Gå til innhold

Den nye generasjonen konsoller: En skuffelse?


Pricks

Anbefalte innlegg

Synes ikke att Xbox 360 er en fjortissmaskin, jeg er 20 og bare digger spill, synes grafikken har levert varene sine foreløpigt kan nevne titler som Fight Night Round 3, Oblivion, Tomb Raider, Dead Rising, Saints Row , Condemned, Prey og mer, og det kommer noe bedre innen grafikken utover årene skal du se. Det kommer noen spennede titler senere som Gears Of War, Lost Planet, Splinter Cell DA Call Of Duty 3 Assasin Creed (2007) og Halo 3 (2007)

 

Jeg hadde ikke sånn store forventninger til Xbox 360 i begynnelsen men det har snudd seg kraftigt når jeg så krafta i den boxen i forhold til enn pc jeg har hjemme som ble kjøpt i fjor til 9000kr.

 

Synes grafikken er dobbel så bedre enn denne pcen klarer å kjøre. Jeg vet ikke eyecandygrafikk er ikke alt, sånn sett så ser jeg fram til Wii pga kjente spill som Mario og Zelda og ny måte å spille på men er grufull lei å sitta 30-70 cm fra en skjerm som du må nesten gjør når du spiller på en pc. Bedre å ligge i gosenga og spille :tease:

 

Skaffa meg nettopp en Samsung LCD 26tommers HDready til 7000kr da viser hva hvilken kraft du får verdt alle penga :D.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som tar ironi hva? :p

 

Jeg sa det som et ironisk svar til Kilik. Hvis Wii er en oppgradert Gamecube er også PS3 en oppgradert PS2 :)

 

Uansett, hva er galt med en oppgradering? Hva vis konsollene fortsatt hadde vært en NES? Eller en atari konsoll?

 

Å bruke at det er "bare en oppgradering" som et argument mot en konsoll er bare teit.

Lenke til kommentar
Jeg synes man med rette kan kalle Wii en oppgradert Gamecube. Som  IGN røpte i mars er Wii basert direkte på GC-arkitekturen. CPU og GPU er klokket opp med rundt 50% og konsollen har totalt 88 MB minne. GPU-en er nok mer moderne enn den som satt i GC, men ikke i nærheten av kraften til konkurrentene. Det har nok skjedd noen forandringer siden mars, men i det store og hele er dette sannsynligvis de kalde fakta.

Man ser det jo på spillene som er vist fram så langt. I beste fall marginalt bedre enn hva som er mulig på GC/Xbox. Det er en grunn til at Nintendo for første gang ikke går ut offisielt med specs til en ny konsoll...

 

Hallo? Jeg lover deg at Wii kan overgå Gamecube og Xbox grafikkmessig. Se på Twilight Princess f.eks presser GC til det ytterste og det er en lanseringstittel på Wii! Ja, de er bygget på samme arkitektur slik at det skal være lettere for utviklerne å lage spill til maskinen. Jeg ser dette som kun positivt. Lettere å få bedre spill utseendemessig fortere. Men chipen er allikevel ikke den samme, den er utviklet for Wii og ikke en GC CPU som er clocket opp.

 

Når jeg skrev oppgradert mente jeg at i motsetning til PS3 og Xbox 360 som er basert på ny teknologi er Wii basert på den fem år gamle GC-teknologien. Med unntak av kontrollen selvsagt.

 

Ja, selvsagt. Chippene i Wii er 5-år gamle. Fortsett å lev i din egen verden.

 

Teknologien er basert på den som sitter i GC, det er sant. Det betyr allikevel ikke at Wii ikke vil overgå GC. Noe annet er naivt å tro. Hvordan dette er negativt skjønner jeg ikke. Som sagt blir det lettere for utviklere å lage spill på Wii. Dessuten billigere for oss forbrukere.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Ingen som tar ironi hva? :p

 

Jeg sa det som et ironisk svar til Kilik. Hvis Wii er en oppgradert Gamecube er også PS3 en oppgradert PS2 :)

 

Uansett, hva er galt med en oppgradering? Hva vis konsollene fortsatt hadde vært en NES? Eller en atari konsoll?

