Gå til innhold

Rykte: Micosoft vurderer å kjøpe Rockstar!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

JonTJ, du skal verken overvurdere MS eller undervurdere Rockstar. Å kjøpe opp et helt selskap slik at det gir opp sitt navn og faktisk går under deg, koster M.A.S.S.E. penger. Spesielt når det er snakk om selveste Rockstar. Ja, MS har uhorvelig mye penger, men å kjøpe et så stort, erfarent, rikt og kjent selskap som Rockstar, som atpåtil bare gjør det bedre og bedre... Kanskje det lønner seg i lengden for MS, men det vil bety et STORT tap av penger for MS på kloss hold.

Nei, jeg tror mer på en kontrakt mellom MS og Rockstar enn et slikt gigantisk oppkjøp.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Håpar og trur at dette ikkje vil skje. Microsoft har for lengst blitt altfor store og sterke. Om dei skulle lukkast i å ta over på spelkonsollar som dei har gjort med operativsystem, vil dei ha heile to monopol å ause pengar ut av. Og so er det berre å sikte seg inn på neste marknad.

Kay

Skrevet (endret)

Microsoft har gang på gang tidligere fått smekk på pungen og klar beskjed om å trekke seg fra eventuelle oppkjøp, da det ikke er lov å ha et slikt monopol som MS lenge prøvde seg på, og som de sikkert fortsatt holder på med i mørket.

EDIT: Helsikes skrivefeil.

Endret av Hr. Jenssen
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet
Microsoft har gang på gang tidligere fått smekk på pungen og klar beskjed om å trekke seg fra eventuelle oppkjøp, da det ikke er lov å ha et slikt monopol som MS lenge prøvde seg på, og som de sikkert fortsatt holder på med i mørket.

6871856[/snapback]

hvordan kan du si det? MS har absolutt ikke monopol på konsollmarkedet. og det er bare sony som mister gta.

Skrevet

tror ikke dette er så ille om det er sant.

i spillverden er MS en snill eier, de lar folk styre med sitt pluss at Take -Two er ikke så happy med rockstar siden de taper MYE penger på de med alle søksmålene å slikt.

Skrevet
JonTJ, du skal verken overvurdere MS eller undervurdere Rockstar. Å kjøpe opp et helt selskap slik at det gir opp sitt navn og faktisk går under deg, koster M.A.S.S.E. penger. Spesielt når det er snakk om selveste Rockstar. Ja, MS har uhorvelig mye penger, men å kjøpe et så stort, erfarent, rikt og kjent selskap som Rockstar, som atpåtil bare gjør det bedre og bedre... Kanskje det lønner seg i lengden for MS, men det vil bety et STORT tap av penger for MS på kloss hold.

Nei, jeg tror mer på en kontrakt mellom MS og Rockstar enn et slikt gigantisk oppkjøp.

6871737[/snapback]

Må nok skuffe deg her. De siste 18 månedene har vært et sammenhengende økonomisk mareritt for Rockstar med dramatisk nedgang i aksjekurs for eieren og stort underskudd.

Skrevet (endret)

6871856[/snapback]

hvordan kan du si det? MS har absolutt ikke monopol på konsollmarkedet. og det er bare sony som mister gta.

6872004[/snapback]

Hvordan kan jeg si hva? Hvordan kan jeg si at de har monopol? Jeg kan ikke det. Det er derfor jeg ikke sier det. Jeg sier bare at de har prøvd flere ganger. De prøver stadig vekk å kjøpe opp andre selskaper som "truer" dem, og det blir det etter hvert monopol av. Men siden de ikke har lov til dette, har de flere ganger blitt presset tilbake.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Ja nei for meg er det akkurat det samme egentlig. GTA i 3D var kjedelig for min del og ingen andre spill fra den kanten frister noe særlig. Men for Sony vil dette vere synd selvfølgelig.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet
Og alle maskiner som ikkje har Windows.

6872032[/snapback]

Ahh, så Rockstar gir ut både Mac og Linuxversjoner av GTA altså? ;)

6872067[/snapback]

her var det snakk om monopol! les da mann...

Skrevet
Det er helt forferdelig dersom dette skjer. Jeg har ikke ord, og håper bare at dette kun er et falskt rykte.  :(

6870791[/snapback]

Jeg fatter ikke hva som er saa forferdelig?

Forklar.

Skrevet

Hmmm... etter å ha hørt et par intervju med MS folk i podcasts, og ettersom hva jeg leser på nettet er da nærmest alle utviklere fornøyd med å jobbe med, eller under MS. MS har en helsikes god support, og de er veldig hjelpevillige, og har mange egne folk som er dedikert til å fly rundt og hjelpe utviklere, blant disse er en MEGET suksessrik utvikler (dere som hører på Major Nelson podcast vet hvem jeg mener).

Og ta f.eks Silicon Knights, de som jobber med gigantprosjektet Too Human, er helt sinnsykt fornøyd med arbeidet, og forlot Nintendo for MS. Dette har vel litt å gjøre med at de ille ha kraften til 360/PS3 å jobbe med, men de valgte i allefall MS, og de skryter ofra av supporten deres :)

Så når man ser hva oppkjøpere som EA games gjør, der de stokker om og omgjør utviklerteamene så fort de kan, ser da MS ut til å la folk gjøre som de vil, i alle fall i en høyere grad enn EA

Skrevet
Har ingen skjønt det? Microsoft vil styre verden, og dette er bare et skritt til fra dem. Jeg bruker MAC, istedenfor Windows. Nei vi kan ikke la dette skje...

6874345[/snapback]

Tvilar eigentleg på at vi kunne gjere noko med det (sjølv om ein sjølvsagt bør prøve). Problemet er at det store fleirtalet av menneske kun ser på eit enkelt skritt i gongen, og let vere på å tenke på kor vi eigentleg er på veg. Microsoft vil utan tvil ønske å komme i samme posisjon i konsollmarknaden som dei er i operativsystemmarknaden, og dei er sterke nok til å komme dit. Dei konkurrerar ikkje på samme grunnlag som Sony og Nintendo, sidan verken Sony eller Nintendo har eksisterande monopol å ause pengar ut av. Dersom dei startar å kjøpe opp nøkkel-utviklarar, slik at Playstation og Nintendo etter kvart mistar mange attraktive titlar, ser eg mørkt på framtida. Kven veit, om 10-15 år har dei kanskje 97% av marknaden, Sony har trekt seg ut, og Nintendo (no delvis eigde av Microsoft) har 3%. Liknande ting har skjedd før...

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...