

6877851[/snapback]

Hvorfor ikke? Er jo ikke akkurat normal oppførsel å få masse gull inn på char for å så sende det videre igjen uten å få noe igjen?

Skrevet

6877851[/snapback]

Hvorfor ikke? Er jo ikke akkurat normal oppførsel å få masse gull inn på char for å så sende det videre igjen uten å få noe igjen?

6877867[/snapback]

Kunne vert en bankalt, og kansje på en annen acount eller noe slikt.

Skrevet (endret)

De har ikke noe system som viser alle navn på hele serveren til enhver tid tror jeg. Ellers kunne de jo bare autobannet alle som har navn som "Zzxojkodsrhj".

Når en person joiner serveren, blir han ikke scannet på noe vis av Blizz for hva han har med seg, hva som blir overført via mail osv. Så hvordan skulle de finne det ut?

Det de KAN ta er de som jobber i timevis på samme grindplassen for å SKAFFE gullet som selges. De som trader det videre starter bare en ny char med random navn, logger på, henter pengene i banken sin og sender de videre.

Fordi det er ingen form for "oppførsel". Du får bare pengene som en item i mailboxen din, akkurat som du selv har sendt verdifulle ting hundre ganger til deg selv eller kompiser i guildet ditt. Det er ingen som overvåker mengden ting hver enkelt spiller får.

Endret av Bitex
Skrevet
Fordi det er ingen form for "oppførsel". Du får bare pengene som en item i mailboxen din, akkurat som du selv har sendt verdifulle ting hundre ganger til deg selv eller kompiser i guildet ditt. Det er ingen som overvåker mengden ting hver enkelt spiller får.

6877876[/snapback]

Kilde?

Hvis jeg ikke tar 100% feil så var det en her på forumet som ble midlertidig bannet. Og tviler på at det er vanskelig å se hvor mye gull en spiller har ut/inn. OG det er en form for oppførsel spør du meg om du får inn masse gull fra div folk som farmer for og så sende det videre...

Skrevet

Man vet jo at det er en liten mulighet for å bli oppdaget når man kjøper gull, blir man busta, så jaja, du la opp til det selv! så kjøper du gull og blir bannet, la være å klag! enkelt og greit;)

Skrevet

Det er ikke noe problem for Blizzard å gjøre noe med de som kjøper gull. -Alt alle characters gjør blir logget, og hver gang de banner en gull-selger kan de bare sjekke loggen hans og se hvem han har sendt gull til ....

Er flere som har fått slettet gull og items de har kjøpt for "kjøpt" gull, men tror det kommer litt an på hva "etterforskeren" gidder å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...