 

Å bruke at det er "bare en oppgradering" som et argument mot en konsoll er bare teit.

6884700[/snapback]

 

Skjønte fint ironien din jeg, derav svaret mitt. Alle konsoller er jo som regel oppgraderinger av forrige generasjon, det er jo bare naturlig. All utvikling følger en naturlig kurve, og derfor vil deler av teknologien være nettopp oppgraderte versjoner av gammel teknologi. Slik sett er vel Mitsubishi Galanten min egentlig en oppgradert Dodge Colt, mobiltelefonen min er en oppgradert sveivetelefon og cd'ene mine er oppgraderte kassetter. Alt i alt er vi vel alle forresten bare oppgraderte apekatter.

 

Jeg trekker det langt, jeg vet det. Men med mindre noen kommer trekkende med utenomjordisk teknologi blir det meste vi har av elektroniske ting bare nye utgaver av allerede eksisterende ting. Jeg mener hvertfall at Wii har like mye rett til å kalle seg en ny konsoll som xbox 360 og PS3. :cool:

Lenke til kommentar
Ingen som tar ironi hva? :p

 

Jeg sa det som et ironisk svar til Kilik. Hvis Wii er en oppgradert Gamecube er også PS3 en oppgradert PS2 :)

 

Uansett, hva er galt med en oppgradering? Hva vis konsollene fortsatt hadde vært en NES? Eller en atari konsoll?

 

Å bruke at det er "bare en oppgradering" som et argument mot en konsoll er bare teit.

6884700[/snapback]

 

Skjønte fint ironien din jeg, derav svaret mitt. Alle konsoller er jo som regel oppgraderinger av forrige generasjon, det er jo bare naturlig. All utvikling følger en naturlig kurve, og derfor vil deler av teknologien være nettopp oppgraderte versjoner av gammel teknologi. Slik sett er vel Mitsubishi Galanten min egentlig en oppgradert Dodge Colt, mobiltelefonen min er en oppgradert sveivetelefon og cd'ene mine er oppgraderte kassetter. Alt i alt er vi vel alle forresten bare oppgraderte apekatter.

 

Jeg trekker det langt, jeg vet det. Men med mindre noen kommer trekkende med utenomjordisk teknologi blir det meste vi har av elektroniske ting bare nye utgaver av allerede eksisterende ting. Jeg mener hvertfall at Wii har like mye rett til å kalle seg en ny konsoll som xbox 360 og PS3. :cool:

6884825[/snapback]

 

Akkurat det jeg mente :) takk!

Lenke til kommentar
Når jeg skrev oppgradert mente jeg at i motsetning til PS3 og Xbox 360 som er basert på ny teknologi er Wii basert på den fem år gamle GC-teknologien. Med unntak av kontrollen selvsagt.

6884744[/snapback]

 

Verken IBM eller ATI har noensinne sagt at brikkene er direkte basert på GC-hardwaren, bare at de er bakoverkompatible. CPUen og GPUen ble ikke ferdigstilt før for et par måneder siden, så det er urettferdig å sammenlikne dem med fem år gammel hardware.

 

Uansett forstår jeg ikke hvorfor folk bruker så mye tid på å understreke at Wii er maskinvaremessig svakere enn en 360 eller en PS3, Nintendo har sagt dette selv. Fokuset er på spillopplevelser og ikke på grafikk. At de ønsker å gå i svarte tall er forståelig når det eneste firmaet selger er konsoller og spill. De har ikke LCD-tver, laptoper, operativsystemer eller tekstbehandlere å falle tilbake på for å dekke underskudd.

 

Forstår ikke hvorfor folk bruker så mye tid på å snakke om spesifikasjoner. Skulle nesten tro at enkelte her på forumet føler seg "truet" av andre konsoller enn det de har tenkt å kjøpe/har kjøpt og føler et slags behov for å konstant forsvare eller fremheve sitt valgte konsoll over de andre. :roll:

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvorfor folk bruker så mye tid på å snakke om spesifikasjoner. Skulle nesten tro at enkelte her på forumet føler seg "truet" av andre konsoller enn det de har tenkt å kjøpe/har kjøpt og føler et slags behov for å konstant forsvare eller fremheve sitt valgte konsoll over de andre. :roll:

6884844[/snapback]

 

Vet ikke om det var meg du siktet til her, men jeg har planer om å etterhvert eie alle tre.

 

Føler veldig trang til å forsvare ting det blir snakket dritt og/eller løgn om :)

Lenke til kommentar
Jeg synes man med rette kan kalle Wii en oppgradert Gamecube. Som  IGN røpte i mars er Wii basert direkte på GC-arkitekturen. CPU og GPU er klokket opp med rundt 50% og konsollen har totalt 88 MB minne. GPU-en er nok mer moderne enn den som satt i GC, men ikke i nærheten av kraften til konkurrentene. Det har nok skjedd noen forandringer siden mars, men i det store og hele er dette sannsynligvis de kalde fakta.

Man ser det jo på spillene som er vist fram så langt. I beste fall marginalt bedre enn hva som er mulig på GC/Xbox. Det er en grunn til at Nintendo for første gang ikke går ut offisielt med specs til en ny konsoll...

 

Hallo? Jeg lover deg at Wii kan overgå Gamecube og Xbox grafikkmessig. Se på Twilight Princess f.eks presser GC til det ytterste og det er en lanseringstittel på Wii! Ja, de er bygget på samme arkitektur slik at det skal være lettere for utviklerne å lage spill til maskinen. Jeg ser dette som kun positivt. Lettere å få bedre spill utseendemessig fortere. Men chipen er allikevel ikke den samme, den er utviklet for Wii og ikke en GC CPU som er clocket opp.

At Nintendo velger å slippe et Zelda som ser nøyaktig likt ut på GC og Wii viser bare hva jeg vil fram til. Vi ser ingen betydelig grafikkutvikling med GC>Wii som med f.eks. PS2>PS3. Forbedringer blir det selvsagt, men ikke i nærheten like store.

 

Jeg er enig i at dette er en kjempefordel for utviklerne når det gjelder utviklingstid. Sammenlignet med Wii er nok PS3 og X360 et helvete å utvikle til, i alle fall når det gjelder å utnytte hardwaren fullt ut.

 

Når jeg skrev oppgradert mente jeg at i motsetning til PS3 og Xbox 360 som er basert på ny teknologi er Wii basert på den fem år gamle GC-teknologien. Med unntak av kontrollen selvsagt.

 

Ja, selvsagt. Chippene i Wii er 5-år gamle. Fortsett å lev i din egen verden.

 

6884750[/snapback]

Chippene er nye, men er basert på gammel teknologi. Forbedringene ser ut til å ligge i fabrikasjonsstørrelse og lite i ytelsesøkning. Jeg blir skeptisk når det eneste vi offisielt vet om CPU-en to måneder før lansering er at den er laget med 90-nm-prosess. Jeg velger å være realistisk. Jeg synes heller det er en del Nintendo-fans som lever i sin egen verden her.

Lenke til kommentar

Vel, for å være helt realistisk, jeg kjøper ikke en Wii på grunn av grafikken. Det er nettopp en av grunnene til at jeg skal ha meg en PS3 i mars i tillegg til Wii. Jeg kjøper en Wii på grunn av gameplayet, spillene og kontrollen. Jeg kjøper en Wii for at jeg kan spille spill med den 7år gamle stedatteren min, samboeren min og svigers. Jeg kjøper med andre ord en Wii fordi jeg skal ha det gøy.

 

Gamecube kan ikke levere alle disse tingene, kontrolleren gjør at jeg kan spille spill relativt uproblematisk med alle de personene jeg nevnte, dette er nødvendigvis ikke tilfelle med Gamecube. I tillegg er det kjekt med en web-browser, har Gamecube dette? Om wii har CPU laget med 90nm prosess bryr meg like lite om som hvem paven har ligget med, jeg er interessert i hva maskinen kan gjøre. Demonstrasjonene har vist meg at Wii kan gjøre veldig mye som Gamecube ikke kan, og dette er godt nok til å rettferdiggjøre det å kalle den en ny konsoll. :)

Lenke til kommentar

ChaosPredicted: Enig. Wii-grafikken er grei nok for de fleste og konsollen ser ut til å ha mest å by på når det gjelder unike spillopplevelser i denne generasjonen.

 

Hovedoenget mitt er at PS3 og Xbox 360 har kostet enormt mye mer å utvikle/produsere sammenlignet med Wii, og at man får mer HARDWARE for pengene hvis man kjøper PS3/X360. Men som du sier, vi kjøper ikke konsoller utfra de underliggende spesifikasjonene, men utfra spillene. Jeg sier altså ikke at Wii er nødvendigvis et dårligere kjøp enn konkurrentene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
ChaosPredicted: Enig. Wii-grafikken er grei nok for de aller fleste og konsollen ser ut til å ha mest å by på når det gjelde unike spillopplevelser i denne generasjonen.

 

Hovedoenget mitt er at PS3 og Xbox 360 har kostet enormt mye mer å utvikle/produsere sammenlignet med Wii, og at man får mer HARDWARE for pengene hvis man kjøper PS3/X360. Men som du sier, vi kjøper ikke konsoller utfra de underliggende spesifikasjonene, men utfra spillene. Jeg sier altså ikke at Wii er nødvendigvis et dårligere kjøp enn konkurrentene.

6885046[/snapback]

 

Da er vi enige. Nintendo har vel også uttalt at denne maskinen ikke skal selge på hardwaren, men heller på gameplayen. Jeg aner ikke utviklingskostnadene til noen av konsollene, men stoler på deg hvis du sier at det er mer for PS3 og Xbox 360. :cool:

Lenke til kommentar
ChaosPredicted: Enig. Wii-grafikken er grei nok for de fleste og konsollen ser ut til å ha mest å by på når det gjelder unike spillopplevelser i denne generasjonen.

 

Hovedoenget mitt er at PS3 og Xbox 360 har kostet enormt mye mer å utvikle/produsere sammenlignet med Wii, og at man får mer HARDWARE for pengene hvis man kjøper PS3/X360. Men som du sier, vi kjøper ikke konsoller utfra de underliggende spesifikasjonene, men utfra spillene. Jeg sier altså ikke at Wii er nødvendigvis et dårligere kjøp enn konkurrentene.

6885046[/snapback]

 

der er svaret. MS og sony bruker mer penger på å fikse hardware= dyrere maskiner.

Nintendo har sagt at de ikke går for like mye/mere hardware enn sony og ms = billigere maskiner.

 

poenget mitt er at jeg har vært lei av å spille de siste årene. jeg har spilt siden jeg fikk meg nes til julegave for mange år siden. jeg er en eier av Nes,ps1,n64,dreamcast,ps2,gamecube og ds. Men spiller nesten ikke mere fordi historien gjentar seg selv hver gang det er nexgen maskiner ut på markedet. "vi HAR bedre grafikk enn andre konsoller. nei, VI har BEDRE grafikk enn ditt og datt"

Er faktisk nintendo som har skjønt poenget...GAMEPLAY. Nå som de har kommet med Wii,så ser jeg gladelig fram til å spille på konsoll igjen. om den har kostet 6000,så har jeg fortsatt kommet til å kjøpt den. der er grunnen til at jeg kommer til å nøle med ps3 1 år før jeg fikser den. ny grafikk,men samme gameplay. er som å spille ps2 med bedre grafikk.

 

Men det er mitt syn på saken. folk kommer til å si imot meg,noen andre er enige...men det driter jeg i faktisk. jeg har min egen mening,og det har dere også.

 

Jeg er ikke noe fanboy,men jeg liker at Nintendo tør å satse litt mer enn de andre.

 

Go Nintendo Wii.

 

Ulven-

Lenke til kommentar

Jeg forstår ingenting etter at denne tråden ble startet av trådstarter. I min fantasi var Pricks Nintendo sitt svar på hva en viss annen person er her for Sony. Beklager dette Pricks.

Men jeg er egentlig enig med deg denne gangen. Nintendo har gjort mange småfeil med Wii. De lovet at det skulle være gratis å bruke internett, online spilling skulle også være gratis (og er det forhåpentligvis ennå), prisen skulle være lav, men det er den ikke. Sannsynligvis vil den ligge rett rundt Xbox 360 premium i pris nå den kommer, og med tanke på hvilken hardware det har gått rykter om at Wii kommer til å ha så er det en veldig stiv pris. Jada kontrolleren har en del nye finesser som en veldig viktig høyttaler og 6 kb minne i tillegg til sensorer, men jeg syns over 2000 kroner er vell dyrt for en kontroller.

 

Men til syvendes sist Pricks, så er det spillene som teller om en konsoll blir genial eller ikke, og her kan jeg love deg at hvis du liker tidligere Nintendospill, vil du garantert ikke bli skuffet denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ingenting etter at denne tråden ble startet av trådstarter. I min fantasi var Pricks Nintendo sitt svar på hva en viss annen person er her for Sony. Beklager dette Pricks.

Men jeg er egentlig enig med deg denne gangen. Nintendo har gjort mange småfeil med Wii. De lovet at det skulle være gratis å bruke internett, online spilling skulle også være gratis (og er det forhåpentligvis ennå), prisen skulle være lav, men det er den ikke. Sannsynligvis vil den ligge rett rundt Xbox 360 premium i pris nå den kommer, og med tanke på hvilken hardware det har gått rykter om at Wii kommer til å ha så er det en veldig stiv pris. Jada kontrolleren har en del nye finesser som en veldig viktig høyttaler og 6 kb minne i tillegg til sensorer, men jeg syns over 2000 kroner er vell dyrt for en kontroller.

 

Men til syvendes sist Pricks, så er det spillene som teller om en konsoll blir genial eller ikke, og her kan jeg love deg at hvis du liker tidligere Nintendospill, vil du garantert ikke bli skuffet denne gangen heller.

6885883[/snapback]

 

Hæ? Siden når kostet en kontroll 2000kr? 5-600 kroner vil den ligge på.

Du får fortsatt en Xbox360 premium og en Wii for prisen av en PS3, noe som var sagt hele tiden.

 

Jeg er ikke overrasket over prisen.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ingenting etter at denne tråden ble startet av trådstarter. I min fantasi var Pricks Nintendo sitt svar på hva en viss annen person er her for Sony. Beklager dette Pricks.

Men jeg er egentlig enig med deg denne gangen. Nintendo har gjort mange småfeil med Wii. De lovet at det skulle være gratis å bruke internett, online spilling skulle også være gratis (og er det forhåpentligvis ennå), prisen skulle være lav, men det er den ikke. Sannsynligvis vil den ligge rett rundt Xbox 360 premium i pris nå den kommer, og med tanke på hvilken hardware det har gått rykter om at Wii kommer til å ha så er det en veldig stiv pris. Jada kontrolleren har en del nye finesser som en veldig viktig høyttaler og 6 kb minne i tillegg til sensorer, men jeg syns over 2000 kroner er vell dyrt for en kontroller.

 

Men til syvendes sist Pricks, så er det spillene som teller om en konsoll blir genial eller ikke, og her kan jeg love deg at hvis du liker tidligere Nintendospill, vil du garantert ikke bli skuffet denne gangen heller.

6885883[/snapback]

 

Hæ? Siden når kostet en kontroll 2000kr? 5-600 kroner vil den ligge på.

Du får fortsatt en Xbox360 premium og en Wii for prisen av en PS3, noe som var sagt hele tiden.

 

Jeg er ikke overrasket over prisen.

6885893[/snapback]

 

Han mener vel at man betaler 2000 for noe som har "crap" hardware, men bra kontroller. Antar det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...